Mondelēz International’ın önde gelen pazarından biri olan Türkiye, yılın ilk ihracatını gerçekleştirdi. Mondelēz International Türkiye, yedi ülkeye Gebze fabrikasında üretilen 800 ton şekerlemeyi ihraç ederek aynı zamanda geçen yıla göre ilk ihracat hacmini de yüzde 50’nin üzerinde arttırdı.
İçecek şirketi vizyonu ve kategori genişletme stratejisi kapsamında organizasyonel yapısında da dokunuşlar gerçekleştiren Dimes’te, stratejileri doğrultusunda iki eş düzey Pazarlama Müdürü ataması gerçekleştirildi. Dimes bünyesinden iki kadın yönetici, Burcu Karadayı Gülşen ve Merve Keten, tüketici odaklı, kategori bazlı eş düzey görevlendirme ile Pazarlama Müdürü görevine getirildi.
Döhler Gıda AR-GE Müdürü Arda Serpen &
Döhler Gıda Doğal İçerikler İş Birimi Müdürü Beril Değerli Yaman
Türkiye’nin yağlı tohumlarda ham maddede yüzde 75 oranında dışa bağımlı oldğunu belirten Bitkisel Yağ Sanayicileri Derneği (BYSD) Yönetim Kurulu Başkanı Tahir Büyükhelvacıgil, “Ülkemiz bitkisel yağdaki yurt dışı bağımlılığında kritik eşiği aşmış durumda. Bu sorunun tek çözümü ise üretim. Sadece ayçiçeğinde yapacağımız doğru bir üretim planlaması ile ekonomimize çok büyük katkı sağlayabiliriz” diyor.
Balparmak’ın 40 yıllık uzmanlığıyla , doğanın mucizesi olarak tanımlanan arı ürünleri ve doğal şifalı bitkileri buluşturduğu Apitera serisi , yeni yılda iki yeni takviye edici gıda ürünü ApiteraDox ve ApiteraGest ile büyümeye devam ediyor.
Ticket Restaurant Yemek Kartı sisteminde şirketler; SGK işçi primi, işveren primi, gelir vergisi, damga vergisi istisnası ve KDV indirimine tabi oluyor. Vergi Haftası nedeniyle açıklamada bulunan Edenred Türkiye CEO’su Selçuk Boztepe, vergi istisnaları ile işverenlere yaklaşık yüzde 100'e varan vergi tasarrufu sağladıklarını belirtti. Boztepe, bu sayede işletmelerin neredeyse yemek gideri kadar tasarruf ederek kaynaklarını çok daha verimli kullanabildiklerini söyledi.
Millî Eğitim Bakanlığı, Balparmak ve TEMA Vakfı iş birliğinde arıların, ekosisteme ve yaşamın sürdürülebilirliğine katkıları konusunda kamuoyunda farkındalık yaratma hedefiyle 2019 yılında hayata geçirilen “Arılar Varsa Yarınlar Var” projesinin ilkokul düzeyindeki eğitimleri salgın nedeniyle 2020-2021 eğitim öğretim yılında çevrim içi ortama taşındı.
Burger King, 20 yıl aradan sonra kurumsal imajında köklü bir değişikliğe gidiyor. 1954'ten bu yana hızlı servis restoran (QSR) sektöründe hizmet veren marka, müşteri deneyiminin tüm detayları için tamamen yeni bir görsel kimlik tasarımı sunarak geleceğe yeni bir adım atmayı hedefliyor.
2020’nin arıcılık sektörü açısından kötü geçtiğini belirten 40 yıllık Bal Üreticisi Ahmet Bağran Aksoy, “Salgın sebebiyle sanayinin durması hava kalitesinde bir iyileşme yaratsa da kuraklık, toplu arı ölümleri ve hastalıklar, bal üretimine darbe vurdu. Sene başında sektörün üretim hedefi 110 bin ton olarak belirlenmişti. Bu hedefe maalesef ulaşılamadı ve 2020 bal üretimi beklenen seviyenin çok altında kaldı. Arzın talebi karşılamadığı dönemlerde bal fiyatları yükseliyor. Bu durumda sahtekârlar ortaya çıkıyor” dedi.
Koç Holding iştiraki Tat Gıda, süt ve süt ürünleri iş koluyla ilgili Sek markası dahil tüm varlıklarını 240 milyon TL bedelle Çallı Gıda'ya sattı.