
Uluslararası piyasa araştırma kuruluşu Euromonitor International’in “Türkiye’de Fırın Ürünleri” raporuna göre, Türkiye’de ekmek sektörü 2011 yılında değer olarak yaklaşık %7 oranında bir büyüme göstererek 30.3 milyar TL’lik bir düzeye erişti.

Ülker’in kraker kategorisindeki lider markası Çizi, farklı mini formatıyla tüketicisiyle buluştu.

Fas, Avrupa'ya yakınlığı, giderek liberalleşen ekonomisi, hızla devam etmekte olan özelleştirme ve yatırım programları, giderek büyüyen orta sınıfın mal ve hizmet arzındaki ihtiyaçları nedeniyle Türkiye için önemli bir ihraç pazarı özelliği taşıyor. Türk sanayiciler aynı zamanda gelişen Batı Afrika ülkelerine Fas üzerinden geçiş yapabilir.

Pastane, cafe & restaurant konseptinin önde gelen uygulayıcılarından Dilek Pastaneleri, iki ay sonra devreye sokacağı yeni üretim hattıyla, halen 55 ton olan aylık yaş pasta üretim kapasitesini 100 tona çıkarmaya hazırlanıyor. 2012 yılını 17 şube ve 40 milyon TL ciroyla kapattıklarını belirten şirketin kurucu ortağı Cabir Yazıcı, 2013’te %50 büyüme beklediklerini açıkladı.

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte Türkiye’de pastacılığın çok hızlı geliştiğini ve 20 milyar TL’lik cirosal büyüklüğe eriştiğini belirten Tüm Pastacılar Derneği (Tüm Pasder) Yönetim Kurulu Başkanı Emin Aydemir, yetiştirilecek eleman bulunması noktasında büyük sıkıntı yaşandıklarını, bunu gidermek için de 1000 kişi kapasiteli pastacılık okuluna ihtiyaç duyduklarını açıkladı.

Avrupa Birliği, Türkiye’deki süt işleme tesislerinin üretim standartlarını AB seviyesine yükseltmelerine katkı amacıyla ayırdığı 130 milyon Euro’luk kaynaktan yararlanmak isteyecek süt işletmelerinin başvurularını bekliyor.

Gıda Konferansı 2013'te gıda da yaşananlar mercek altına alındı. Türkiye’nin uluslararası arenadaki en önemli markalarının başında gıda sektörünün geldiğini belirten Türkiye Süt, Et, Gıda Sanayicileri ve Üreticileri Birliği – SETBİR Yönetim Kurulu Başkanı Murat Yörük, ürün hijyenine yönelik eksikliklerin giderilmesi durumunda Türkiye’nin uluslararası piyasalarda rekabet gücünün artabileceğini kaydetti.

Yaklaşık 200 milyon çocuğun fazla kilo ve obezite sorunu ile karşı karşıya bulunduğunu öngören Algida'nın üreticisi Unilever, dünyaya paralel olarak Türkiye'de de çocuk portföyündeki ürünlerde önemli bir değişikliğe gitme kararı aldı.

Chado, dünyanın farklı bölgelerinden onlarca çeşit çayı Türk tüketicileri ile buluşturdu.

Gıda sektöründe400’den fazla ürün çeşidi ile yer alan ve her geçen gün ürün çeşidini zenginleştiren Saray, yeni ürünü Holey’i tüketicilerin beğenisine sundu.