Avrupa Birliği Türkiye İlerleme Raporu’nda; tarım, kırsal kalkınma, gıda güvenliği, veterinerlik, bitki sağlığı ve balıkçılık politikaları konusunda mevcut durum, eksiklikler ve yapılması gerekenlere dikkat çekildi. Avrupa Birliği Bakanlığı ise raporun mevcut durumu yansıtmadığı görüşünde.
Et hakkında bilinmesi gereken her şey, kâr amacı gütmeyen bir kuruluş olan Heinrich Böll Vakfı’nın hazırladığı “Dünya Et Atlası”nda ilgililerin ve okurların dikkatine sunuldu. Atlasta öne çıkan hususlara gelin bir göz atalım.
Aromsa A.Ş. AR-GE Merkezi Proje Yönetimi Bölüm Müdürü Doç. Dr. Aslı Barla Demirkoz, “Firmamız, Avrupa ve yurtdışı aroma pazarında ilk 20 firma arasında yer alıyor, kalite olarak en iyi 5 firma arasında kabul görmektedir. Hedefimiz pazar payımızı daha da artırmak” diyor.

2000 yılında kurulan SOS Chemicals, son 4 yıldır sadece gıda üretimi yapan işletmelere temizlikve dezenfeksiyon kimyasalları ile gerekli teknik ekipmanlar konularında hizmet veriyor. Firmanın Genel Müdürü Murat Öztekin ile çalışmalarını ve hijyenin gıda endüstrisi açısından önemini konuştuk.
Kuruluşunun 36. yılını kutlayan Kromel, bugün ulusal ve uluslararası arenada önemli projelere imza atan büyük bir şirkete dönüştü. Son zamanlarda süt mendüstrisine yönelik proses makinelerinin tasarımı ve geliştirilmesi konusunda proje bazlı çalışmaları ön plana çıkardıklarını belirten Kromel Sanayi ve Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı İsmet Çalışkan, sektörün nirengi taşı olmayı sürdüreceklerini söylüyor.

Finike portakalı, Taşköprü sarımsağı, Aydın inciri, Denizli Kale biberi, Giresun tombul fındığı, Gümüşhane kömesi. Yerel değerlere önem veren ve yaşatılması gerektiğine inanan Metro Türkiye, hayata geçirdiği Coğrafi İşaretli Ürünler Projesi’yle yok olmaya başlamış bu ürünleri yeniden vitrine çıkardı.

Türkiye’nin öncü maden suyu firmalarından Kınık, yıllardır ürünlerinin lezzeti kadar gıda güvenliği ve kaliteli üretime verdiği değerle de fark yaratıyor.
SETBİR Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Ilgaz, kırmızı et fiyatlarının düşürülmesi noktasında ithalatın kalıcı, sürdürülebilir bir çözüm olamayacağını ve bu durumun ortadan kalkması için uzun vadeli planlamalar yapılması gerektiğini söyledi.
Dünya genelinde süt ürünlerine olan talep önümüzdeki 10 yılda hızla artmaya devam edecek. Ayran, az yağlı süt, çikolatalı içecekler, dondurma, buz-süt karışımları, ekşi krema, çökelek peyniri vb. taze süt ürünleri, gelişmekte olan ülkelerde süt ürünleri tüketiminin omurgasını oluşturacak.
Yrd. Doç. Dr. Hatice Pekmez
Gaziantep Üniversitesi, Naci Topçuoğlu MYO, Gıda İşleme Bölümü