Türkiye’nin önde gelen gıda şirketlerinden Ülker, 2024 yılının dokuz aylık dönemini 58 milyar TL ciroyla kapattı. Şirket hem Türkiye hem de ihracat ve yurt dışı operasyonlarıyla büyümeye devam etti.
Sosyal medyayla dünyaya yayılan ve Türkiye’de de her geçen gün ilginin arttığı Dubai çikolatası, online alışverişte de yükselişe geçti. Hepsiburada verilerine göre ekim ayından bu yana kullanıcıların en çok arattığı kelimeler arasında Dubai çikolatası üçüncü sırada yer alıyor.
Boğaziçi Üniversitesi’nde gerçekleştirilen “Tarım ve Gıda Sektörlerinde Yapay Zeka ve İş Zekası” başlıklı etkinlik, tarım ve gıda alanlarında çalışan kamu ve özel sektör temsilcilerini akademisyenlerle buluşturdu. Toplantıda konuşan Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Oruç Baba İnan, “Gıda ve tarım sektörleri için sosyal sermayeye çok ihtiyacımız var. Bunun için de sektördeki herkesi bilinçlendirmeli ve geliştirmeliyiz” dedi.
Zeytinyağı sektörü kısıtlama ve kotalarla geçirdiği zorlu 2023/24 sezonunda 70 bin 750 ton zeytinyağı ihraç ederek 506 milyon 374 bin dolar dövizi Türkiye’ye kazandırdı. 2023/24 sezonunda prina yağı ihracatı da 11 bin 38 ton karşılığı 48 milyon 59 bin dolar olarak kayıtlara geçti. Eylül ayı sonunda biten sofralık zeytin ihracat sezonunu 210 milyon dolarla geride bırakan Türk zeytincilik sektörü, 2023/24 sezonunu 765 milyon dolarlık döviz getirisiyle geride bırakmış oldu.
Türkiye’nin önemli un üreticilerinden ve ihracatçılarından Ulusoy Un, katma değeri yüksek alanlarda genişleme stratejisi doğrultusunda, İtalya’nın Silvano d'Orba bölgesinde 100 yılı aşkın süredir yüksek kaliteli İtalyan makarnası üretimi gerçekleştiren Pastificio Mediterranea S.r.l.’nin (“Şirket veya Pastificio Mediterranea”) hisselerinin %85’ini İspanyol Cerealto Grubu’ndan satın aldı.
“Turizmin Değeri, Zeytinyağının Başkenti” sloganıyla Ayvalık Ticaret Odası tarafından düzenlenen “19. Ayvalık Uluslararası Zeytin, Hasat ve Turizm Festivali” 1-3 Kasım tarihlerinde gerçekleşti. Festivalin ikinci gününde Kırlangıç Yaşam Merkezi’nde gerçekleşen “Zeytin ve Zeytinyağı Sektörü” panelinin açılışında konuşan Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, “Avrupa Birliği (AB) tesciliyle dünyada Ayvalık zeytinyağının katma değeri artacaktır” dedi.
Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
Global ve yerel tüketim alışkanları, beklentiler ve değişen trendleri analiz eden Taste Tomorrow (Yarının Tatları) araştırması sonuçlarına göre Puratos tarafından her yıl açıklanan tüketici trendleri açıklandı. Araştırma, ekşi mayanın popülerliğini koruyarak küresel çapta büyüdüğünü ve tüketicilerin sürdürülebilir tarım uygulamaları ile üretilen sağlıklı, besleyici içeriklere sahip ürünlere olan ilgisinin arttığını ortaya koydu. Ayrıca, farklı mutfak kültürlerinden esinlenerek yaratılan lezzet ve dokulara sahip tatlıların tüketiciler tarafından giderek daha fazla tercih edildiğini gösterdi.
Hem market ürünlerini hem de her öğün için pratik ve kaliteli yeme içme çözümlerini tek bir çatı altında toplayan yeni nesil mağazacılık anlayışıyla BonVeno, bu yıl 3’üncüsü düzenlenen Gıda Plus Ödülleri’nde “En Yenilikçi Gıda Satış Yeri” ödülünün sahibi oldu.
Barilla Gıda, Türkiye’de standardizasyon ve kalite bilincinin yaygınlaşmasında, uygunluk değerlendirme sektörünün gelişmesinde öncü rol oynayan Türk Standartları Enstitüsü (TSE) tarafından Dünya Standartlar Günü kapsamında düzenlenen etkinlikte ödüle layık görüldü.
Sabancı Holding ve Carrefour Grup iştiraki CarrefourSA, küçük esnafın güçlenmesine yönelik bayilik sistemiyle önemli bir kilometre taşına ulaştı. 500’üncü bayisi İstanbul’da açılan CarrefourSA, girişimcilerle büyümeyi sürdürken, Türkiye'nin farklı illerinde 'Yeni Nesil Market' anlayışını yaygınlaştırmayı hedefliyor.