Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Diyabet hakkında doğru sanılan 6 hatalı bilgi



Çağımızın önemli bir sorunu olan diyabet dünyada görülme sıklığı en hızlı artan hastalıklardan biri. Dünyada yaklaşık 537 milyon kişinin diyabet hastası olduğu tahmin ediliyor. Diyabetik hastaların sayısının 2030 yılında 643 milyona, 2045 yılında ise 783 milyona çıkması bekleniyor. Türkiye, dünyada diyabetin en hızlı arttığı 5 ülke arasında ilk sıralarda yer alıyor.  Ülkemizdeki erişkin nüfusun yüzde 42’sinin diyabetik ya da prediyabetik (gizli şeker) olduğu belirtiliyor. Acıbadem Maslak Hastanesi Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. İnan Anaforoğlu, 14 Kasım Dünya Diyabet Günü kapsamında toplumda diyabet hakkında doğru sanılan 6 hatalı bilgiyi anlattı; önemli öneriler ve uyarılarda bulundu.

Kervan Gıda’dan 2 milyar TL'nin üzerinde ciro 



Küresel en iyi 100 şekerleme şirketi arasında 66’ncı sıraya yükselen ve Türkiye’de yumuşak şeker üretiminde en yüksek kapasiteye sahip kuruluşlardan biri olan Kervan Gıda, 2023’ün üçüncü çeyreğinde 2 milyar TL’nin üzerinde ciro elde etti. Şirket bu dönemde kârlılığını da artırmayı başararak FAVÖK marjını ,5’e ulaştırdı ve 2022 yılının aynı döneminde 129 milyon TL olan net kârını bu yıl 168 milyon TL’ye yükseltti.

Su ürünleri ihracatından 1,4 milyar dolar gelir


Yayın: 13-11-2023
Kategori: Beyaz Et

Türkiye, su ürünleri ihracatında başarıdan başarıya koşuyor. İhracatın yıldız sektörlerinden su ürünleri sektörü 2023 yılının ocak – ekim döneminde başarılarına yeni bir halka ekledi. İhracat yüzde 6’lık artışla 1 milyar 321 milyon dolardan 1 milyar 404 milyon dolara çıktı.

Ülker dokuz aylık bilançosunu açıkladı 



Türkiye’nin önemli gıda şirketlerinden Ülker, 2023 yılının dokuz aylık döneminde hem Türkiye hem de ihracat ve yurt dışı operasyonlarıyla büyümeye devam etti. Şirket cirosunu 32 milyar TL’ye ulaştırdı.
 

Gurme Shiffa'ya gıdada büyük ödül



Tarım ve tarıma dayalı sanayi sektörlerinin ekonomik, sosyal ve çevresel etkilerini artırmayı hedefleyen Tarım, Gıda ve Gastronomi İnovasyon Zirvesi - GİFT’in gıda inovasyonu için yenilikleri ödüllendirdiği gecede Tahsildaroğlu başarısını taçlandırdı. Gurme Shiffa Zerdeçallı – Karabiberli Taze Kaşar Peyniri ile etkinlikte “Gıdaya Değer Katan Marka” ödülüne layık görüldü. 

Tetra Pak ve KAPSAM iş birliğiyle gıda sistemlerinin sürdürülebilir dönüşümü vurgulandı



Kamu Politikaları Stratejik Araştırmaları Merkezi (KAPSAM), Tetra Pak iş birliğiyle "Sıfır Atığa Doğru: İnovasyon ile Sorumlu Gıda Üretimini ve Tüketimini Şekillendirmek" adlı sempozyum düzenledi. Boğaziçi Üniversitesi’nde gerçekleştirilen programda Tetra Pak Asya, Orta Doğu ve Afrika Kamu İlişkileri Direktörü Ferruh Gürtaş, "Küresel Gıda Sistemlerinin Dönüşümüne ve Dekarbonizasyonuna Öncülük Etmek" konulu bir sunum yaptı.

Teksüt’ün yeni ürünü Laktozsuz Süt raflarda



Türkiye’nin en köklü süt ve süt ürünleri markalarından Teksüt, süt keyfinden vazgeçemeyenler için yeni ürünü Teksüt Laktozsuz Süt’ü satışa sundu. Besin değeri olarak normal süt ile aynı değerlere sahip olan ve 1 litrelik ambalajında raflarda yerini alan laktozsuz süt; herkes için hafif, keyifli ve sindirimi kolay bir ürün olarak ön plana çıkıyor. 

Dünya baharat sektöründen kalıntıya karşı güç birliği



Kalıntısız üretim ve ihracatın sürdürülebilirliği için Avrupa’nın dört yanından baharat üreticileri ve ihracatçıları bir araya geldi. Dünyada 20 milyar dolarlık baharat sektörüne yön veren en önemli üç kuruluştan biri olan Avrupa Baharat Birliği’nin (ESA) Teknik Komite Toplantısı gerçekleştirildi.

Prometeon Türkiye, Beypiliç ile iş birliğine başlıyor



Prometeon Türkiye ve Beypi A.Ş arasında imzalanan anlaşmayla Beypiliç’in filosundaki araçların lastik yönetimini, Prometeon Türkiye üstleniyor. Yeni sözleşme 3000 lastik satışı ve filodaki araçların performans optimizasyonunu da kapsayacak.

Herbalife’dan gıdanın geleceğine sürdürülebilir yatırım 



Bitkisel içerikli beslenme ürünleri ve takviye edici gıdaları bulunan Herbalife, sürdürülebilir kaynaklardan elde edilmiş bitkisel protein içerikli inovatif ürünlere yatırım yapmaya devam ediyor. 95 ülkede 11 bini aşkın çalışanı olan firma, iklim krizi ve sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalarında bitkisel proteini ön planda tutuyor.