Unlu mamuller sektörünün yükselen trendleri
Günümüzde tüketici alışkanlıklarında yaşanan büyük değişiklikler, obezite, diabet, kalp ve damar hastalıklarının yaygınlaşması, insanların sağlıklı ve dengeli beslenme tercihleri gibi faktörlerin doğrudan etkilediği alanların başında un ve unlu mamuller sektörü geliyor. Pek çok firma yeni ürün geliştirirken bu unsurları göz önünde bulundururken, bazı firmalar yaptıkları araştırmalarla tüketici beklentilerini ve önerilerini saptayarak belirlemeye çalışıyor. Gıda Teknolojisi olarak UNO ve İstanbul Halk Ekmek gibi sektörün iki önemli kuruluşunun yetkililerine, geliştirdikleri yeni ürünler için baz aldıkları trendleri sorduk.
UNO besleyici ve sağlıklı ev yapımı tadında ürünlere yöneliyor
Ekmekten sandviçe, kurabiyeden çöreğe, donuk ürünlerden yarı donuk ürünlere, farklı zevklere ve beğenilere seslenen, farklı lezzetlerde çok çeşitte ambalajlı ürünü tüketicilerine sunan UNO’nun şu an itibariyle ürün gamında 10 kategoride 35 ürünü bulunuyor. Türkiye nüfusunun yaklaşık %80’ine ulaşan UNO ürünleri, üretimden dağıtıma, sağlık ve kaliteye gösterilen özen ile evrensel standartlarda üretim teknolojileri kullanılarak üretiliyor. Türk insanını ambalajlı ekmekle tanıştırarak, un ve unlu mamuller sektöründe bir ilki gerçekleştirdikleri belirten UNO Pazarlama Müdürü Didem Aydın, UNO markası altında yürüttükleri kampanyalar ve “Ekmeğinizi Elletmeyin” sloganıyla, Türkiye’nin en çok tanınan ekmek markası olmayı başardıklarını söyledi. UNMAŞ A.Ş. olarak, İstanbul’da Yukarı Dudullu Organize Sanayi Bölgesi’nde 26.797 metrekare ve İkitelli Bölgesi’nde 7.168 metrakare, Ankara’da Akyurt ilçesinde ise 18.690 metrakarelik alan üzerine kurulu üç fabrikada üretim yaptıklarını açıklayan Aydın, tüm UNO ürünlerinin ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi ve HACCP Kalite Standartları’na uygun olarak üretildiğini kaydetti.
UNO olarak unlu mamuller sektöründe 22 yıldan bu yana Türkiye’nin en bilinen ve kaliteli markası olmayı sürdürerek, teknolojiye ve insana yatırım yapan, müşteri memnuniyetini ön planda tutan ve değer yaratan bir şirket olmayı amaçladıklarını anlatan Aydın, “Ürün gamımızda; UNO Büyümek, UNO Tost, UNO Sofra, UNO Denge Light, UNO Hamburger, UNO Sandviç, UNO Premium, UNO Pastaban, UNO Tuzlu Atıştırmalık, UNO Tatlı Atıştırmalık olmak üzere 10 ürün kategorimiz ve perakende olarak UNO markalı 35 ürünümüz bulunuyor” dedi. Türkiye’de ekmek çeşitliliğinin çok zayıf ve hijyen standartları yetersiz olduğunu dile getiren Pazarlama Müdürü Didem Aydın, endüstriyelleşmenin olması gerektiği noktada olmadığını, nitelikli ürün talebinin ise oldukça düşük seviyelerde kaldığını aktardı. Böylesi bir manzara karşısında UNO olarak üretimden dağıtım ve satışa daima evrensel standartlarda bir duruş sergileyerek, içinde bulundukları sektörün gelişmesi için yeni yatırımlar yapmaya devam ettiklerini ifade eden Aydın şunları söyledi:
“Toplumumuzun nitelikli ürün ve ekmek tüketebilmesi için AR-GE’ye büyük önem veriyoruz. Tüketicilerimizin lezzetli ve besleyici ürünler tüketme ihtiyacını gözönünde bulundurarak, UNO değerlerini taşıyan, yenilikçi ve farklı ürünler geliştirme amacındayız. Son dönemde özellikle atıştırmalık ürün kategorisinde, Çikoluno, Elmalı Tarçınlı Tart, Çikolata Kremalı Kruvasan gibi çok sayıda yeni ürünü tüketicilerimize sunduk. UNO Çikoluno, brioche hamuruna çikolata parçacıkları katılarak üretilen ve Türkiye’de daha önce örneği yapılmamış bir ürün. Bunun yanı sıra, ekmek kategorisinde en son çıkardığımız ürün olan UNO Premium Bol Lifli ise, bol miktarda lif içerdiği gibi, aynı zamanda prebiyotik özellik gösteriyor.
