Online işyeri marketi Avansas, son dönemde çalışanların vazgeçilmezleri arasına giren filtre kahve konusunda alışveriş ve tüketim alışkanlıklarını araştırdı. Çalışanlar günde en az 1 fincan filtre kahve tüketirken, en çok tercih kahve türü Brezilya oldu. Ayda en az bir kez filtre kahve alımı yapılırken, alışveriş bütçesi için ayrılan ortalama tutar 51-100 TL’den başlarken 701 TL ve üzerine kadar çıkıyor.
Büro Emekçileri Sendikası (BES) İstanbul şubeleri, İstanbul'daki vergi dairelerinde yemek ücretlerine yapılan yüzde 130'luk zamma karşı yemek boykotu yaptı. Boykota katılım yüzde 90'ı aştı.
7 Ocak 1993’te kurulan Beyaz Et Sanayicileri ve Damızlıkçıları Birliği Derneği (BESD-BİR), 30 yıldır Türkiye kanatlı eti sanayinin gelişmesi, işletmelere katkı sağlayacak değerler yaratılması, sektörün en doğru şekilde temsili ve kamu-sanayi ilişkilerinde gerekli iletişimin sağlanması için çalışmalar gerçekleştiriyor.
Yiyecek, içecek ve ilaç sektörleri için dünyanın önde gelen sistem tedarikçilerinden biri olan GEA,’nın otomatik yüklemeli dilimleme ve paketleme makineleri olan MegaSlicerXXL ve PowerPak Plus, yüksek bir uyum içinde çalışarak et sektöründe faaliyet gösteren işlemlerde karşılaşılan sorunların ortadan kaldırılmasına olanak tanıyor
Günümüz itibariyle dünya genelinde bir bitkisel protein akımının başladığını ve bu konuda AR-GE çalışmalarının artarak devam ettiğini anlatan Ulusal Baklagil Konseyi Başkanı Abdullah Özdemir, “Örneğin Amerika, Kanada ve Avustralya gibi gelişmiş ülkelerde bakliyatın kendisinin tüketilme oranı düşüktür. Bu ülkeler bakliyatı daha çok konserve, humus, cips, bakliyat unundan ekmek, burger, köfte, nugget, snacks, kek, pasta vb. katma değer yaratan türev ürünler olarak tüketmektedirler. Ayrıca bakliyat bu ülkelerde bitki bazlı et üretiminde birçok gıdada katkı maddesi olarak kullanılmaktadır” diyor.
Haber: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
Lezita, gıda markası vizyonu doğrultusunda ilk konsept mağazasını açtı. Markanın tüm ürünlerinin bir arada sunulduğu Lezita Satış Mağazası, İzmir Göztepe’de hizmete vermeye başladı. Lezita Genel Müdürü Mesut Ergül, “Konsept mağazalarımızı tüm illere yaymayı hedefliyoruz” dedi.
Endüstriyelleşen ve giderek doğallıktan uzaklaşan üretim yöntemleri, canlı toprakların, biyolojik çeşitliliğin ve yerel tohumların kaybına, arazinin terk edilmesine ve sosyo-ekonomik eşitsizliklerin artmasına neden oluyor. Agroekolojik uygulamalar biyoçeşitlilik kaybı, iklim krizi ve kırsal yoksullukla mücadelede çözümler öneriyor. Buğday Derneği, geleneksel agroekoloji bilgisinin derlenmesi ve agroekolojinin yaygınlaşması için Akdeniz Agroekoloji Kervanı – MedCaravan projesini yürütüyor.
İstanbul Ticaret Odası (İTO) Perakende Komitesi Başkanı Yavuz Altun, "Enflasyondaki bu düşüşe paralel olarak perakende fiyatlar da düşecek. Komite Başkanı olarak, zincir marketlerle görüştüm, hepsi fiyatlarda indirime gideceğini teyit etti" dedi. İlk açıklama yapan ŞOK marketler ocak ayı boyunca 1000 üründe fiyatlarını sabitlediğini duyurmuştu. Ardından Migros indirim ve fiyat sabitleme açıklarken, CarrefourSa da indirim kararını açıklamıştı. Happy Center da indirime gittiklerini duyurdu.
Edirne Ticaret ve Sanayi Odası (ETSO) Başkanı Sezai Irmak, Osmanlı döneminde İstanbul'un sarımsak ihtiyacını karşılayan "Edirne sarımsağı" için coğrafi işaret başvurusunda bulunulduğunu bildirdi.
İklim krizi her geçen gün daha fazla hissedilirken, şirketlerin daha yaşanabilir bir dünya inşa edilmesine yönelik sürdürülebilirlik yatırımları da artıyor. Fransa merkezli Veolia Water Technologies, Pınar Süt ile atık su arıtma projesine imza attı. Bu yatırımla Pınar Süt, yeni deşarj mevzuatını karşılarken, karbon emisyonlarını azaltıp doğal gaz tasarrufu da elde etti.