Haber
200 milyar doların üstünde pazar büyüklüğü ve 9 milyar dolarlık dış ticaret hacmine sahip Türkiye gıda ve içecek sanayisi, FOODist ‘te buluşacak.
Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan da, Amerikalılar'ın deniz ürünlerini çok sevdiğini, özellikle hazır gıda tüketiminin çok fazla olduğunu belirtti.
Türkiye'ye her yıl 1.5 milyar dolar döviz girdisi sağlayan kuru meyve sektörü ihracatçıları, 2012-13 ihracat sezonu öncesinde gelecek 10 yılın hedeflerini belirledi.
Et ürünleri grubunda 50’den fazla çeşidi bulunduran İkbal Gıda, yeni fabrika yatırımına hazırlanıyor.
Et ürünlerine vejetaryen alternatif olarak geliştirilen ve bitkisel proteinler ile hazırlanan Veggy farklı çeşitleriyle farklı lezzetler sunuyor. Veggy ürünlerini, sadece vejetaryenler değil, bazı öğünlerinde et yemek istemeyenler, ete alternatif arayanlar da tüketiyor.
Dünyanın lider beslenme, sağlıklı ve iyi yaşam şirketi Nestlè’nin küresel araştırma ve geliştirme ağının bir parçası olarak kurduğu Nestlè Sağlık Bilimleri Enstitüsü (Nestlé HealthSciences Institute) dünyada diyabet, obezite ve Alzheimer hastalıklarıyla mücadeleye yardımcı olabilecek tıbbi beslenme ürünleri için bilimsel temel sunacak. Nestlé HealthSciences Türkiye’de de özel beslenmeye gereksinim duyan hastaların sağlıkla ilişkili standart ve spesifik beslenme ihtiyaçlarını karşılamak üzere 2007 yılından beri hizmetlerini sürdürüyor.
Tavukçuluk Araştırma İstasyonu Müdürü Serdar Kamanlı, “Et tavukçuluğunda 0 dışa bağımlı olan Türkiye’nin kendi damızlık hatlarını geliştirmesi zorunluluk halini aldı.
İthalat odaklı politikalar devam edildiği müddetçe hayvancılık sektörünün önemli bir gelişme kaydedemeyeceğini vurgulayan TMMOB Ziraat Mühendisleri Odası Başkanı Dr. Turhan Tuncer, “Sorunun çözümü; ithalatı teşvik eden politikalar yerine, Türkiye’nin tarım potansiyelini değerlendirerek üretimi desteklemekten, yem üretimini teşvik etmek için araziyi suyla buluşturarak suyu verimli kullanmaktan geçiyor” diye konuştu.
“Bir buğday tanesinden dünyalar kurmak” vizyonuyla tohumdan sofraya her aşamada aktif olarak yer alan Doruk Group Holding 40 kuruluş yılını çalışanlar ve iş ortaklarıyla birlikte kutladı. Düzenlenen organizasyonun açılışında bir konuşma yapan Doruk Group Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hasip Gençer, Doruk Grubu’nun tek varoluş amacının Türk tüketicisinin doğru ekmekle sağlıklı beslenerek yaşam kalitesini artırmasına katkı sağlamak olduğunu söyledi.
Lezita’nın 16 Aralık 2012 tarihine kadar altı hafta boyunca sürecek “Bul Yumurtayı Al Lezita’yı” adlı eğlenceli ve her hafta bol ödüllü yarışmasına http://www.facebook.com/lezita adresli resmi Facebook sayfasından katılınabiliyor.