Haber
Son 10 yılda organik gıdaya karşı giderek artan bir tüketici ilgisi söz konusu. Organik Ürün Üreticileri ve Sanayicileri Derneği (ORGÜDER) Başkanı Ayhan Sümerli, organik ürünlere olan eğilimde vatandaşların sağlıksız ve hileli gıda korkusunun etkili olduğunu söyledi. Ülkemizde henüz organik hayvancılık yapan 137 üretici bulunduğunu belirten Sürmeli, bu rakamın 2012 yılı sonunda binleri aşacağına dikkat çekti.
Türkiye, 1950’den bu yana köyden kente göçle birlikte tarımdan sanayi toplumuna geçme çabaları içerisindedir.
Günümüzde tüketici alışkanlıklarında yaşanan büyük değişiklikler, obezite, diabet, kalp ve damar hastalıklarının yaygınlaşması, insanların sağlıklı ve dengeli beslenme tercihleri gibi faktörlerin doğrudan etkilediği alanların başında un ve unlu mamuller sektörü geliyor. Pek çok firma yeni ürün geliştirirken bu unsurları göz önünde bulundururken, bazı firmalar yaptıkları araştırmalarla tüketici beklentilerini ve önerilerini saptayarak belirlemeye çalışıyor. Gıda Teknolojisi olarak UNO ve İstanbul Halk Ekmek gibi sektörün iki önemli kuruluşunun yetkililerine, geliştirdikleri yeni ürünler için baz aldıkları trendleri sorduk.
Hava koşullarının kötü gitmesi sonucunda Türkiye’nin 2011’de tüm bakliyat ürünlerinde ithalatçı konumuna düştüğünü ve bu yöneyle kayıp bir yılu geride bıraktıklarını belirten Ulusal Baklagil Konseyi (UBK) Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Arslan, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın hayata geçirdiği teşviklerle, baklagillerin geliştirilmesi ve ekiminin yaygınlaştırılmasının hedeflendiğini açıkladı.
Ette kalıcı çözüm ithalattan değil besilik hayvan sayısının artırılmasından geçiyor
Dünya un ticaretinde ihracatçı kimliğiyle 2005 yılından bu yana bazen birinci, bazen ikinci sırayı elde eden Türkiye, 2011 yılında bir kez daha dünya lideri konumuna ulaştı. İhracatçı Birlikleri verilerine göre, 2011 yılında Türkiye, 100’ü aşkın dünya ülkesine 2 milyon ton un ihraç etti ve 892.5 milyon dolar düzeyinde bir satış değerine ulaştı.
Et ve et ürünlerinin yararlarından faydalanabilmemiz için güvenilir ve hijyenik koşullarda üretilmiş olması kaçınılmazdır. Et ve et ürünlerinde güvenliğin sağlanabilmesinde hayvanların sağlıklı koşullarda yetiştirilmesi, hijyenik şartlara sahip mezbahalarda kesilmesi, bunlardan üretilen ürünlerin uygun koşullarda muhafaza edilmesi, taşınması ve depolanması ön koşuldur.
Üretimden paketlemeye, pazarlamadan satışa kadar bakliyat sektörünün önde gelen aktörlerinden biri olan Arbel Grup, son Kanada’dan Amerika’ya, Avustralya’dan Çin’e dünyanın dört bir yanında gerçekleştirdiği 28 tesis yatırımıyla gelişimini sürdürüyor. Dünya bakliyat sektörünün yönetildiği coğrafyalarda güçlerini artırmak için tesis ve altyapı çalışmalarına devam ettiklerini anlatan Arbel Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Hasan Arslan, “Bunun için en iyi bildiğimiz gıda alanında, doğru zaman ve yerde, doğru markaya yatırım yapıyoruz” dedi.
Ürünlerini Gürcistan, Azerbaycan, Irak ve KKTC’ye ihraç eden Şahin Sucukları, şimdi de Avrupa Birliği pazarına odaklanıyor. Şahin - Melek Et ve Et Mamulleri Genel Müdürü Mustafa Demirpalta, hazırladıkları yeni projeyle AB ülkelerinde üretim yaparak ürünlerini yine bu pazarlara ulaştırmayı planladıklarını söyledi.
Tavukçuluk Araştırma İstasyonu Müdürü Serdar Kamanlı, “Et tavukçuluğunda 0 dışa bağımlı olan Türkiye’nin kendi damızlık hatlarını geliştirmesi zorunluluk halini aldı. Et tavukçuluğunda ülkenin damızlık ihtiyacını karşılamaya katkı yapma amacı taşıyan, özel sektörün de katılımıyla geliştirilerek projelendirilmesi planlanan yeni çalışmamızı yakında ilgili kurumların onayına sunacağız” diye konuştu.