Denizli Büyükşehir Belediyesi, enflasyonun getirdiği yıkım altında ezilen vatandaşlara destek olmak amacıyla kentteki ilk kent lokantasını faaliyete açtı. Ayrıca açılışı gerçekleştiren Denizli Büyükşehir Belediyesi Başkanı Bülent Nuri Çavuşoğlu, ikinci kent lokantasının müjdesini de verdi.
Değişen tüketici ihtiyaçlarını dikkate alarak yenilikçi lezzetler sunanPIN Drinks, “0 şeker 0 kalori” ürünleriyle soğuk içecek pazarında kısa sürede etkili bir ivme yakaladı. CEO’su Emre Sever’in liderliğinde, tamamen yerli yatırımcıların desteğiyle hızla büyüyen PIN Drinks, sektörde genç ve iddialı bir marka olarak öne çıkıyor. Yüzde 100 yerli bir marka olan PIN Drinks, Türkiye’de ve dünya genelinde büyük talep gören lezzetli ve ferahlatıcı ürünleriyle tüketicilerin beğenisini kazanmaya devam ediyor.
* Bu haber Gıda Teknolojisi Dergisi'nin Temmuz - Ağustos 2024 sayısında yayımlanmıştır.
Güvenilir Ürün Platformu tarafından gıda ve tarım sektörünün uzman STK’ları, kurumları ve Tarım ve Orman Bakanlığı ortaklığında düzenlenen 3. Güvenilir Ürün Zirvesi önemli workshoplara ev sahipliği yapacak. Danet desteğiyle gerçekleştirecek “Tatlarda Özgürlük: Glutensiz Lezzet Keşfi” workshopu dikkat çekici isimleri de bir araya getirecek.
Yeme içme sektörünün yenilikçi markalarından Doyuyo, gerçekleştirdiği Kızarmış Tavuk Tüketim Alışkanlıkları Araştırması ile tüketici tercihlerini ortaya koydu. Araştırma tüketicilerin hijyen ve hizmet kalitesini lezzetten daha fazla önemsediğini gösterdi. Çıtırlık ise en önemli lezzet unsuru olarak öne çıktı. Gençler AVM’lerde kızarmış tavuğu sosyalleşme aracı olarak görürken, orta yaş grubu daha çok açık havada tüketmeyi tercih ettiğini belirtti.
Türkiye’nin önde gelen dondurulmuş gıda markalarından SuperFresh’in, tarımda fırsat eşitliğini sağlamak ve kadın iş gücünü görünür kılmak amacıyla yürüttüğü “Tarımın Kadın Yıldızları” projesi, Sustainable Brands Türkiye 2024 etkinliğinde ele alındı. Kerevitaş CEO’su Mert Altınkılınç, "2022'de başlattığımız bu projeyle kadın çiftçilerimizi destekliyoruz. 3 yılda 0 artış hedeflediğimiz kadın çiftçi oranına 1 yılda ulaştık. Kadın çiftçilerimize onarıcı tarım odağında yapay zeka, finansal ve ekolojik okuryazarlık ile girişimcilik eğitimleri veriyoruz" dedi.
Türkiye’nin yıllık yaklaşık 5 milyon tonluk üretimle dünya üçüncüsü olduğu elma ve elma suyunda Ocak – Ağustos döneminde ihracatı yüzde 27’lik artışla 321 milyon dolara yükseldi.
Oba Makarna'nın Sakarya'nın Hendek ilçesinde bulunan fabrikasında 15 Eylül Pazar günü 1 işçinin hayatını kaybettiği patlama sebebiyle üretimin 6 ay sonra başlayabileceğine dair öngörü açıklandı.
10 yıldır dünya un ihracat şampiyonu olan Türkiye, yıl sonu un ihracat hedefini 3,5 milyon ton olarak revize etti. Yılı yeniden şampiyon olarak kapatmayı beklediklerini ifade eden Uluslararası Un Sanayicileri ve Hububatçılar Birliği (IAOM) Avrasya Başkanı Dr. Eren Günhan Ulusoy, buğdayda ithalat yasağının 15 Ekim’de kaldırılmasıyla un ihracatında artış yaşanacağını belirtti.
3-6 Eylül tarihlerinde Tüyap Kongre ve Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilen, gıda sektöründeki son yenilikleri ve trendleri sergileme ve imkânı sağlayan 32. Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı – WorldFood İstanbul’da, 155 ülkeden toplam 72 bin 864 ziyaretçi, 43 ülkeden 1.276 katılımcı ve 2 bin 899 marka yer aldı.
Yandex Hava Durumu meteoroloji uzmanları, Türkiye'nin en büyük şehirleri için sonbahar mevsimi tahminlerini yayınladı. Tüm şehirlerde sıcaklıkların iklim normallerinin üzerinde seyretmesi bekleniyor. En belirgin hava değişimleri İstanbul ve Ankara için öngörülüyor. Bununla birlikte 2023 yılı sonbaharının rekor sıcaklıklarıyla kıyaslandığında hava önemli derecede soğuyacak. Ortalama mevsimsel sıcaklıklar Ankara, İzmir, Samsun ve Konya'da 2°C, İstanbul, Antalya, Bursa, Gaziantep ve Diyarbakır'da ise 1,5°C düşecek. En çok soğuyan bölge Karadeniz Bölgesi olacak.