Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Türk halkı market alışverişinde son dakikacı


Yayın: 06-05-2020
Kategori: Gıda

23 Nisan ve 1 Mayıs tarihleri itibarıyla sokağa çıkma yasağı öncesinde en çok alınan ürünler alkolsüz içecekler, kahvaltılık ürünler ve ekmek oldu. Trendbox’ın İstanbul’da 1.000’den fazla noktadan aldığı verilere göre, 20-24 Nisan haftası un listeye giremedi. Yasaktan önceki günler 22 Nisan Çarşamba ve 30 Nisan Perşembe alışverişin en çok tercih edildiği günler oldu.
 

Meyve sularında yeni üretim trendleri



Dilek Kaya Sarıgül - Döhler Türkiye Uygulama Laboratuvarları Müdürü &
Mert Alkış - Döhler Türkiye Satış Müdürü
 

SETBİR’den süt ve süt ürünlerinde ‘KDV sıfırlansın’ talebi



SETBİR Başkanı Tarık Tezel, süt ve süt ürünleri tüketiminin korunması ve hatta artması için bu ürünlerde KDV'nin sıfırlanmasını önerdi.
 

Tüketici artık balın ham bal ya da işlenmiş bal olup olmadığını bilecek 



Türkiye Arı Yetiştiricileri Merkez Birliği, akademisyenler, sektörel dernek temsilcileri ve Tarım ve orman bakanlığı temsilcilerinden oluşan Türk Gıda Kodeksi Bal Komisyonunun 3 yıldır üzerinde çalıştığı yeni bal tebliği yayınladı.
 

Virüs Z kuşağına stok yapmayı öğretti



Koronavirüs (Covid-19) salgını tüm dünyada tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını değiştirmeye devam ediyor. Daha az harcamaya başlayan tüketiciler market ziyareti sayısını azaltırken sepetleri büyüttü. Geçmişte ihtiyaçlarına hızlıca ulaşıp tek seferde tüketmeyi tercih eden Z kuşağı ise şimdiye kadar pek bilmediği ‘stoklama davranışını’ ilk defa deneyim etmeye başladı.
 

Dışarıda yemek siparişi için güvenilir yerler tercih edilmeli



Gıda Güvenliği Derneği, COVID-19 salgını sürecinde akıllarda soru işareti yaratan gıda güvenliği konusunda değerlendirmede bulundu. Virüsün sindirim değil solunum yoluyla bulaştığını belirten dernek başkanı Samim Saner, riski en aza indirmek için yapılması gereken tek şeyin hijyen kurallarına eksiksiz uyulması ve dışardan yemek siparişi için güvenilir restoranların tercih edilmesi olduğunun altını çizdi.
 

Mardinli Şef Ebru Baybara Demir: Tarımın petrolden değerli olduğunu anladık



Dünyaca ünlü Türk Şef Ebru Baybara Demir, İspanya merkezli Basque Clunary Center’ın düzenlediği “Gastronomi ile toplumun dönüşümü” etkinliğinde gıdanın sürdürülebilirliği konusundaki projelerini anlattı. 
 

Salgında yemek alışkanlıklarımızla fark attık



Karantina nedeniyle market zincirleri ve online alışveriş siteleri satışlarını katladı. Avrupa paket servisi tercih ederken, Türkler mutfaktan çıkmadı.
 

ULUDAĞ, içecekte Türkiye’nin sağlık markası olmayı hedefliyor



7 kategori, 13 alt marka, 55 farklı ürün ve 112 farklı ambalaj ile iç ve dış pazarlarda faaliyet gösterdiklerini belirten Uludağ İçecek AR-GE Müdürü Tuğba Şimşek, “Son dönemde Zencefilli Efsane Gazoz, Meyvelim Greyfurt, Greyfurtlu Frutti Extra ve sıfır şeker, sıfır kalorili Tonik ürünlerimizi ekledik. Yatırımları ve kapsamlı AR-GE çalışmalarımızı Uludağ’ı Türkiye’nin içecekte sağlık markası haline getirmek için gerçekleştiriyoruz” diyor.
 

Meyve suyu, sağlık ve 2020 trendleri



Ceyda Çelik
Aromsa Kurumsal İletişim ve Pazarlama Müdürü