Yeditepe Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Metin Turan, Türkiye’nin gelecekte kuraklık sorunuyla karşı karşıya kalabileceğine işaret ederek “Girdileriniz aynı, maliyetleriniz aynı ama tarımsal veriminiz yüzde 30 düşüyorsa, burada çözüm bulmanız lazım. Tarımsal üretimde üretici açısından da veriler acil, önlem alınmalı” dedi.
TİM Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektör Kurulu ve bünyesinde bulunan tüm İhracatçı Birlikleri, Türkiye Gıda ve İçecek Sanayii Dernekleri Federasyonu (TGDF) ve Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği (ETÜDER); WorldFood İstanbul Uluslararası Gıda Ürünleri Teknolojileri Fuarı’nın dünyada kendi alanındaki en etkin fuarlarından biri olması hedefiyle “Türkiye Gıda Platformu” adı altında güçlerini birleştirdi. Türkiye Gıda Platformu, Avrasya’nın en büyük sektör fuarı WorldFood İstanbul’un ziyaretçi, katılımcı, yabancı satın alma profesyoneli ve iş hacmi rakamlarında yeni rekorlara ulaşmasını hedefliyor.
Yarım asırlık geçmişiyle makarna sektörünün önde gelen oyuncularından biri Filiz, Türkiye İtibar Endeksi Araştırması’nda makarna kategorisinin en itibarlı markası oldu. Türkiye genelinde gerçekleştirilen ve 65 kategoride en itibarlı şirketlerin belirlendiği araştırma, Beykoz Üniversitesi ve İtibar Akademisi iş birliğiyle yapıldı.
GTE Karbon Sürdürülebilir Enerji Eğitim Dan. ve Tic. A.Ş. Yönetici Ortağı & INNOFOOD Projesi TÜGİP Ekibi Üyesi Dr. Emrah Alkaya ve Tarım-Gıda Zinciri Danışmanı & INNOFOOD Projesi TÜGİP Ekibi Üyesi Didem Mahsunlar, gıda değer zincirinde tarladan çatala bütünsel dönüşümü anlatıyorlar.
Türkiye’nin taze dondurulmuş gıda, konserve ve margarin pazarının önde gelen şirketlerinden Kerevitaş’ın 2023 yılının ilk çeyreğinde konsolide cirosu, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 31 oranında artarak 3,2 milyar TL oldu.
Yüzde 100 yerli firma BEE’O Propolis, İstanbul’da kurduğu dev propolis üretim ve Ar-Ge merkezi’nde geliştirdiği doğal kremler, serumlar, özel karışımlar ve gıda takviyeleriyle dünya sağlık ve güzellik sektörünün öncüsü haline geldi.
1909 yılında kurulan; 130 ülkeye yayılmış satış ağı, 36 ülkedeki 120 fabrikası ve 34 binden fazla çalışanıyla Japonya’nın en büyük gıda şirketi olan Ajinomoto’nun Türkiye CEO’su Pürnur Üner Öbek oldu.
Eksun Gıda bünyesinde bulunan glütensiz un pazarının lider markalarından Sinangil ve glütensiz unlu mamüllerin yanı sıra atıştırmalıklar üreten Gluten Yok’un ev sahipliğinde “Çölyak ve Glütensiz Yaşam Zirvesi” düzenlendi. Çölyak Vakfı’nın katkılarıyla çölyak hastalığı konusunda farkındalığı artırmak üzere gerçekleştirilen etkinlikte, çölyak hastalığına ve glütensiz beslenmek zorunda olan çölyak hastalarının karşılaştığı zorluklare dikkat çekildi.
Tetra Pak, Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu (TİSK) tarafından uzun süredir üzerinde çalışılan ‘Beyaz Bayrak’ uygulamasının ilk sahiplerinden biri oldu. Uygulama kriterlerini eksiksiz yerine getiren Tetra Pak, bu alanda başarı sağlayan 20 işletme arasına girmeye hak kazandı.