Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

İstanbul Fırıncılar Odası’ndan ekmeğe zam talebi



İstanbul Fırıncılar Odası, ekmeğin 2.5 lira olması için başvuruda bulundu. İstanbul Valiliği ve İstanbul Ticaret Odası talebi değerlendirirken kararı beklemeyen fırınlar zam yapmaya başladı. 
 

Buğday Ekolojik Yaşamı Destekleme Derneği: Tek yol gıdamıza sahip çıkmak



FAO, 2021 Dünya Gıda Günü'nde "Eylemlerimiz Geleceğimizdir” temasını öne çıkarıyor. 16 Ekim Dünya Gıda Günü vesilesiyle bir mesaj yayınlayan Buğday Ekolojik Yaşamı Destekleme Derneği, “Temiz üretim, temiz gıda, sağlıklı beslenmeye yönelik tercihlerimiz geleceğimizi belirliyor. Tek yol, gıdamıza sahip çıkmak” dedi.
 

Naci Kaplan: Kanatlı eti sektörü geleceğe sağlam adımlarla hazırlanıyor



Dünya Gıda Günü kapsamında bir açıklama yapan BESD-BİR Başkanı Naci Kaplan, kanatlı eti sektörünün Türkiye’de tarıma önemli bir katkı sağladığını belirterek, “Kanatlı eti sektörü geleceğe sağlam adımlarla hazırlanıyor. Son 50 yıldır dünyada tavuk eti sektörü daha sağlıklı bir gezegen sağlamak için kendini çevreye duyarlı ve sürdürülebilir üretim uygulamalarına adıyor. Türkiye de son 30 yılda.teknolojik alt yapısına yatırım yaparak dünya standartlarına ulaştı ve çevreye en duyarlı şekilde üretimini sürdürüyor” dedi.
 

3 odadan ortak 16 Ekim Dünya Gıda Günü açıklaması



TMMOB Gıda Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu Başkanı Yaşar Üzümcü, TMMOB Ziraat Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu Başkanı Baki Remzi Suiçmez ve TMMOB Kimya Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Ali Uğurlu. 16 Ekim Dünya Gıda Günü etkinlikleri kapsamında ortak bir açıklama yayınladı. Sürdürülebilir bir tarım-gıda sistematiğine dönüşümün desteklenmesi gerektiğine vurgu yapılan açıklamada, daha iyi üretim, daha iyi beslenme, daha iyi bir çevre ve daha iyi bir yaşamın ancak bu dönüşümle gerçekleşeceğine dikkat çekildi.
 

5. Uluslararası Adana Lezzet Festivali 285 bin kişiyi ağırladı



"Coğrafya Lezzettir" temasıyla bu yıl 5. kez gerçekleşen Uluslararası Adana Lezzet Festivali 3 gün boyunca 285 bin ziyaretçiyi ağırladı. 51 konuşmacı ve 23 şefin katıldığı konferans ve lezzet sahneleriyle ziyaretçilerine keyifli anlar yaşatan festivalde, 100’den fazla marka ürünleriyle yer aldı. 

Teksüt’te QR Kod’lu ürün uygulaması başladı



Türkiye’nin önde gelen süt ve süt ürünleri markalarından Teksüt, ürün ambalajlarında QR Kod uygulaması başlattı. Tüketiciler mobil cihazlardan paket üzerindeki QR Kod’u okutarak hızla ürünler hakkında detaylı bilgiye ulaşabilecek. 
 

Erikli’den geri dönüştürülen malzeme kullanılarak üretilen çevre dostu şişe 



Çevresel ayak izini azaltmak hedefiyle faaliyet gösteren Erikli, sürdürülebilir bir gelecek için 1 litrelik sularında %50’si geri dönüştürülmüş malzemeden üretilen şişelerini kullanmaya başladı. Sürdürülebilirlik bilincini tüm faaliyetlerine yansıtan Erikli, lezzetinin kaynağı Uludağ’ın doğal zenginliklerine sahip çıkmak amacıyla “Korumamız Gerekli!” hareketini de başlatmıştı. 
 

Migros’tan “Meyve ve Sebze Yılı” kampanyasına destek


Yayın: 04-10-2021
Kategori: Gıda

Migros, Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü’nün (FAO) “Uluslararası Meyve ve Sebze Yılı” kampanyasına; meyve sebzelerin mevsiminde tüketilmesi, korunma koşulları gibi tüketicileri bilgilendirmeye yönelik çalışmaları ile birlikte yemek tariflerini paylaştığı “Tam Zamanında” adlı projesiyle destek oluyor. Migros ayrıca mağazaları ve sosyal medya hesapları aracılığıyla kampanyanın iletişim çalışmalarını geniş kitlelerle buluşmasını sağlıyor.
 

Kraft Heinz, Assan Gıda’yı satın alma işlemini tamamladı


Yayın: 04-10-2021
Kategori: Gıda

Bu satın alma anlaşması, Kraft Heinz’in lezzet geliştirme ve yemek hizmetleri sektörüne odaklı Uluslararası Büyüme Stratejisi doğrultusunda gerçekleşti. Assan Gıda’yı satın alan Kraft Heinz, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’da perakende ve yemek hizmeti sektöründeki operasyonlarını güçlendirme fırsatına sahip olmayı hedefliyor.
 

Pandeminin yükselen yıldızları çikolata ve şekerli ürünler



Kovid-19 pandemisi dünyada ve Türkiye’de çok sayıda sektörü olumsuz yönde etkilerken, başta gıda olmak üzere pek çok üründe tüketim ve alışveriş alışkanlıklarını değiştiriyor. Bu değişimden olumlu biçimde nasibini alan kategorilerin başında da çikolata ve şekerli mamullerin oluşturduğu atıştırmalık ürünler geliyor. Kapanmada evde geçirilen zamanlarda tüketicilerin sakız, şeker, çikolata ve bisküvi gibi ürünlere olan ilgisi artarken, tanınan ve güvenilir markaları tercih ettikleri belirtiliyor.  
 
Haber: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi