Haber
Son zamanlarda yumurta fiyatlarındaki dalgalanma üzerine harekete geçen yumurta üreticileri, tüketimi arttırmak için çalışmalara başladı. Yumurta Üreticileri Merkez Birliği (YUM-BİR) Başkanı Derya Pala, vatandaşlara, “Fiyatlara bakarak üreticileri suçlamayın ve tüketimi azaltmayın” çağrısı yaptı.
Türkiye’de ve komşu ülkelerdeki gıda, içecek, ilaç ve yem üreticilerinin her çeşit aroma projelerine çözümler ürettiklerini belirten Aromatech Türkiye, Balkanlar ve Orta Doğu Genel Müdürü Tolga Akartuna, ihracat organizasyonlarını, bayi yapılanmalarını ve AR-GE faaliyetlerini yakın coğrafyalarda yerel tatları ve ihtiyaçları yakalamak üzerine şekillendirdiklerini söyledi.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2012 yılı Temmuz ayına ilişkin, Kümes Hayvancılığı Üretim İstatistikleri’ni açıkladı.
Dünyanın en kalabalık ülkesi olan Çin’de, artan gelir ve gelişen tüketim tercihleri sebebiyle tarım ve gıda ürünleri ithalatı her yıl artış gösteriyor. Türkiye’den yağ, şekerli ve çikolatalı mamuller, konserve meyve ve sebzeler ile unlu mamulleri ithal eden ülkede, Akdeniz tipi beslenmenin popular hale gelmeye başlamasının Türk gıda ürünlerini cazip hale getirebileceği belirtiliyor.
Kaliteli bir ürün elde etmek için, ilk ve en önemli koşul kaliteli hammaddeye sahip olmaktır. Bugün süt ürünleri üretim işletmelerine baktığımız zaman uygun kalitede hammadde temininin, üretim sürecinde önemli bir noktada olduğunu biliyoruz. Hammaddenin kalitesini etkileyen faktörlerin arasında ise sanitasyonun üç sacayağı olan sütün sağımı, sütün soğutulması ve sütün nakli gelmektedir.
Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan’ın geçtiğimiz ayki Mısır ziyaretinde Mısırlı yetkililere sorduğu “Müslüman tavuklara neden %35 gümrük vergisi koyuyorsunuz?” sorusuyla gündeme gelen yüksek gümrük vergileri, tavuk, yumurta ve civciv gibi ürünlerin bu ülkeye ihracatını ciddi şekilde engelliyor.
Tarımsal ürünleri işleyerek değerlendiren gıda sanayinin önemli bir kolu olan bitkisel yağ sanayi, ülkemizde yaşanan sosyal ve ekonomik değişim sürecine paralel olarak hızlı bir büyüme gösteriyor. Buna rağmen henüz giderilemeyen bitkisel yağ açığı, dışa bağımlı net ithalatçı bir ülke konumunda olmamıza neden oluyor.
Orta ve uzun vadeli devlet politikaları ve destekleriyle Türkiye’deki et ve süt ürünleri ihracatının rahatlıkla 1 milyar doları bulacağını söyleyen Türkiye Süt, Et, Gıda Sanayicileri ve Üretici Birliği – SETBİR Yönetim Kurulu Başkanı Murat Yörük, “Böylelikle ülkemiz Körfez ülkeleri, Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetler’in baş tedarikçisi olabilir” dedi.
Son 10 yılda sofra margarini tüketiminin %25 azaldığını, buna karşın endüstriyel margarin tüketiminde ise 9’luk artış kaydedildiğini belirten Mutfak Ürünleri ve Margarin Sanayicileri Derneği MÜMSAD Yönetim Kurulu Başkanı Metin Yurdagül, bu durumu insanların yemek yeme alışkanlıklarının ev dışına kaymasına ve paketlenmiş gıda ürünü kullanmalarına bağladı. Yurdagül, margarin hakkındaki bilgi kirliliğinin de sofra margarini pazarının daralmasına yol açtığını söyledi.
Türkiye’de süt ve süt ürünleri sanayinde üretim miktarlarının devamlı artış gösterdiğine dikkat çeken Ambalajlı Süt ve Süt Ürünleri Derneği (ASÜD) Yönetim Kurulu Başkanı Harun Çallı, coğrafi yakınlıkları ve büyük miktarda süt ve süt ürünü ithalatçısı oldukları için Rusya ve Ortadoğu ülkelerinin ihracatta hedef pazarlar konumunda olduklarını söyledi. Çallı uzak olmasına rağmen Çin’de de büyük bir potansiyel bulunduğunu kaydetti.