Haber
Hayvansal gıda üreten işletmelerde modernizasyon yapılmasının zorunlu hale getirildiği.
Çorum'un 44 bin nüfuslu Osmancık İlçesi için pirinç ekonominin can damarı. Yılda 25 bin ton pirinç üretilen ilçede 1044 çiftçi ailesi, buradan kazandığı parayla geçimini sağlıyor.
İngiltere’de geliştirilen ve gıdanın tazelik durumunu renk değiştirerek bildiren akıllı etiketlerin 2013’te kullanılması hedefleniyor.
Prof. Dr. K. Nazan Turhan - Sedef Özgönül, İzmir Ekonomi Üniversitesi, Tarımsal Teknoloji ve Gıda Bilimleri Fakültesi
Coca-Cola ürünlerinde geri dönüşümlü plastik loga kullanacağını duyurdu. Logo başlangıçta Coca-Cola, Coca-Cola Zero ve Diet Cola 500ml şişelerinde kullanılacak, zaman içinde CCE Coca-Cola ürünlerin ambalajlarında yer alacak. Geri dönüşüm logosunun marka tarafından kullanılması binlerce plastik şişeyi çöpe gitmekten kurtaracak.
AB ülkelerinde sağlık otoritelerinin bebeklere verilmemesi için bal kavanozlarına uyarıcı bir etiket koyma konusunda bir mevzuat geliştirmediklerini söyleyen İTÜ Gıda Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Dilek Boyacıoğlu, yenilenen Türk Gıda Kodeksi Bal Tebliği ile etiketteki 1 yaşından küçük bebeklere bal yedirilmemesi uyarısı zorunluluğunun, AB ülkelerinin bir adım önünde olduğunu belirtti.
AB’ye uyum kapsamında yumurtayı soğuk hava depolarında saklaması istenen bakkallar ’O zaman satmam’ demeye başlarken, üretici temsilcileri "Yumurta pazarda satılmazsa küçük pazarlamacılar ortadan kalkacak. Üreticinin bunu yapması mümkün değil, tüketici de fiyat yükselmesiyle olumsuz etkilenecek" dedi.
29 GDO’lu çeşit için başvuru yapan Türkiye Gıda ve İçecek Sanayi Dernekleri Federasyonu (TGDF) ile 3 soya geni için izin talebinde bulunan Ünak Gıda, başvurularını geri çektiklerini açıkladı.
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından süt hakkında toplumu bilinçlendirmek ve tüketimin artmasını teşvik etmek amacıyla hazırlanan Süt Bıyığı Kampanyası televizyonlarda yayınlanan kamu spotuyla başladı. Süt bıyıklarıyla ekrana gelen ünlü isimler sütün önemini 7’den 70’e toplumun her kesimine anlatıyorlar.
Son yıllarda yüzde 10'luk büyüme yakalayan şekerleme ve çikolata pazarı Türkiye'de 3,1 milyar dolarlık ciroya ulaştı. Şeker ve çikolata tüketimin üçte biri Ramazan Bayramı ve Kurban Bayramı'nda gerçekleşirken, bu dönemde Türkiye'de kişi başı ortalama 1 kilogram çikolata ve şeker tüketiliyor.