Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Assan Foods yeni domates işleme sezonunu açtı


Yayın: 27-07-2021
Kategori: Gıda

Türkiye’nin önde gelen ketçap, mayonez ve sos üreticilerinden Assan Foods, mevsimin ilk hasadı domateslerin Susurluk Fabrikası’na gelişini çiftçilerle birlikte kutladı. Tören, Kibar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar ev sahipliğinde, çiftçiler, Kibar Holding ve Assan Foods yönetici ve çalışanlarının katılımıyla gerçekleştirildi. 
 

Lezita’ya Kariyer.net’ten “İnsana Saygı” ödülü


Yayın: 27-07-2021
Kategori: Beyaz Et

Lezita, Kariyer.net tarafından 20’ncisi düzenlenen İnsana Saygı Ödülleri organizasyonundan ödülle döndü. İş başvurularının tamamına dönüş yapan ve en çok istihdam yapan şirketlerin ödüllendirildiği organizasyonda Lezita “İnsana Saygı Ödülü”ne layık görüldü.
 

2021’de takviye gıda reklamlarında patlama yaşandı



2020 ve 2021’in ilk 6 ayında televizyonda yayına giren yeni reklamları inceleyen Medya Takip Merkezi (MTM) araştırma sonucuna göre; takviye gıda reklamları, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 136 arttı.
 

Sağlıklı beslenme takıntısı (Ortoreksiya Nervoza) nedir? 



Günümüzde sağlıklı beslenme konularının popülerlik kazanmasıyla ortaya çıkan alışkanlıklar kişilerde takıntılı biçimde bir beslenme alışkanlığına yol açabiliyor. Sabri Ülker Vakfı’nın derlediği bilgilere göre “Ortoreksiya Nervoza” olarak geçen sağlıklı beslenme takıntısı ciddi fiziksel ve ruhsal sorunlara yol açabiliyor.
 

Taze incir ihracatında hedef 75 milyon dolar



Türkiye'nin üretim ve ihracatında dünya lideri olduğu, İngiliz Kraliyet Ailesinin sofralarını süsleyen Bursa Siyahı ve Sarılop çeşidi taze incirin ihracat yolculuğu başlıyor. 2020 yılında taze incir ihracatından 60 milyon dolar döviz kazanan Türkiye, 2021 yılında 75 milyon dolar ihracat hedefliyor. Sarılop taze incirin dünyanın dört bir tarafına ihracat seferi 28 Temmuz'da başlarken, Bursa Siyahı ise; 30 Temmuz'da dünya'nın dört bir tarafına lezzet yolculuğuna çıkacak.
 

Vita 3 yılda 3 kat büyüme hedefliyor



Bitkisel yağ sektörünün Türkiye’deki öncü markalarından Vita, gelecek dönem büyüme hedeflerini paylaştı. Kısa süre önce Vita Tereyağı Lezzeti ve Vita Kova gurubu ürünlerini pazara sunan Vita, pazar payını büyüterek 3 yıl içinde 3 kat büyümeyi hedefliyor. Şirket yenilenen yüzüyle ihracat pazarlarını da genişleterek 75 ülkeye ulaşacak.
 

PepsiCo, ikinci çeyrekte net gelirini yüzde 20,5 artırdı


Yayın: 16-07-2021
Kategori: Gıda

2021’in ikinci çeyreği ile ilgili finansal sonuçlarını açıklayan PepsiCo, net gelirini önceki yılın ikinci çeyreğine göre yüzde 20,5 oranında artırırken, yüzde 12,8 oranında organik büyüme sağladı.
 

En çok dondurmayı İstanbul ve Muğla tüketiyor



Kahve Dünyası, misafirlerinin seçimlerinden yola çıkarak Türkiye’nin dondurma tercihlerini inceledi. Araştırmanın sonuçlarına göre en çok tercih edilen dondurma çeşitlerinde Bitter Çikolatalı, Kaymaklı ve Çilekli Dondurma ilk üçte yer alıyor. En çok dondurmayı İstanbul ve Muğla tüketirken, dondurma en çok pazar günü yeniyor. 
 

Kemalpaşa'da kiraz ve yaş meyve sebze ihracatına inspektör desteği



Türkiye’nin kiraz başta olmak üzere taze meyve sebze üretiminde lider ilçelerinden Kemalpaşa’da faaliyet gösteren ihracatçıların işlemlerini hızlandırmak ve kolaylaştırmak amacıyla Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından İnspektör görevlendirildi. Öncesinde Kemalpaşa’daki ihracatçıların İnspektör talepleri İzmir’den karşılanıyordu. 
 

NİSAD’dan yüksek fruktozlu mısır şurubu açıklaması



Nişasta Sanayicileri Derneği (NİSAD), 5 Temmuz 2021 tarihinde dergimiz Gıda Teknolojisi’nin web sitesi olan www.gidateknolojisi.com.tr’de yayımlanan “Eski Tad‎ında’dan Doğal Serinleticiler” ba‏şlı‎klı‎ haberde geçen yüksek fruktozlu mı‎sı‎r şurubu konusunda tarafı‎mı‎za bir açı‎klama gِönderdi. Derneğًin Genel Sekreteri İsmail Kemaloğًlu tarafı‎ndan paylaşı‏‎lan açı‎klamada, kamuoyunda yanlış‎‏ algı‎lara yol açacak bilgileri düzeltmek amac‎ıyla niş‏asta bazlı‎ ş‏eker hakkı‎ndaki güncel akademik verilere yer verildiًği kaydedildi.