Avrasya bölgesinde gıda sektörünün en önemli uluslararası iş birliği platformu Uluslararası Gıda Ürünleri Teknolojileri Fuarı – WorldFood Istanbul, bu yıl ziyaretçi, katılımcı ve yabancı satın alma profesyoneli sayılarında çok önemli başarılara imza attı. 4 gün boyunca 25 farklı ülkeden 835 katılımcı, 2000’in üzerinde markasını, 163 ülkeden 38 bin 358 profesyonel ziyaretçiyle buluşturdu; her üç ziyaretçiden biri, yurt dışından katılım olarak kayıtlara geçti.
Sürdürülebilirlik Akademisi ve TÜGİS iş birliğinde, T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı destekleriyle, 18-19 Ekim’de düzenlenecek ‘Sürdürülebilir Gıda Zirvesi’, dünyadan ve Türkiye’den önde gelen isimlerin katılımıyla iki gün olarak gerçekleşecek.
Mersin Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü’nde yapılan araştırma, Türkiye’de satılan paketli glutensiz gıdaların pek çoğunda glutene rastlandığını ortaya koydu.
Et ve döner sektörünün önemli temsilcilerinden ÖzDöner, perakende sektörüne de hızlı bir giriş yaptı. ÖzDöner’in 250 gramlık hazır pişmiş dana döneri Macrocenter ve Macroonline’da yerini aldı.
Üretim perspektifinde olduğu kadar toplumsal alandaki sürdürülebilirlik uygulamalarıyla da dikkat çeken Banvit BRF, “Akıllı Çocuk Sofrası” projesiyle başta öğrenciler olmak üzere aileleri, öğretmenleri ve toplum genelinde gıda israfı ve bilinçli beslenme konularında farkındalık oluşturmayı hedefliyor.
Dünyada üretilen gıdaların neredeyse dörtte biri çöpe gidiyor. Türkiye yılda 18.1 milyon ton gıda israfı ile 15 ülke içinde.
Türkiye’nin önde gelen fındık üreticilerinden Durak Fındık, TOMRA ayıklama çözümleriyle pazardaki konumunu ve hedeflerini güçlendirmeye devam ediyor.
Dünyanın önde gelen gıda işleme ve ambalaj çözümleri şirketi Tetra Pak’ın Kurumsal İletişim Direktörü olarak görev yapacak isim belli oldu. Sektörde 20 yıla yakın tecrübesi bulunan Nur Peker Seber, Tetra Pak’ın Türkiye, İran, Kafkas ülkeleri ve Orta Asya bölgelerinden sorumlu yeni Kurumsal İletişim Direktörü olarak atandı.