Gıda Teknolojisi Dergisi’nin sorularını yanıtlayan Ak Gıda CEO’su Ali Sözen, “Ar-Ge ve inovasyon projelerimiz sayesinde geliştirdiğimiz ürünlerde, tüketicinin sağlığına ek fayda getirecek fonksiyonel bileşenlerin kullanılmasını önemsiyoruz. Özellikle çocuk ürünlerinde besin değeri yüksek, vitamin mineral içeriği zenginleştirilmiş ürünlerin tüketime sunulmasını hedefliyoruz” diyor.
Röportaj: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
Balparmak’ın iyi yaşamı destekleyen arı ürünleri markası Apitera için çekilen ve kovan içindeki yaşamı gözler önüne seren reklam filmleri, Kristal Elma Yarışması’nda 8 ödüle birden layık görüldü.
Yemek.com, 2021 yılının en çok tercih edilen lezzetleri ve yemek tariflerini paylaştı ve yemekseverler için ilginç ayrıntıları ortaya koydu. Kısır, krep, irmik helvası, mercimek çorbası ve kakaolu ıslak kek en çok ziyaret edilen yemek tarifleri arasında yer alırken, genel olarak bilinen malzemelerin yaratıcı kullanımıyla hazırlanan alternatif tarifler de 2021 yılına damgasını vurdu.
Acıbadem Taksim Hastanesi Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Çağrı Büke, Covid-19 aşısı hakkında doğru sanılan 10 hatalı bilgiyi anlattı; önemli öneriler ve uyarılarda bulundu.
Migros’un, yılbaşı kutlama alışkanlıklarını ve yeni yıldan beklentileri ortaya koyan araştırmasının sonuçları belli oldu. Yılbaşı alışverişi yapan müşterilerinin alışveriş tercihlerini ortaya çıkaran anketin sonuçlarına göre, katılımcıların büyük çoğunluğu yılbaşı akşamını evde ailesiyle birlikte geçirmeyi tercih ediyor. Evlerdeki yılbaşı hazırlıkları geçtiğimiz yıla oranla daha fazla özen gösterilerek yapılırken, sofraların gözdesi mezeler oluyor. Ayrıca katılımcıların bu yıl yılbaşı çekilişlerine artan ilgisi de araştırmada dikkat çekiyor.
Türkiye’de kişi başı yıllık et tüketiminin 14-15 kilosunu kırmızı et oluşturuyor. Bu rakam gelişmiş birçok ülkenin oldukça altında kalıyor. Son dönemde yaşanan ekonomik gelişmelere bağlı olarak halkın alım gücünün azalması kırmızı et tüketimini etkileyen en önemli faktör olarak öne çıkıyor. Diğer yandan doviz kuruna bağlı olarak artan yem fiyatları sektörde belirsizliği artırırken, besicilerin alım gücünü azaltıyor.
Trendyol, Kasım’da hayata geçirdiği Yöresinden Ürünler Programı’na ilişkin bir aylık verilerini açıkladı. Farklı şehirde yaşayan ve memleketinin ürünlerine ulaşmak isteyenler, sağlıklı yaşam için organik ve yerel ürünleri tercih edenler coğrafi işaretli ürünlere talebi artırdı. Trendyol’da satış yapan yerel üreticiler, bir ay gibi kısa sürede 11 bin coğrafi işaretli ürün satışı gerçekleştirirken, en çok satılan coğrafi işaretli ürün ise Bursa’nın Gemlik zeytini oldu.
Dünya çapındaki 145 milyar dolarlık pizza endüstrisinin önemli pizza zincirlerinden biri olan Little Caesars’ın Türkiye operasyonu, yılı yüzde 45 büyümeyle tamamlıyor. Çelebi Gıda A.Ş. ve Little Caesars Türkiye Genel Müdürü Banu Arıduru bu büyümenin altında yatan en önemli iki nedenin, rekabetin aksine restoranda günlük hamur üretimine dönmeleri ve 2015 yılında başlattıkları dijital dönüşüm olduğunu söyledi. Arıduru, “Tazeliğin verdiği lezzet artışı ve teknoloji sayesinde tercih edilme oranımız yüzde 45 arttı” dedi.
İş dünyasının önde gelen isimlerinin ödüllendirildiği, KREA M.I.C.E. tarafından düzenlenen 'Altın Lider Ödülleri'nde, Mondelez International Türkiye Genel Müdürü İhsan Karagöz, 2021 yılının en beğenilen 50 CEO'su arasında yer aldı.
Ev yemeği tadındaki hazır yemekleri BPA’sız yeni nesil ambalajlarda tüketiciyle buluşturan Yayla Agro, Legurme markasını başta Avrupa ülkeleri olmak üzere dünya çapında 33 ülkeye ihraç ediyor. Yayla Agro, Legurme ürünleri ile özellikle Avrupa’ya açılan bir kapı görevi de gören Romanya pazarında hızla büyüyor. Legurme markalı ürünler, halihazırda ülke genelindeki en büyük perakende zincirlerinde tüketicilerle buluşurken 2022 yılında hem satış noktası hem de satış hacmini iki katına çıkarmayı hedefliyor.