Uludağ Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği (UYMSİB) ile T.C. Tokyo Büyükelçiliği Ticaret Müşavirliği tarafında birlikte düzenlenen Japonya Pazarı Bilgilendirme toplantısında konuşan UYMSİB Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Senih Yazgan, “Tarım ürünlerimizin Japonya’ya da ihracı konusunda kiraz ile başlayan çalışmalarımızı siyah incirle sürdürüyoruz. 2025 yılında Bursa siyah incirini Japon marketlerine götürmeyi, Tokyo’daki marketlerde siyah incir satılmasını hedefliyoruz” dedi.
Gıda perakendeciliğinin önemli markalarından Aslı, çevre odaklı çalışmaları ve sıfır atık vizyonuna sağladığı katkı neticesinde Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından verilen Sıfır Atık Belgesi'ni almaya hak kazandı. Çevre duyarlılığının ve sürdürülebilirliğin önemine vurgu yapan markanın Genel Müdürü Caner Bayıralan yapmış olduğu açıklamada, “Zincir işletmelerde sürdürülebilirlik alanında örnek bir model oluşturmanın kapılarını araladık. Uyguladığımız atık politikası sayesinde 2023 yılında 350.000 kWh enerji tasarrufu sağladık ve yaklaşık 500 ağacın kurtarılmasına vesile olduk” dedi.
CHP Niğde Milletvekili ve Tarım, Orman ve Köyişleri Komisyonu Üyesi Ömer Fethi Gürer, patates üreticilerinin maliyetine depoladıkları patatesi satamadıklarını ve piyasa yapıcı şirketlerin küçük çiftçiyi mağdur ettiğini söyledi.
Süt ve peynir çeşitlerini farklı ülkelere gönderen Teksüt, ihracat çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Dünyada 43 ülkeye ihracat yapan firma, 2021 yılından beri Çin’e ürünlerini gönderiyor. Teksüt Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Özmen, "Çin pazarında peynir ile başladığımız yolculuğa süt ve diğer ürünlerimizi de eklemeyi hedefliyoruz" diyor.
İktidarın yerel seçimlerin ardından harcamalarında tasarrufa gideceği iddia edilirken, Tarım ve Orman Bakanlığı'nın tüm birimlerine genelge yolladığı öğrenildi. Bakan Yardımcısı Ahmet Bağcı imzasıyla hazırlanan genelge ile 81 il, 160 merkez birimi ve 16 bölge müdürlüğüne yeni talimatlar iletildi.
Türkiye'nin döneri geleneksel ürün olarak tescil etmek için yaptığı başvuru Avrupa Birliği (AB) Resmi Gazetesi'nde yayımlandı. Başvuru daha önce baklava, kokoreç, yoğurt vb. pek çok yiyecekte aidiyet iddia eden Yunanistan’da büyük rahatsızlık yarattı. Yunan medyası olaya "Türkiye, Avrupa’da döner savaşını başlatıyor" başlıklarıyla servis etti.
Türkiye’nin önemli full servis restoran zinciri markalarından Big Chefs’in üst yöneticileri şirketin hissedarı oluyor. Şirketin kurucu ortaklarından Gamze Cizreli ve Saruhan Tan üst yönetime sunduğu avantajlı hisse alım imkânı sayesinde yöneticilerde şirkette pay sahibi oldu.
Dünyanın önde gelen gıda işleme ve paketleme çözümleri şirketlerinden Tetra Pak, tüketicilerin sürdürülebilir ambalaj ve çevreye sorumlu tüketim konularına yönelik “Sürdürülebilir Ambalaj Araştırması” gerçekleştirdi. 505’i Türkiye’den olmak üzere dünya genelinde toplam 14 bin 500 kişinin katıldığı araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 63’ü, çevresel duyarlılığa sahip ambalaj üreten markaları daha fazla tercih edeceğini belirtiyor.
Sürdürülebilir Gıda Platformu, ekleyerek gıda atığı ve kaybı çalışma grubu üyeleriyle birlikte beş farklı sektör kapsamında “Gıda Üretim Yerlerinde Gıda İsrafı İle Mücadele Kılavuzu”nu yayınladı.
Bitkisel gıdaların Türkiye için yeni bir trend değil, aksine tarihsel bir bağlamda özüne dönüş olduğunu belirten Bitki Bazlı Gıdalar Derneği (BİTKİDEN) Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Akdağ, “Mezopotamya'ya kadar uzanan bir geçmişi olan bitkisel beslenme, modern tüketici talepleriyle uyumlu bir şekilde yeniden önem kazanıyor. Düşünsenize, muhtemelen ilk vegan köfteyi (mercimek köfte) yapan biziz” diyor.
Röportaj: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
* Bu röportaj Gıda Teknolojisi Dergisi'nin Mart - Nisan 2024 sayısında yayımlandı.