Yeni geliştirmekte olduğumuz ürünleri belirlerken amacımız, her zaman farklı ihtiyaçlara ve damak zevklerine hitap etmek ve ana besin maddelerimizin başında gelen ekmeğe hak ettiği değeri kazandırarak, halkımızın doğru ekmek yemesinde etkin rol oynayıp, sağlıklı nesiller yetişmesinde üzerimize düşen görevi yerine getirmek. Besleyici ve sağlıklı olan, hijyenik ortamda el değmeden üretilmiş, buğdayın en iyi halini taşıyan ürünleri, evde yapılmış lezzette tüketicilerimize sunmak için çabalıyoruz. Yeni ürün lansmanlarımızda da bu çizgimizi devam ettireceğiz.”
İHE düşük kalorili ürünlerle tüketici sağlığına katkı yapacak
1978 yılından beri İstanbullular’ın düzenli, ucuz, sağlıklı, kaliteli ekmek ve undan mamul her türlü yiyecek maddeleri ihtiyacını karşılamak üzere üretimi, dağıtımı ve dağıtım için gerekli üniteleri tesis eden İstanbul Halk Ekmek A.Ş. (İHE), şehrin günlük ekmek ihtiyacının yaklaşık -12’sini karşılıyor. Normal, kepekli ve tuzsuz ekmek gibi ürünlerin yanı sıra 40’tan fazla çeşidi tüketicilere sunduklarını söyleyen İstanbul Halk Ekmek A.Ş.Genel Müdürü Salih Bekaroğlu, “Piyasaya çıkaracağımız yeni ürünleri belirlerken; belli aralıklarla yaptırdığımız Müşteri Memnuniyeti Araştırması ile elde edilen bulgular, Beyaz Masa birimimize tüketicilerimizden ulaşan talepler, satış noktası temsilcilerimiz ve dağıtım-pazarlama personelimiz tarafından görüşleri alınan müşterilerimizin tüm önerileri titizlikle takip edilmekte ve değerlendirilmektedir. Ayrıca sektörle ilgili akademisyen ve uzmanların çalışmalarını da dikkate alarak yeni ürün çalışmalarımıza yön vermekteyiz” dedi.
Müşterilerinin beğenisine sundukları Altın Çörek ve Keten Tohumlu Grisini gibi ürünlerin doğal ve sağlıklı beslenme özellikleri dikkate alınarak üretildiğini anlatan Bekaroğlu, özellikle Altın Çörek’in içerdiği doğal hammaddeler (fındık, üzüm, ruşeym, zerdeçal, keçiboynuzu, çörekotu) sayesinde başta çocuklar olmak üzere tüm tüketicilerden yoğun bir ilgi gördüğünü kaydetti. Önümüzdeki günlerde piyasaya çıkarmayı düşündükleri kalorisi düşük, lif oranı yüksek Tambuğdaylı Sandviç ve Çavdarlı Sandviç gibi ürünlerle her zaman olduğu gibi halkın doğal, sağlıklı ve dengeli beslenmesini sağlamaya çalışacaklarını ifade eden İHE Genel Müdürü Salih Bekaroğlu, “Bu yeni ürünlerimizle bembeyaz ekmek yeme alışkanlığından toplumumuzu biraz olsun uzaklaştırmayı hedefliyoruz. Bu ve benzeri ürünler ile obezite, diabet gibi rahatsızlıkların yaygınlaşmasını engelleme çabalarına katkıda bulunmayı amaçlıyoruz” diye konuştu..