Makine satışlarındaki artış, gelişmekte olan ülkelerde yükselen tüketici gelirleriyle birlikte işlenmiş gıda ürünlerine yönelik talebin artış göstermesiyle hız kazanacak.

Ambalajlı Süt ve Süt Ürünleri Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Harun Çallı, 2015 yılında süt ve süt ürünleri sektörünün görünümünü değerlendirdi.
Güven Erdal
Yönetim Kurulu Başkanı
Bira ve Malt Üreticileri Derneği
Sadettin Korkut
Yönetim Kurulu Başkanı
Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD)
Esin Pala
Solutions Istanbul Ajans Başkanı
www.solutionsistanbul.com
Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Sanayi Genel Müdürü İbrahim Kılıçaslan, gıda ve içecek sanayinde görülen yükselişi sağlayan önemli faktörler arasında sektörde artan makineleşme ve bunun sağladığı avantajların yer aldığını vurguluyor.

Gıda ve beslenme konusunda yaşanan bilgi kirliliği a'dan z'ye herkesin kafasını fena halde karıştırıyor.
Helva başta olmak üzere şekerleme sektöründe çok sayıda ilke imza attığını ve bunun mutluluğunu yaşadığını belirten Mahir Dindar, çıtayı hep yüksek tuttuğunu, bundan sonraki hedefinin Koska’yı dünyanın sayılı markaları arasına sokmak olduğunu söylüyor.
İTÜ Gıda Mühendisliği Öğretim Üyesi Prof. Dr. Dilek Boyacıoğlu, “Küresel olarak gıda fiyatlarında artış ve rekabetin çok acımasız olması hilelerin artışındaki en güçlü nedenlerdir. Ne yazık ki mevcut veriler, gıda hilelerinin dünyada her sene arttığını ve halk sağlığını ciddi şekilde tehdit ettiğini göstermektedir” diyor.
Türkiye’nin Un ve Unlu Mamuller Tanıtım Grubu kapsamındaki ürünlerinin ihracatı 2015 yılında 1 milyar 449 milyon dolara yükseldi. 1 milyar dolarlık ihracatla unda zirveye oturan Türkiye, makarna ihracatında ise ikinci sıradaki yerini koruyor.