4. İstanbul Coğrafi İşaretler Zirvesi, “Yerele Değer, Dünyaya Değer” temasıyla Metro Türkiye’nin ev sahipliğinde, Türk Patent ve Marka Kurumu ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) iş birliğiyle gerçekleşti. Kamu, siyaset ve iş dünyasının önde gelen isimlerinin katıldığı zirvede, coğrafi işaret tescilli ürünlerin Türk mutfağının gelişimi ve tanıtımındaki önemi, gastronomi turizmine ve ekonomiye katkısı ele alınırken, Boğaziçi Lüferi ve Safranbolu Safranı’nın da coğrafi işaret tescili verildi.
Tüketiciler artık kullandıkları ürünlerle ilgili tüm bilgilere en kolay şekilde ulaşmak istiyor. Özellikle yüksek enflasyon döneminde, tükettikleri ürünle kurdukları güven ilişkisi, tüketicilerin satın alma kararlarında belirleyici bir faktör haline geldi. Güven ve kalite algısı birbirini tamamlayarak, ürün kalitesine olan güvenin temelini oluşturuyor. Etiket, marka ile tüketici arasında güven oluşturmanın ilk adımı ve aynı zamanda bir ürünle ilgili birçok önemli bilgiyi aktarmanın en pratik yolu.
Türkiye’nin önde gelen peynir markalarından Ekici Peynir, Uluslararası Tat ve Kalite Enstitüsü (International Taste Institute ITI) tarafından yapılan tat değerlendirmeleri sonucunda Ekici Süzme Peynir ile lezzette mükemmelliğin tanınmış bir sembolü olan “Superior Taste Award” almaya hak kazandı. Ekici Peynir bu yıl beşinci kez üç yıldız alarak Kristal Lezzet Ödülü’nü de korumaya devam ediyor.
İnovatif ve entegre tesis yönetim hizmetleri alanında faaliyet gösteren ISS Türkiye’de önemli bir atama gerçekleşti. Erdem Atay, 1 Ocak 2024 tarihi itibariyle firmanın Grup İnsan ve Kültür Başkanı olarak atandı.
Ulusal Süt Konseyi (USK), çiğ süt tavsiye fiyatının 22 Ocak'tan geçerli olmak üzere, üreticinin eline litre başına net 13,5 lira geçecek şekilde belirlenmesine karar verdi.
Türkiye’nin 33 farklı şehrinde, 110 üretim tesisiyle hizmet veren BCC Catering, yeni mutfağını Manisa’da açtı. Ana hedeflerinin Manisa bölgesinde kalitesiyle tercih edilen bir şirket olmak olduğunu belirtilen BCC Catering Genel Müdürü Vedat Uluğ, “İlk altı ayın sonunda Manisa mutfağımızda yüzde 80 doluluk hedefliyoruz” dedi.
Dünyanın önde gelen hızlı tüketim şirketlerinden olan Unilever, küresel dondurma pazarındaki en büyük iş birimine liderlik edecek yeni ismi Türkiye’den seçti. Unilever Orta Doğu & Türkiye Kişisel Bakım Genel Müdürü ve Unilever Türkiye Ülke Başkanı Mustafa Seçkin, Unilever Avrupa, Birleşik Krallık, İrlanda, Avustralya ve Yeni Zelanda Dondurma Genel Müdürü olarak görev yapacak.
Deprem bölgesindeki yerel üreticiyi potansiyel alıcılarla buluşturarak üretimi geliştirme ve bölge ekonomisine katkı sağlama projesi Üreten Yöre Üreten Türkiye’nin ikinci buluşması Adıyaman’da yapılacak.
Bisküvi-pasta, buğday unu, bitkisel yağlar, şekerli ve kakaolu ürünler ile makarna başta olmak üzere temel gıda ürünlerini kapsayan hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri sektörünün 2023 yılı toplam ihracatı 12,4 milyar dolar oldu. Sektör ihracatını bir önceki yıla göre miktar bazında yüzde 36 artırarak 14,7 milyon tona çıkarsa da, küresel gıda fiyatlarındaki gerileme nedeniyle toplam ihracat geliri yüzde 8 seviyesinde arttı.
Türkiye’nin sevilen peynir markalarından Muratbey, Avrupa’da yeni marketlerle anlaşarak 300’ü aşkın ürün çeşidinin bölgedeki sayısal dağıtımını artırıyor. Almanya pazarında da iletişim çalışmalarını hızlandıran Muratbey, ürünlerini Berlin’de açık hava mecralarında da tanıtıyor. Muratbey Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, "2018 yılından bu yana Avrupa Birliği (AB) ülkelerine peynir ihracatını başarıyla sürdürüyoruz. Peynir ülkeleri olarak bilinen Almanya, Hollanda, Fransa gibi ülkelerde Muratbey markamızla Türk peynirlerinin ilgi görmesi bizi de son derece gururlandırıyor” dedi.