Haber
Ülkemizde meyve ve sebzelerin ambalaj ve paketlemelerinde kullanılan bir çok ürün tehlike saçıyor. IFCO Türkiye Genel Müdürü Onur Aytekin “Türkiye’de taze meyve ve sebze paketlenmesinde yoğun olarak kullanılan tek kullanımlık siyah plastik kasalar ve kullanımı sona erdikten sonra temizlenmeden kullanılan çok kullanımlı plastik kasalar insan sağlığını ciddi bir şekilde tehdit ediyor” dedi.
Sektörün temel meyvelerin işlenmesi konusunda modern ve gerekli donanıma sahip olduğunu belirten Meyve Suyu Endüstrisi Derneği (MEYED) Genel Sekreteri Ebru Akdağ, “Özel ve yeni ürünlerin üretimi için mevcut hatlara ilaveten teknolojik yatırımların yapılarak modifiye edilmesi gerekiyor” diyor.
Pazarda 400’den fazla ürün çeşidi ile yer alan ve her geçen gün ürün çeşidini zenginleştiren Saray, Tatpare markası ile baton keklerde yeni bir tat olan kakaolu ürününü tüketicilerin beğenisine sundu.
Burger King’in Türkiye genelindeki 470 restoranında yaklaşık 1 aydır satışı yapılamayan özel sosların sırrı ortaya çıktı. Unilever’in Trakya tesislerinde üretim aşırı yağmurlar yüzünden sekteye uğrayınca, 29 Ekim’den bu yana 108 ton ranch, buffalo, ballı hardal, acı sos ve sarımsaklı mayonez Burger King’e verilemedi.
ODTÜ’nün bilim gemisi R/V 2, Karadeniz kıyısını karış karış gezerek, iri hamsi bulmada zorlanan balıkçılara, hamsi sürülerinin yerini bildirecek.
'Türkiye Emekli Profili Anketi'ne göre emekliler en çok ekmek, sebze, meyve, pilav ve makarna; en az kırmızı et tüketiyor.
Türkiye'nin 2023 yılında 500 milyar dolarlık ihracat hedefini hatırlatan Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Yönetim Kurulu Başkanı Saadettin Korkut, “Sektör olarak bizimde 2023 yılı hedefimiz ihracatımızı 10 milyar dolara, Türkiye’deki kişi başı ambalaj tüketimini ise yıllık olarak 300 doların üzerine çıkararak, 30 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşmak” dedi.
Halis Helva, gelecek yıl 2 bin 500 metrekarelik yeni fabrika binalarında, kapasite ve çeşit artırmayı hedefliyor.
Doğrudan sevkiyat, nokta uğrama ve il uğrama şeklinde yaptıkları sevkiyatların yanı sıra anlaşmalı oldukları lojistik firmasıyla parsiyel sevkiyat da yaptıklarını anlatan Tamek Tedarik Zinciri ve Operasyon Başkanı Dr. Serdar Özakar, gıda grubunda yıllık 30 bin ton, meyve suyu grubunda ise yıllık 150 bin ton civarında bitmiş ürün nakliyesi gerçekleştirdiklerini belirtti.
Yıllık 200 bin tonun üzerinde taşıma gerçekleştirdiklerini belirten Danone Lojistik ve Müşteri Hizmetleri Müdürü Onur Karaaslan, “Tedarik zinciri süreçlerini sektörün uzman lojistik firmaları ile tasarlayarak yürütüyoruz. İş güvenliği, işçi sağlığı ve karbon ayak izi gibi etkenler kontratlarımızda vazgeçilmez başlıkları oluşturuyor. Dolayısıyla ortalama taşıma maliyetlerine göre daha yüksek bir maliyetle karşılaşıyoruz” dedi.