İstanbul'da 4 liradan satılan 100 gramlık simit, 5 liraya çıktı.
Türkiye’nin en büyük tarımsal ham madde tedarikçilerinden biri olan Yıldız Holding şirketlerinden Kerevitaş’ın Superfresh markası, sözleşmeli kadın çiftçilerden 5 bin ton yaş meyve-sebze ürün alımı gerçekleştirerek 35 milyon TL tutarında değer yaratacak. Tarım ve Orman Bakanlığı iş birliğiyle hayata geçirilen “Tarımın Kadın Yıldızları” projesi kapsamında sözleşmeli kadın çiftçilere 500 bin TL teşvik de sağlanacak.
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) Yönetim Kurulu Başkanı Ayşem Ulusoy, dünyada ve ülkemizde lojistik sektöründe yaşanan son gelişmeleri Gıda Teknolojisi Dergisi’ne değerlendirdi.
Röportaj: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
Tüketicilerin her geçen gün daha fazla ilgi gösterdiği laktozsuz ürünler kategorisi Nielsen verilerine göre Türkiye’de çift hanelerde büyüyor. Ak Gıda - İçim Süt’ün pazara sunduğu İçim Rahat, bu kategoride Türkiye’nin en çok tercih edilen laktozsuz ürün ailesi.
Dünyanın önde gelen makine firmalarının ürünlerini Türk gıda sanayicilerinin hizmetine sunan Erkaya, güvenilir ve kaliteli gıda üretimine katkı yapıyor.
Ulusal Süt Konseyi’nin çiğ süt fiyatını 15 Mayıs’tan itibaren geçerli olmak üzere litresinin 7,50 TL olarak belirlenmesinin ardından zamlı ürünler raflarda yer almaya başladı. Markalı süt ürünlerinde ürününe göre değişkenlik göstermekle beraber yüzde 40’a varan artışlar yaşanırken, özel markalı (private label) ürünlerde ise fiyat artışı yüzde 18,5 olarak hesaplandı. Süt üreticisinin yem, sanayicinin ise enerji maliyeti baskısı altında olduğuna dikkat çeken sektör temsilcileri, dövize endeksli hammaddeler olan doğalgaz ve elektriğe gelen zamların da ürünün fiyatını doğrudan etkilediğini belirtiyorlar.
Haber: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
La vache qui rit, Karper, Kiri, Babybel, Boursin gibi markaları bünyesinde bulunduran BEL Group Türkiye’den Asya Pasifik bölgesine üst düzey bir atama gerçekleşti. Bel Group Türkiye’de son olarak Türkiye’nin yanı sıra Malta, Kıbrıs ve İsrail/Filistin marketlerinden sorumlu olan Aytekin Yıldız, 1 Temmuz 2022 tarihi itibariyle Bel Group Japonya’ya Asya Pasifik Bölge CEO’su olarak atandı.
Kahve Dünyası “Çikolatayı ne kadar tüketiyoruz? Ne zaman çikolata yemeye ihtiyaç duyuyoruz? En çok hangi çeşidini tercih ediyoruz?” gibi sorulara yanıt bulmak için bir araştırma yaptı. Araştırmaya katılanların yüzde 65’i her zaman çikolata yediğini, yüzde 99,5’i ise çikolata yemenin kendilerini mutlu ettiğini söyledi.
PANKOBİRLİK'ten yapılan açıklamada, "Türkşeker tarafından fabrika çıkış fiyatlarında yapılan düzenlemenin, zaruri bir ihtiyacı karşılamakla birlikte şeker üretiminin de devam edebilmesi için üreticilere fırsat verilmesini sağlayacağı kanaatindeyiz" denildi.
Şekere zam üstüne zam gelmeye devam ediyor. Mart ayında şekere yüzde 31 oranında zam yapan Türk Şeker, bu ay itibarıyla yüzde 36,3 ila yüzde 66,6 oranlarında yeni bir zam daha yaptı. Marketlerde bir ayda ikiye katlanan şeker fiyatlarının daha da artması bekleniyor.