Türkiye’de “fast-casual” restoran deneyiminin öncülerinden Tavuk Dünyası, Marmara Üniversitesi İşletme Kulübü’nün düzenlediği ve 28 bin öğrencinin oylarıyla belirlenen Kristal Marmara Ödülleri'nde “Yılın En İyi Restoran Zinciri” ödülüne lâyık görüldü.
Migros’un iklim değişikliğiyle mücadele için yürüttüğü karbon azaltım çalışmaları, bu alanda dünyanın en saygın otoritelerinden Bilim Temelli Hedefler Girişimi’nden (SBTi) tam onay aldı. SBTi’nin doğrulama sürecinin sonunda, Migros’un uzun ve kısa vadeli tüm hedef ve çalışmaları 260 kriterde değerlendirmeye alındı. Hem 2030 karbon emisyonu azaltım hem de 2050 net sıfır hedeflerinin tutarlılığını ve metodolojisinin doğruluğunu onaylatan Migros, Türkiye’den bu global onayı alabilen ilk ve dünyadaki 26. gıda perakendecisi oldu.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) 2025 Ocak ayı enflasyon rakamlarını açıkladı. TÜİK'e göre Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) yüzde 42,12 olarak açıkladı. TÜİK rakamlarına göre, aylık enflasyon da yüzde 5,03. Enflasyon Araştırma Grubu - ENAG ise, aylık enflasyonu yüzde 8,22, yıllık enflasyonu yüzde 81,01 olarak açıkladı.
Türkiye’nin önemli dondurulmuş patates üreticilerinden Atakey, yeni yatırımlarıyla dondurulmuş gıda sektöründe ürün çeşitliliğini artırdı. Afyonkarahisar’daki fabrikasında kaplamalı soğan halkası ve peynir çubuğu üretimine başlayan firma, yıllık 10 bin ton kapasiteli yeni üretim hattıyla faaliyetlerini güçlendirmeyi hedefliyor.
Pluxee Türkiye’de, CFO pozisyonuna (mali işler müdürlüğüne) mali işler, kurumsal finans ve stratejik planlama alanlarında geniş bir deneyime sahip olan Özge Döner Avşar getirildi. Yeni görevinde Avşar, şirketin mali ve finansal konulardaki stratejilerine liderlik ederek organizasyonun sürdürülebilir büyümesine destek olmayı hedefliyor.
Gıda sektörünün önde gelen donuk ürün firmalarından Donuk Fırıncılık Ürünleri (DFU), 30 Ocak Dünya Kruvasan Günü’nde kruvasan portföyüne bir yenisini daha ekledi. DFU, büyük formatta 90 gramlık kruvasanını satışa sundu.
Işıltan Ayselgil, Ocak 2025 itibariyle Topraq Tarım Teknolojileri’nin yeni CEO’su olarak göreve başladı. 25 yıllık tecrübesiyle şirketi global tarım teknolojilerinde liderliğe taşımaya odaklanan Ayselgil, rejeneratif tarım uygulamalarını güçlendirmeyi ve sürdürülebilir tarıma yönelik güçlü hedefleri hayata geçirmeyi amaçlıyor.
Feast Gıda, genç yeteneklere destek vermek ve yaratıcı fikirlerle markasına değer katmak için İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Grafik Tasarımı Bölümü öğrencileriyle bir araya geldi. Geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da öğrencilerle iş birliği yapan firma, yeni ambalaj heyecanını paylaştı.
Kadınların iş hayatındaki yerinin ne kadar önemli olduğuna inanan, kadın istihdamına son derece önem veren ve bireysel farklılıkların iş dünyasına kattığı değerin bilinciyle daha adil bir gelecek inşa etmek hedefiyle faaliyet gösteren PepsiCo Türkiye, çeşitliliği ve kapsayıcılığı destekleyen yeni projesi “PepsiCo Sen’sin”i hayata geçirdi.
Sürdürülebilirlik ve iyi yaşam odaklı yaklaşımların damga vurduğu bir yılın ardından 2025’in beslenme trendleri belli oldu. Sofra/Compass Group Türkiye Ülke Diyetisyeni Emel Terzioğlu Arslan’a göre 2025, bitki bazlı diyetlerden kişiselleştirilmiş beslenme rehberliğine; hem bireysel sağlığımızı hem de gezegenimizin geleceğini iyileştiren bir dizi yeniliğin sofralara taşındığı bir yıl olacak.