Türkiye’nin 2018 yılında Japonya’ya 184 milyon dolar gıda ihracatı yaptığını açıklayan Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep, “2019 ve 2020 yıllarında 217 milyon dolar seviyesine ulaştı. 2020 yılında ise Ege Bölgesi’nden Japonya’ya gıda ihracatımız 74 milyon dolar olarak gerçekleşti. Su ürünleri, kuru meyve, hububat, bakliyat ve yağlı tohumlar, meyve sebze mamulleri, zeytin, zeytinyağı Asya-Pasifik pazarında güçlü olduğumuz sektörler. Japonya’ya gıda ihracatımızı 1 milyar dolara çıkarabiliriz” dedi.
Metro Türkiye bünyesindeki gastronomi keşif platformu Gastronometro tarafından düzenlenen Gastronometro Talks buluşmasının ilki, Dünya Kadınlar Günü kapsamında 9 Mart Salı günü gerçekleşti. “Kadın Gücü” temasının gastronomi ekseninde ele alındığı buluşmada başta Horeca (otel, restoran, catering) sektörü olmak üzere iş dünyasında kadınların karşılaştıkları bariyerler, başarı hikayeleri ve çözüm önerileri konuşuldu.
Değişen dünya düzeni, yaşam tarzının yanı sıra beslenme alışkanlıklarını da etkilerken, sağlıklı yaşam bilinci tüketicileri “güvenilir gıda” arayışına yönlendiriyor. Gıda alırken; açıkta satılan, Bakanlık onay veya kaydı olmayan, ambalajı zarar görmüş ürünlerden uzak durulması gerektiğinin altını çizen Gıda Mühendisi Ebru Akdağ, ambalajlı gıdaların üzerinde hayati öneme sahip bilgilerin yer aldığını belirterek, gıda okur yazarlığının önemine dikkat çekti.
Kandil gecelerinin vazgeçilmez lezzeti kandil simidinin toplumumuzda çok önemli bir yeri olduğunu belirten İstanbul’un 157 yıllık tatlıcısı Hafız Mustafa’nın sahibi Avni Ongurlar bu özel lezzetin geçmişini ve kültürünü anlattı.
NielsenIQ’nun 2021 yılında gerçekleştirdiği “Pandemi Döneminde Tüketici Davranışlarını Anlamak” başlıklı araştırmanın sonuçları; Tüketicilerin yarısının gelirleri konusunda kendilerini güvende hissettiklerini ortaya koyuyor, Türkiye’deki tüketicilerin %75'inin son 6 ay içinde davranış biçimlerini değiştirdiklerini gösteriyor. Bu oran global ölçekte ise %66 seviyesinde.
Ticket Restaurant Edenred, Ramazan ayında üç ayrı market kartı seçeneği ile şirketleri hem koli hazırlama, taşıma, depolama ve dağıtma gibi operasyonel yüklerden kurtarmayı hem de sunduğu indirimler ve yüzde 39’a varan vergi tasarrufu ile şirketleri mutlu etmeyi hedefliyor.
Et ve besicilik sektöründe uzun yıllardır hizmet veren ve Günaydın Kasap, Günaydın Kebap, Günaydın Steakhouse, Günaydın Köfte & Döner konseptlerinin kurucularından ve halihazırda ortaklarından olan İsmet Yalçın'ın yine kurucusu olduğu Günaydın Tarım ve Hayvancılık A.Ş.’ye ait damızlık sığır ve besi çiftliğinin yeni konsepti, ‘‘İsmet Bey’in Çiftliği’’ ismiyle hizmet vermeye hazırlanıyor.
Barilla Türkiye, kurum içinde cinsiyet eşitliğinin sağlanmasına yönelik insan kaynakları uygulamalarıyla adından söz ettirmeye devam ediyor. 2018 yılından bu yana cinsiyet eşitliğinde önemli yol kat eden Barilla Türkiye’nin beyaz yaka kadın çalışan oranı son 3 yılda yüzde 33’ten yüzde 41’e yükseldi. Şirkette müdür ve üstü pozisyonlarda çalışan kadın oranı ise yüzde 31’den yüzde 50’ye ulaştı. Barilla Türkiye’nin 2021 yılına yönelik gündemleri arasında kadın çalışan oranının az olduğu departmanlarda bu oranı artırmak ve tüm çalışanlarını daha kapsayıcı bir dil kullanmaya teşvik etmek yer alıyor.
Tanzimat Dönemi’nden bu yana İstanbul’daki pek çok sosyal değişimi yaşayarak tarihe tanıklık eden Osmanlı Sarayı’nın resmi tatlıcısı Hafız Mustafa 1864, 157 yıl önce Eminönü’nde açtığı ilk şubesindeki dokuyu koruyarak hizmet vermeye devam ediyor. Ürün gamını genişletirken asırlık reçeteleri de hassasiyetle koruyan marka, şubeleşme çalışmalarında da titizlikle hareket ediyor. Bugün 1’i Dubai’de olmak üzere toplam 14 şubeye ulaşan tarihi marka Osmanlı tatlı kültürünü dünyaya tanıtıyor.