Günümüzde tüketicilerin büyük çoğunluğu planlamadan alışveriş yapıyor. Dolayısıyla ambalaj tasarımı, tüketici üzerinde güçlü bir etki yaratmanın anahtarı olarak görülüyor. Yapılan araştırmalara göre tüketicilerin %64’ünün, ambalajını beğenirse ürünü araştırmadan satın alma eğiliminde bulunduğunu aktaran Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, ambalaj tasarımının yadsınamayacak bir satış gücü olduğunu vurguluyor.
Tüm Restoranlar ve Turizmciler Derneği (TÜRES) Genel Başkanı Ramazan Bingöl, ülke genelinde yıllık serpme kahvaltı nedeniyle 100 milyar liralık israf yaşandığını ve ürünlerin yarısının çöpe gittiğini belirterek, "Bunu önlemek için serpme kahvaltı yerine seçmeli kahvaltıya geçme kararı aldık" dedi.
Doğanay Gıda, Türkiye’de sadece Konya Ereğli’de üretilebilen ve şalgamın ana maddesi olan mor havucun ilk hasadını Şef Mehmet Yalçınkaya ile gerçekleştirdi. Yalçınkaya “Şalgam mor havucun fermente olmasıyla üretilen çok lezzetli bir içecek, şalgam tüketiminin özellikle gençler ve çalışanlar arasında son zamanlarda arttığını görüyoruz” dedi.
100 yılı aşkın tarihiyle uluslararası arenada gıda bileşenleri sektörünün önde gelen kuruluşlarından Danimarka merkezli Palsgaard yatırımla Türkiye’de uygulama merkezini açtı. Türk gıda sanayine daha yakın olmayı hedefleyen uygulama merkezi, şirketin dünyada açtığı altıncı merkez olma özelliğine sahip.
Türkiye’nin önde gelen gıda şirketlerinden Ülker’in, Bahri Dağdaş Uluslararası Tarımsal Araştırma Enstitüsü’yle 2007’den bu yana yürüttüğü çalışmaların sonucunda geliştirilen Aliağa Bisküvilik Buğdayı, Ülker ürünleriyle buluştu. Ülker önümüzdeki dönemde de yeni buğday tohumu geliştirme çalışmalarına devam ederek, ham madde tedarikini uzun yıllar güvence altına almayı hedefliyor.
Ev dışı tüketim ve gıda alanında uzmanlaşmış önde gelen şirketlerden biri olan Bidfood Türkiye, Ankara’da hizmete açtığı Bidfood Anadolu ile dağıtım kapasitesini artırdı. Dağıtım bölgelerini ve hizmet kalitesini artırmayı hedeflediklerini söyleyen Bidfood Türkiye CEO’su Nedim Makzume, 4 ay gibi kısa bir sürede kurulumu tamamlanan Bidfood Anadolu’nun ‘Bidfood’a özgü bir başarı hikayesi’ olduğunu vurguladı.
Global Marketing Summit 2022’de “Gıdanın Yarını ve Gıda İsrafında Markaların Rolü” panelinde konuşan Banvit BRF Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Yasemin Gürleroğlu; “Araştırmalarımız tüketicilerimizin %80’inin çevre dostu seçeneklere daha fazla öncelik verdiğini ve %60’ının da sürdürülebilirlik kavramına uygun davranmaya çalıştığını gösteriyor. Bu nedenle Banvit BRF olarak sürdürülebilirliği hem üretim hem de toplumsal yatırımlarımızın odağında görüyoruz” dedi.
Arılar tarafından kovandaki sterilizasyonu sağlamak için kullanılan propolis, beslenmeyi destekleyerek günlük fenolik ve flavonoid ihtiyacının karşılanmasını sağlıyor. Ancak doğal bir arı ürünü olan propolisin ham haliyle tüketimi mümkün olmuyor. Propolisin kovandan çıkarıldıktan sonra insan tüketimine uygun hale getirilmesi ve vücudun bu ürünü sindirebilmesi için mutlaka uzman gıda mühendisleri tarafından özütlenmesi gerekiyor. BEE’O Propolis Genel Müdürü/Kurucu Ortak Dr. Aslı Elif Tanuğur Samancı, arıların mucizesi propolis ile ilgili bilinmesi gereken hususları Gıda Teknolojisi’ne anlattı.
Güvenilir Ürün Platformu tarafından Tarım ve Orman Bakanlığı başta olmak üzere birçok kurumun desteği ile gerçekleştirilen Güvenilir Ürün Zirvesi ve Feed the Future Ödül Töreni Crowne Plaza Florya da gerçekleştirildi.