Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Eksun Gıda'dan katma değeri yüksek gıda Ar-Ge’sinde 4 yenilikçi adım



Eksun Gıda, 2023 yılında gıda teknolojisinde dört önemli Ar-Ge projesini başarıyla tamamlayarak sektördeki yenilikçi yaklaşımını pekiştirmeyi amaçlıyor. Gerçekleşen çalışmalarla ilgili açıklamalarda bulunan Eksim Holding Gıda Grubu Başkanı ve Eksun Gıda Genel Müdürü Ahmet Demir, “Gıda teknolojisindeki yeniliklere öncülük etmeye devam ediyoruz. Sağlıklı gıda üretimini destekleyen sürdürülebilir çalışmalar gerçekleştirmek temel hedeflerimiz arasında yer alıyor” dedi.

Küflü çikolata tartışması... Patiswiss'in CEO'sundan yurttaşın paylaşımına skandal yanıt



Bir tüketicinin paylaştığı küflü çikolatalara yanıt veren Patiswiss CEO'su Elif Aslı Yıldız Tunaoğlu, "Karşında biz ve dev Migros var" dedi. Tunaoğlu, paylaşımını silip yanlış anlaşıldığını söyledi.

Golf Dondurma, 23 Nisan coşkusunu çocuklarla paylaştı 



Türkiye’nin önde gelen dondurma üreticilerinden Golf Dondurma, dünyada çocuklara armağan edilen ilk bayram olan 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı büyük bir coşku ve eğlenceyle kutlamak için çocuklarla bir araya geldi. Çocuklar etkinlik boyunca dondurmalarının yanına kurabiyeler yaptı ve ardından dondurma çubuklarını boyayarak doyasıya eğlendi. 

Restoran ve kafe boykotu çığ gibi büyüdü


Yayın: 20-04-2024
Kategori: Gıda

Kafe, restoran, lokantalardaki fahiş fiyatlar vatandaşın canına tak dedi, hafta sonu geniş çaplı bir boykot hareketi için çağrılar peş peşe geldi. 20-21 Nisan'da vatandaşlar restoran, kafe gibi mekanlara gitmeme kararı aldı. Boykot çağrısına akademisyenlerden ünlülere birçok isim de destek verdi.

Palsgaard’dan kakao krizine inovatif çözüm



Palsgaard, tüm dünyada giderek büyüyen kakao krizine çözüm sunmayı hedefliyor. Çikolata üreticileri için önemli bir rol oynayan AMP ürünüyle yüzde 2 ila 4 arasında kakao yağı tasarrufu sağlayan ürün, ekstra bir yatırım maliyeti gerektirmiyor. Palsgaard META Bölgesi Başkanı Tolga Tanrıöver, 2023 Aralık ayında kurdukları META bölgesi ile AMP gibi birçok fonksiyonel ürünü, daha fazla çikolata üreticisine ulaştırmayı hedeflediklerini söylüyor.

Karma Grup, lezzet, aroma ve koku uzmanlarını İstanbul’da buluşturuyor



Tüketici davranışlarının sürekli değişmesi ve giderek bilinçli hale gelmesiyle birlikte markalar, piyasaya yeni ürün sunmadan önce ölçüm yaptırmaya başladı. Bu kapsamda, insanların yiyecek ve içeceklere tepkilerini beş duyularını kullanarak ölçen, çok disiplinli bir alan olan duyusal bilimler önem kazandı. Kalite Semineri, Ulusal Sütçülük Kongresi ve Süt Akademisi düzenleyicisi Karma Grup bu yıl da lezzet, aroma ve koku uzmanlarını 2-3 Ekim tarihlerinde İstanbul’da buluşturacağını duyurdu. 

Yeni nesil yüksek değerli platformlar için Türkiye’den önemli bir örnek: TÜGİP



INNOFOOD Teknik Yardım Ekibi Kıdemli Uzman Mahmut Kiper &
INNOFOOD Teknik Yardım Ekibi, Takım Lideri Deniz Bayhan
 
* Bu makale Gıda Teknolojisi Dergisi'nin Ocak - Şubat 2024 sayısında yayımlanmıştır.

İsviçre'de yasaklanmıştı; Beypazarı Maden Suyu’ndan açıklama



Beypazarı Maden Suyu, maden sularında 'aşırı derecede bor' iddiasına ilişkin yaptığı açıklamada "Farklı ülkeler ve uluslararası kuruluşlar içme suyuyla ilgili kalite standartlarını belirlerken farklı bilimsel verilere ve politik yaklaşımlara dayanarak değişiklikler yapabilirler. Başka uluslararası kuruluşlar da içme suyundaki bor miktarı için farklı rehber değerler belirlemişlerdir" dedi.

Prof. Dr. Mehmet Pala deneyimlerini üniversite öğrencileriyle paylaştı



Uludağ Üniversitesi’nde gerçekleştirilen “Bir Akademisyenin, İlham Veren Almanya, Üniversite, TUBİTAK ve Gıda Sanayi Deneyimleri” söyleşisinde konuşan Prof. Dr. Mehmet Pala, akademik hayatında ve özel sektörde biriktirdiği tecrübelerini üniversite öğrencilerine anlatırken; yaşama, mutluluğa ve başarı kavramına dair tavsiyelerini paylaştı.

Türkiye'de hızlı tüketim ürünleri pazarı 2023'te %81 büyüdü



Dünyanın önde gelen bilgi hizmetleri ve tüketici zekası şirketlerinden NielsenIQ, Türkiye'de sigara ve alkol hariç FMCG (Hızlı Tüketim Ürünleri) pazarının 2023 yılında %81 oranında ciro büyümesi kaydettiğini paylaştı. NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü ve EEMEA E-Ticaret Başkan Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan; FMCG'de büyümenin devamlılığı için omnichannel (çoklu kanal) ve çoklu okazyon deneyiminin önemine dikkat çekti, markaların ve perakendecilerin, tüketicilerin yeniden tanımlanan değerlerine uyum sağlamalarının ve dijital raf analitiğinde uzmanlaşarak omni/çoklu kanal deneyimine hakim olmalarının yakın gelecekte başarının anahtarı olduğunu belirtti.