Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Ferrero Fındık, 10 yılda 50 bin fındık üreticisine ulaştı



Ferrero Fındık, sorumlu ve sürdürülebilir bir değer zinciri için aktif olarak yürüttüğü “Ferrero Değerli Tarım” programıyla, 100 bin hektar alanda 50 bin fındık üreticisine ulaştı.  

Son 35 yılda diyabetli sayısında 4 kat artış



Araştırmalara göre son 35 yılda dünya genelinde diyabetli sayısı neredeyse 4 kat artarken,  537 milyon olan diyabetli sayısının 2030'da 643 milyona, 2045'te ise günümüze göre tam yüzde 46'lık bir artışla 783 milyona ulaşması bekleniyor. Türkiye’de ise yetişkin nüfusun yüzde 14,5'ine karşılık gelen 9 milyon kişi diyabetli. Türk Diyabet Cemiyeti Başkanı Prof. Dr. Hasan İlkova, “Diyabet, bireylerin sağlığını olumsuz şekilde etkilemekle kalmayıp, ülkelerin sağlık sistemleri üzerinde de büyük yük oluşturmaktadır” diyor.

Almanya’dan Türkiye’ye gurbetçi kahvesi geliyor



Son yıllarda bir kültür haline gelen kahve, endüstriyelleşmesiyle birlikte ticaret yapmanın bir aracına dönüştü. Son olarak Almanya merkezli kahve markası Doppio Coffee Roastery, İtalyan stili kahve zinciri modelini ülkemize getirmeye hazırlanıyor.

Kent’ten bayram dönemi için 7 bin kişilik ek istihdam



Mondelēz International Türkiye’nin yarım asırlık markası Kent, bu yılki iki dini bayram için toplamda 7 bin kişilik ek istihdam sağlarken, 15 bin 850 tonluk şeker üretimi gerçekleştirdi. 

Karma Grup’tan "Tüketici Trendleri ve Tüketiciyi Anlamak" webinarı



Gıda, içecek, ambalaj, kozmetik gibi kritik sektörlere yönelik spesifik eğitim ve danışmanlık hizmeti veren Karma Grup tarafından organize edilen “Tüketici Trendleri ve Tüketiciyi Anlamak” webinarı 25 Nisan Salı günü gerçekleştirilecek. 

Prof. Dr. Mehmet Pala: Tarım ve gıda Türkiye için güvenlik meselesidir



Zoombalaki Grubu’nun düzenlediği "Tarım Oturumu" webinarında konuşan Prof. Dr. Mehmet Pala, “Tarım ve gıda Türkiye için güvenlik konusudur. Bu açıdan tarıma sadece kâr-zarar olarak bakılmamalı, tarım devletin desteği ve gözetiminde yapılmalıdır. Ülkemizde tarımın yeni bir anlayışla şekillendirilmesi elzemdir” dedi. 
 
Haber: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi    

Ekici, AB ülkelerine kendi markasıyla girecek



Türkiye’nin önemli peynir markalarından Ekici, Avrupa Birliği’ne yaptığı süt ve süt ürünleri ihracat başvurusu kabul edildi. Avrupa’da ilk olarak marka tescili aldığı ülkelerde “Ekici” ismiyle marketlerde yerini alacak Ekici Peynir, ilerleyen dönemde pazar hacmini genişletmeyi de hedefliyor.

Mustafa Manav: Soğanda verilen fire fiyat artışında önemli rol oynuyor



Radyo Trafik’te yayınlanan Ticaret Trafiği programına konuk olan Türkiye Gıda ve İçecek Sanayi Dernekleri Federasyonu Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi ve 21. Dönem İTO 13 No’lu Meyve Sebze Komitesi ve Meclis Üyesi Mustafa Manav önemli açıklamalarda bulundu.

Özen Altıparmak: ‘Tüketici doğal bal yesin’ diye Ar-Ge Merkezimizi herkese açmaya hazırız



Son dönemde balda tağşiş göstergesi olan esmer pirinç şurubunun tespiti, ihracatın önünde engel oluşturan C4 Şeker Oranı Metodu’nun çam balına özel olarak geliştirilmesi gibi önemli çalışmalara imzasını atan Balparmak, tüketicilerin doğal bala ulaşması için çağrıda bulundu. 

Ozan Diren yeniden MEYED başkanlığına seçildi



Meyve Suyu Endüstrisi Derneği – MEYED’in geçtiğimiz günlerde yapılan olağan genel kurulunda Ozan Diren yönetim kurulu başkanlığına seçildi. Böylelikle Ozan Diren üst üste iki dönem MEYED Başkanılığı yapacak. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı olarak belirlenen isim de Aromsa Genel Müdürü Murat Yasa oldu.