23 Nisan ve 1 Mayıs tarihleri itibarıyla sokağa çıkma yasağı öncesinde en çok alınan ürünler alkolsüz içecekler, kahvaltılık ürünler ve ekmek oldu. Trendbox’ın İstanbul’da 1.000’den fazla noktadan aldığı verilere göre, 20-24 Nisan haftası un listeye giremedi. Yasaktan önceki günler 22 Nisan Çarşamba ve 30 Nisan Perşembe alışverişin en çok tercih edildiği günler oldu.
Dilek Kaya Sarıgül - Döhler Türkiye Uygulama Laboratuvarları Müdürü &
Mert Alkış - Döhler Türkiye Satış Müdürü
SETBİR Başkanı Tarık Tezel, süt ve süt ürünleri tüketiminin korunması ve hatta artması için bu ürünlerde KDV'nin sıfırlanmasını önerdi.
Türkiye Arı Yetiştiricileri Merkez Birliği, akademisyenler, sektörel dernek temsilcileri ve Tarım ve orman bakanlığı temsilcilerinden oluşan Türk Gıda Kodeksi Bal Komisyonunun 3 yıldır üzerinde çalıştığı yeni bal tebliği yayınladı.
Koronavirüs (Covid-19) salgını tüm dünyada tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını değiştirmeye devam ediyor. Daha az harcamaya başlayan tüketiciler market ziyareti sayısını azaltırken sepetleri büyüttü. Geçmişte ihtiyaçlarına hızlıca ulaşıp tek seferde tüketmeyi tercih eden Z kuşağı ise şimdiye kadar pek bilmediği ‘stoklama davranışını’ ilk defa deneyim etmeye başladı.
Gıda Güvenliği Derneği, COVID-19 salgını sürecinde akıllarda soru işareti yaratan gıda güvenliği konusunda değerlendirmede bulundu. Virüsün sindirim değil solunum yoluyla bulaştığını belirten dernek başkanı Samim Saner, riski en aza indirmek için yapılması gereken tek şeyin hijyen kurallarına eksiksiz uyulması ve dışardan yemek siparişi için güvenilir restoranların tercih edilmesi olduğunun altını çizdi.
Dünyaca ünlü Türk Şef Ebru Baybara Demir, İspanya merkezli Basque Clunary Center’ın düzenlediği “Gastronomi ile toplumun dönüşümü” etkinliğinde gıdanın sürdürülebilirliği konusundaki projelerini anlattı.
Karantina nedeniyle market zincirleri ve online alışveriş siteleri satışlarını katladı. Avrupa paket servisi tercih ederken, Türkler mutfaktan çıkmadı.
7 kategori, 13 alt marka, 55 farklı ürün ve 112 farklı ambalaj ile iç ve dış pazarlarda faaliyet gösterdiklerini belirten Uludağ İçecek AR-GE Müdürü Tuğba Şimşek, “Son dönemde Zencefilli Efsane Gazoz, Meyvelim Greyfurt, Greyfurtlu Frutti Extra ve sıfır şeker, sıfır kalorili Tonik ürünlerimizi ekledik. Yatırımları ve kapsamlı AR-GE çalışmalarımızı Uludağ’ı Türkiye’nin içecekte sağlık markası haline getirmek için gerçekleştiriyoruz” diyor.
Ceyda Çelik
Aromsa Kurumsal İletişim ve Pazarlama Müdürü