Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Online alışverişte en çok sıcak içecek alıyoruz



NielsenIQ Türkiye, hızlı tüketim ürünleri perakendesindeki son gelişmeleri paylaştı. Türkiye’de e-ticaret, yılın ilk 8 ayında %89 büyüme gösterdi. E-ticarette en çok büyüyen ilk 5 kategori Türk kahvesi, hazır kahve, çay, ev temizleyicileri ve deodorantlar oldu. “Yeni normal” döneminde alışverişçiler tekrar inovasyona yöneldi. Öte yandan alışverişçilerin sürdürülebilir ürünlere yönelik tercihi, pandemiyle birlikte net biçimde arttı.

Güçlü bağışıklık sisteminin sırrı: Bal ve propolis kürü



Dünyanın en saygın eğitim kurumlarından Oxford Üniversitesi’nin yaptığı araştırmada balın piyasadaki antibiyotik ve ağrı kesicilerden ortalama yüzde 36 daha etkili olduğu ispatlandı. Özellikle toz propolis ile karıştırılarak tüketildiğinde etkisi çok daha güçlü hale geliyor. Bal Gurmesi Ahmet Bağran Aksoy, bal ile propolisin doğru kullanımını ve insan vücuduna faydalarını anlattı.
 

Ticket Restaurant Edenred’den sürdürülebilirlik adımları



Ticket Restaurant Yemek Kartı ile Türkiye’yi ilk kez yemek kartı hizmetiyle tanıştıran kuruluşlardan Edenred, sürdürülebilir bir gelecek için çalışmalarını tüm hızıyla sürdürüyor. Hayata geçirdiği dijital ürün ve çözümleriyle plastik kullanımını azaltan şirket, Ticket Restaurant Yemek Kartlarını artık tamamen geri dönüştürülebilir malzemeden üretmeye hazırlanıyor. 
 

Ülker’den vegan çikolata



Çikolata pazarının lider markalarından Ülker, vegan beslenenlere özel “Ülker Çikolata Vegan Bitter Çikolata’yı piyasaya sundu. Sunduğu ürünlerle sektörünün en güçlü oyuncusu olan Ülker Çikolata, yeni ürünü vegan çikolatayla vegan beslenenlerin dışında, bitter sevenlerin de vazgeçilmezi olacak
 

Tetra Pak’tan geri dönüşüme yatırım



Tetra Pak ve Kahramanmaraş Kağıt Sanayi ve Ticaret A.Ş (KMK)  iş birliğinde, içecek kartonu geri dönüşümü konusunda  sıfır atık uygulaması yapan Türkiye’deki ilk tesis hayata geçirildi. Tetra Pak karton kutularının bütün bileşenlerinin geri dönüştürülmesini mümkün kılan ve yaklaşık 50 Milyon TL yatırımla hayata geçirilen tesis, yılda 18 bin ton kartonu geri dönüştürecek kapasiteye sahip. 

Teksüt’ten Almanya’ya lezzet çıkarması



Dünyanın en önemli yiyecek ve içecek fuarları arasında yer alan Anuga Fuarı “Geleceği Tadın” temasıyla Almanya’nın Köln kentinde gıda sektörü profesyonellerini bir araya getirdi. Teksüt, kalitesini ve lezzetini Avrupa ülkelerine taşımak amacıyla fuarda ziyaretçilerle buluştu.
 

Sofralık zeytin ihracatı 150 milyon doları aştı



Sofralık zeytin ihracatında 2020/21 sezonu yeni bir rekorla geride kaldı. Türkiye, sofralık zeytin ihracatında tarihinde ilk kez 150 milyon dolar barajını geçti.
 

Yemeksepeti’nin yeni CEO’su Mert Baki oldu


Yayın: 01-11-2021
Kategori: Gıda

Türkiye’nin lider hızlı ticaret platformu Yemeksepeti’nin kurucularından ve CEO’su Nevzat Aydın, ailesine daha fazla zaman ayırabilmek ve Türkiye’nin girişimcilik ekosisteminin gelişmesi için genç girişimcilere verdiği desteklere odaklanabilmek adına CEO’luk görevinden ayrılma kararı aldı. Nevzat Aydın’ın Yemeksepeti’nden ayrılma kararını almasının ardından CEO’luk görevine 2011 yılında Yemeksepeti ailesine katılan ve halen İş Geliştirme’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapan Mert Baki’nin atandığı açıklandı.
 

Hafız Mustafa 1864 yeni şubesini Galataport’ta açıyor



Türk tatlıcılığının önemli temsilcilerindenHafız Mustafa 1864’ün yeni şubesi, dünyanın önde gelen destinasyon projelerinden biri olan Galataport İstanbul’da açılıyor. Toplamda 15 şubesiyle binlerce kişiyi istihdam eden; üretim kapasitesi ve ürün alımıyla hatırı sayılır bir ekonomi yaratan gurme tatlıcı Hafız Mustafa 1864, Galataport şubesiyle Türk tatlı mutfağının lezzetlerini yeni ziyaretçileriyle buluşturmayı hedefliyor.
 

GCA iki yeni fabrika kuruyor


Yayın: 28-10-2021

Gürok Holding şirketlerinden ve cam ambalaj sektöründe faaliyet gösteren GCA, yeni fabrika yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. Geçtiğimiz şubat ayında Kütahya 1. OSB’de ikinci fabrikasını devreye alan GCA, 2022 yılında 3.’sünü, 2023’te de 4.’sünü tamamlama hedefiyle beyaz (flint) ve yeşil (renkli) cam ambalaj üretimleri yapacak iki yeni fabrika yatırımını daha gerçekleştiriyor.