Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Kerevitaş’ın yılın ilk yarısındaki cirosu 10,8 milyar TL oldu



Türkiye’de dondurulmuş gıda ve yağ sektörünün öne gelen şirketlerinden Kerevitaş’ın, 2024’ün ilk yarısındaki cirosu 10,8 milyar TL olarak gerçekleşti. Şirketin ilk 6 aylık dönemde brüt karı ise 132,5 milyon TL artarak 2,3 milyar TL oldu. Kerevitaş, bu dönemde gerçekleşen 1 milyar TL’lik ihracat rakamıyla güçlü pozisyonunu koruyarak ülke ekonomisine katkı sunmaya devam etti. 

Gıda güvenliğinde dijital olgunluğun değeri



Dünya genelinde gıda üreticileri için değişmeyen öncelik açıktır: "Gıda güvenliği pazarlık konusu değildir." Tüketicileri mikrobiyolojik ve fiziksel kontaminasyonlardan korumak, sektörün her oyuncusunun titiz bir yaklaşım sergilemesini gerektirir. Bu tablo değiştikçe, hükümetler ve üreticilerden perakendecilere ve süpermarketlere kadar çeşitli paydaşların talepleri de değişmektedir.

Hileli gıdalar 2 Ekim'den itibaren bakanlığın sitesinden görülebilecek



Taklit, tağşiş ve hileli gıdaların tespiti elektronik ortamda tüketicilerle paylaşılacak. Sistem, 2 Ekim Çarşamba günü saat 09:00 itibariyle kullanıma açılacak.

Kraft Heinz Türkiye’de üst düzey iki atama



Kraft Heinz Türkiye bünyesinde satış ve perakende operasyonlarının yönetimini deneyimli isim Nazmi Cihan Okudur devralırken, 2022 yılından bu yana bu görevi yöneten Emin Emre Çakır da Kraft Heinz Doğu Avrupa Satış Direktörü (Eastern Europe Head of Sales) olarak atandı.

Aroma, uluslararası fuarlarla ihracat pazarlarını güçlendiriyor



Aroma, gıda ve içecek sektörünün dünya çapındaki en prestijli fuarları olan WorldFood Moskova Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı ile Wabel Drink Summit Budapest’te çok yönlü ürün portföyünü sergiledi. 

Gıda sektörünün yeni trendleri CONSENSE 2024'te konuşulacak



Gıda sektöründe inovasyondan ambalaj tasarımına kadar birçok alanda uzman isimleri ilk kez ağırlayacak olan Uluslararası Tüketici ve Duyusal Bilimler Konferansı (CONSENSE 2024) 2-3 Ekim’de İstanbul Teknik Üniversitesi’nin ev sahipliğinde, Prof. Dr. Esra Çapanoğlu Güven’nin başkanlığında İTÜ Süleyman Demirel Kültür Merkezi’nde düzenlenecek. Konferansa gıda sektörünün önde gelen ulusal ve uluslararası 400 profesyonel ve uzmanlar katılacak. 

Hazır yemek markası FitChef Ankara’da hizmet vermeye başladı



13 yıldır İstanbul’da hizmet veren hazır yemek markası FitChef, yemeklerini Türkiye’nin dört bir yanına ulaştırmak için kolları sıvadı. Eylülde Ankara’da da hizmet vermeye başlayan şirket, yakın gelecekte yurt dışında da faaliyet göstereceğini duyurdu. 

Michelin Rehberi Türkiye’deki restoran seçkisini 5 Aralık’ta açıklayacak



İstanbul, İzmir ve Muğla’nın yeme-içme kültürünün en iyilerinin yer aldığı seçki, İstanbul’da düzenlenecek özel bir törenle açıklanacak. Türkiye’deki keşif çalışmalarını sürdüren Michelin Rehberi müfettişleri, ek olarak Muğla’daki mekanları da ziyaret etmeye başladı.

Konseptini yenileyen Aslı’dan Tuzla’da 3 milyon Euro’luk yeni tesis yatırımı



Türkiye’nin önde gelen kafe-fırın zincirlerinden Aslı, yenilenen konsepti ve her damak zevkine hitap eden lezzetleriyle büyümeye devam ediyor. 34 mağazayla hizmet veren marka, 2025 yılında 15 merkez ve 20 franchise mağazayı açmaya hazırlanıyor. Mağazacılıkta olduğu kadar endüstriyel pazarda da iddialı olduklarını dile getiren Aslı Genel Müdürü Caner Bayıralan, “Aylık 1200 ton kapasiteyle faaliyetlerini sürdüren Dudullu tesisimizin yanı sıra Tuzla’da 3 milyon Euro tutarında, aylık 2000 tonu aşan üretim kapasitesine sahip yeni tesis yatırımımızı da tamamladık. İngiltere’ye de ilk ihracatımızı gerçekleştirdik” dedi.

Kırmızı et devi iflasın eşiğinde!



Gaziantep merkezli kırmızı et üreticisi Binsa Et ve Et Ürünleri iflasın eşiğinde. Şirketin konkordato ilan etmesi kentteki et fiyatlarını etkileyebilir.