Seyidoğlu Gıda yaşanan deprem felaketinin ardından İstanbul’a geçici barınma için taşınan depremzede kadınların 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü'nü kutlamak için bir etkinlik düzenledi. Seyidoğlu Gıda’nın kadın çalışanları depremzede kadınları ziyaret ederek moral vermek için hazırlanan gül ve hediye paketlerini verdi.
Taze domates ihracatına 3 Mart 2023 tarihinde getirilen ihracat yasağı, sektörden gelen haklı itiraz üzerine 3 gün sonra kaldırıldı. Taze meyve sebze ve meyve sebze mamulleri sektörlerinin ihracat şampiyonu domates ve domates türevli ürünler sektörü, 1 milyar dolarlak ihracatın yolunu açan kararı memnuniyetle karşıladı.
Beyaz Et Sanayicileri ve Damızlıkçıları Birliği Derneği (BESD-BİR) tarafından 2011 yılından beri düzenlenen 6. Uluslararası Beyaz Et Kongresi (UBEK-6), 01-05 Mart 2023 tarihleri arasında Antalya’da Titanic Deluxe Golf Belek’te yapıldı. Sektörde Türkiye’nin uluslararası katılımla gerçekleşen en büyük ve tek kongresine 32 ülkeden ziraat, veteriner hekim, gıda mühendisleri ve tıp doktorlarından oluşan 800’den fazla bilim insanı ve sektör paydaşı katıldı.
Gıda, içecek, ambalaj, kozmetik gibi kritik sektörlere yönelik spesifik eğitim ve danışmanlık hizmeti veren Karma Grup tarafından organize edilen Koku Atölyesi, 17 Mart Cuma günü İstanbul’da yapılacak.
Tarım ve Orman Bakanlığı yaşanan fiyat artışları ve 11 ili etkileyen deprem felaketi sebebiyle 14 Nisan'a kadar domates ihracatının 14 Nisan 2023 tarihine kadar kısıtlanmasına karar verdi. Yasak kararıyla şoke olan domates ihracatçıları, "Domates ihracatına getirilen yasak hem ihracatçılarımıza hem de üreticilerimize tamiri mümkün olmayan hasarlar verecektir. Bu yanlış kararda ısrar edildiği takdirde önümüzdeki yıl domatesi ithal etmek zorunda kalacağız" denildi.
Depremden etkilenen illerde tarımsal üretimin sürdürülebilirliği için güçlerini birleştiren Güvenilir Ürün Platformu ve Gıda Perakendecileri Derneği bölgede hasat ve ekim çalışmaları başlattı. Haydi Türkiye Şimdi Hasat Zamanı isimli projeyle üretimin sürmesi ve ürünlerin perakende marketler kanalıyla tüketici ile buluşması amaçlanıyor.
20-24 Şubat tarihlerinde gerçekeleşen Gulfood Dubai Fuarı’nda 167 firmayla temsil edilen Türkiye gıda sektörü, Orta Doğu ve Körfez ülkelerine 10 milyar dolar ihracat hedefi koydu.
Karma Grup tarafından 2-3 Mart tarihlerinde süt endüstrisinden profesyonellere yönelik düzenlenen Süt Akademisi 2023’te, yenilikçi teknolojilerin tüketicilerin yaşam kalitesini artıracak katma değerli ürünlere dönüşmesi süreci uzman isimlerle ele alındı.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Gıda Meclisi Başkanı Necdet Buzbaş, Türkiye’de gıda sektöründe 2022’de yaşanan gelişmeleri değerlendirdi.
* Bu makale deprem felaketinden önce kaleme alınmıştır.
Ticaret Bakanlığı tarafından başlatılan Uzak Ülkeler Stratejisi kapsamında Japonya, Tayland, Endonezya, Hindistan, Şili, Vietnam, Meksika gibi pazarlarda aktif olmayı hedeflediklerini anlatan Orta Anadolu Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Uysallı, “Kaliteli ve standartları yüksek ürünlerimizle markalaşmak uzun vadeli hedeflerimiz arasındadır” diyor.
Röportaj: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi