TOMRA Food, Antalya’da düzenlenen 2.Ceviz Türkiye Fuarı’nda, ceviz işleyicileri için sunduğu sensör tabanlı ayıklama çözümlerini sektör profesyonelleri ile buluşturdu.
Hızlı tüketim ürünleri odaklı pazarlama ve üst yönetim ekibini odağına alan B2B bir teknoloji girişimi olan Marketerstech, büyük veri içinde boğulan üst yönetim ve pazarlama profesyonellerine tek bir platformda bu veriyi yapay zeka ve makina öğrenmesiyle yorumlayıp, doğru karar vermelerinde bir yol arkadaşlığı yapma hedefiyle geçtiğimiz yıl kurularak faaliyetlerine başladı. Şirketin CEO’su ve kurucu ortağı Soner Ergen, Marketerstech’in kuruluş öyküsünü, misyonunu ve pazarlama dinamiklerine yapacağı katkıyı www.gidateknolojisi.com.tr’ye anlattı.
Meyve ve sebzeleri mevsiminde tüketmek hem besin değeri hem de sürdürülebilirlik açısından önem taşıyor. Fakat doğası gereği hasat edilen meyve/sebzelerde besin değeri kaybı o andan itibaren başlıyor. Besin değerinin minimum düzeyde tutulması ise mümkün. Çözüm; pratikliğiyle de hayatımızı kolaylaştıran dondurulmuş gıdalarda. Alışveriş sıklığını azaltmaya yardımcı olacak ve besin değerini koruyacak şekilde daha uzun süre saklanabilecek gıdalar pandemi dönemde daha da ön plana çıktı.
Gıda endüstrisinde işletme maliyetlerini azaltırken, sürdürülebilirlik hedeflerinizi destekleyerek üretim verimliliğini ve gıda güvenliğini artırmayı ister misiniz? Klüber Lubrication özel yağlayıcıları, sundukları sıra dışı potansiyel ile tüm süreçlerinizde sizleri destekliyor.
Günlük 5 bin ton süt işleme kapasitesiyle süt ve süt ürünleri sektörünün önde gelen işletmelerinden Ak Gıda, 1 Haziran Dünya Süt Günü dolayısıyla, sağlıklı nesillerin yetişmesinde kaliteli süt tüketiminin önemine dikkat çekti. Ak Gıda CEO’su Ali Sözen yayınladığı mesajında, ”Süt ve süt ürünleri; her yaşın besin kaynağı olarak sadece sağlıklı toplumların geleceği için değil aynı zamanda çiftlikler, süt işleme tesisleri, ambalaj üretimi, lojistik ve tedarik zincirinden oluşan büyük ekosistemi ile yarattığı değer bakımından da son derece kıymetli bir üründür” dedi.
Ambalajlı Süt ve Süt Ürünleri Sanayicileri Derneği (ASÜD) Başkanı Harun Çallı, 1 Haziran Dünya Süt Günü nedeniyle yaptığı açıklamada, sağlıklı bir yaşam sürmek için beslenmede süt ve süt ürünlerine mutlaka yer verilmesi gerektiğini belirterek, “Özellikle çocuklarımızın ve gençlerimizin düzenli süt içmeleri, geleceğimizi emanet edeceğimiz sağlıklı nesillerin yetişmesini sağlayacaktır. Çiftçimizin önemli gelir kapısı olan süt, kırsal kalkınmamızın temeli, ülke refahının artmasının anahtarıdır. Ekonomimiz için yerli ve milli süt ürünlerimiz halen keşfedilmemiş potansiyel güçtür. Bu nedenle süt dediğimiz bu mucize besinin hak ettiği değeri bulması için; el birliği ile çalışmamız gerek” dedi.
Pandemi sürecinde Türk zeytinyağının ortalama ihraç fiyatı arttı. Türk zeytinyağının ortalama ihraç fiyatı 2020/21 sezonunun ilk yarısında dolar bazında yüzde 16 artışla 2 bin 397 dolardan, 2 bin 786 dolara yükseldi. Türk zeytinyağı ton başına 390 dolar katma değerli ihraç edildi.
Balparmak ve İstanbul İli Arı Yetiştiricileri Birliği iş birliği çerçevesinde hayata geçirilen “Sürdürülebilir Arıcılık, Katma Değerli ve Verimli Arı ürünleri Üretim Projesi” ile İstanbul’a yeni arıcılar kazandırıldı. Balparmak Kampüsü’nde ve Birliğin Aydos’taki arılığında teorik ve uygulamalı arı sütü eğitimine katılan 8’i kadın olmak üzere toplam 30 arıcı sertifikalarını teslim aldı.