2020 yılında pandemi nedeniyle süt ve süt ürünleri ihracatında bir önceki yıla göre miktar olarak ,5, cari olarak %5,6 daralma yaşandı. Süt ve süt ürünleri dış ticaret verileri incelendiğinde, 2020 yılında 182 bin ton karşılığı 337 milyon dolar ihracat gerçekleştiği görülüyor. İhracatta 2020’deki düşüş, salgının ilk dalgasında uluslararası ticarette gümrüklerdeki karşılıklı karantina koşulları ve lojistik aksamalardan kaynaklandı. Sektör temsilcileri aşılama çalışmalarına bağlı olarak pandeminin kontrol alınması durumunda, 2021’in ikinci yarısından umutlu olduklarını belirtiyorlar. /
Haber: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
Gastronomi turizmi ve ağırlama sektörünün önde gelen isimlerini bir araya getiren etkinlik FSummit, 23-24 Haziran’da Antalya’da düzenlendi. Ağırlama sektörünün 360 derece ele alındığı etkinliğin ilk gününde BTA İcra Kurulu Başkanı Sadettin Cesur, Sözen Grup Genel Müdürü Gökmen Sözen’in sorularını yanıtladı. BTA’nın sevilen konseptlerinin misafir karşılama ve uğurlama başarılarına dair konuşan Cesur, “Havalimanları Türkiye’nin dünyaya açılan kapıları. Yolcuların her biri misafirimiz. Biz burada farklı kültürlerin ortak damak tadını oluşturuyoruz” dedi.
Türkiye’nin 143 yıllık zeytinyağı markası Komili, kültürel miras fuarı Heritage İstanbul’da Anadolu topraklarının doğa ve kültür mirası anıt zeytin ağaçlarını koruma projesi “Gözümüz Gibi Bakıyoruz” ile yer aldı. Bu yıl 23-25 Haziran tarihleri arasında 5.’si gerçekleştirilen Heritage İstanbul’un etkinlik sponsorları arasında yer alan Komili, fuara “Anıt Zeytin Ağaçlarının Binlerce Yıllık Kökleri” paneli ve “Mucizevi Gıda Zeytinyağı” sohbeti ile katıldı.
Lezita, iç ve dış pazarda her geçen gün artan talebi kesintisiz olarak karşılayabilmek amacıyla yeni yatırımını Kahramanmaraş’ta hayata geçiriyor. Yatırım maliyeti yaklaşık 1.35 milyar TL olan yeni tesis ile Lezita, üretim kapasitesini iki katına çıkaracak. Bölgede doğrudan 3 binden fazla, dolaylı olarak ise on binlerce kişiye istihdam sağlayacak tesisin temelinin 2022 yılının ilk çeyreğinde atılması planlanıyor.
Türk zeytincilik sektörü 2020-21 sezonunun üçte ikisini geride bıraktı. Türkiye sofralık zeytin ihracatından 105 milyon dolar, zeytinyağı ihracatından ise; 72 milyon dolar döviz geliri elde etti. Sofralık zeytin ihracatı miktar bazında ise; 60 bin ton olarak kayıtlara geçti. 2020-21 sezonunun 8 aylık döneminde 46 bin ton siyah zeytin, 14 bin ton yeşil zeytin ihraç ettiğimizi dile getiren Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Davut Er, siyah zeytin ihracatının döviz karşılığının 81 milyon dolar, yeşil zeytinden elde edilen döviz tutarının ise 24 milyon dolar olarak gerçekleştiğini kaydetti.
Unilever Ev Dışı Tüketim ve Güvenilir Ürün Platformu’nun birlikte düzenlediği gıda işletmelerine destek olmak amacıyla ücretsiz olarak ve online gerçekleştirilen Güvenilir Eller Eğitimi ile 3500 sektör çalışanı sertifikalandırıldı. İstanbul’da sekiz farklı belediye kapsamında yer alan gıda işletmeleri gıda güvenliğinden güncel mevzuatlara kadar birçok konuda eğitimlerini tamamlayarak sertifikalarını aldı.
Türkiye’nin sevilen peynir markalarından Ekici, ihracat yaptığı ülkelere ABD’yi de ekledi. ABD ile birlikte ihracat yaptığı kıta sayısını 4’e çıkaran Ekici’nin yeni ihracat rotası ise Çin ve Avrupa Birliği ülkeleri olacak.
Seyidoğlu Gıda İstanbul Hadımköy’de devreye soktuğu yeni fabrikasında çocuklar için atıştırmalık ürünler üretmeye başladı. Sevilen çizgi film karakterleri Rafadan Tayfa ile lisans sözleşmesi imzalayan firma, tahin pekmez karışımları ve mini helva serisi ile çocuklara sağlıklı atıştırmalıklar üretmeye öncelik verecek. Firma yeni tesisle birlikte 2021 sonuna kadar 15 milyon TL yatırım yapacak.
Coca-Cola Türkiye, Covid-19 salgınından en çok etkilenen sektörlerden biri olan yeme–içme sektörüne yönelik verdiği desteklere devam ediyor. 21 Haziran tarihinde başlayan yeni proje kapsamında, 56 şehirdeki toplam 689 işletmeye ve 14 ulusal zincir restorana, Google Programatik Ağı üzerinden tanıtım desteği verilecek. Google Programatik Ağı’nda mekanların yeniden açıldığı bilgisi ve Coca-Cola ile avantajlı menülerin duyurusu yapılacak.