Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Muharrem Doğan yeniden ORGÜDER’e başkan seçildi



Organik Ürün Üreticileri ve Sanayicileri Derneği’nin (ORGÜDER) gerçekleştirilen genel kurulu neticesinde yönetim kurulu başkanlığı görevine bir kez daha Muharrem Doğan seçildi. Orvital Organik Kurucu Ortağı olan ve son üç yıldır ORGÜDER’in başkanlık görevini yürüten Muharrem Doğan, genel kurulda gerçekleştirilen seçim sonucunda üç yıl daha başkanlık görevini yürütecek.
 

Danimarkalı gıda şirketi Palsgaard’dan Türkiye’ye yatırım



100 yılı aşkın tarihiyle uluslararası arenada gıda bileşenleri sektörünün önde gelen kuruluşlarından Danimarka merkezli Palsgaard yatırımla Türkiye’de uygulama merkezini açtı. Türk gıda sanayine daha yakın olmayı hedefleyen uygulama merkezi, şirketin dünyada açtığı altıncı merkez olma özelliğine sahip.
 

Aliağa bisküvilik buğdayı Ülker ürünleriyle buluştu



Türkiye’nin önde gelen gıda şirketlerinden Ülker’in, Bahri Dağdaş Uluslararası Tarımsal Araştırma Enstitüsü’yle 2007’den bu yana yürüttüğü çalışmaların sonucunda geliştirilen Aliağa Bisküvilik Buğdayı, Ülker ürünleriyle buluştu. Ülker önümüzdeki dönemde de yeni buğday tohumu geliştirme çalışmalarına devam ederek, ham madde tedarikini uzun yıllar güvence altına almayı hedefliyor.
 

Bidfood Türkiye, Ankara’da dağıtım merkezi açtı 



Ev dışı tüketim ve gıda alanında uzmanlaşmış önde gelen şirketlerden biri olan Bidfood Türkiye, Ankara’da hizmete açtığı Bidfood Anadolu ile dağıtım kapasitesini artırdı. Dağıtım bölgelerini ve hizmet kalitesini artırmayı hedeflediklerini söyleyen Bidfood Türkiye CEO’su Nedim Makzume, 4 ay gibi kısa bir sürede kurulumu tamamlanan Bidfood Anadolu’nun ‘Bidfood’a özgü bir başarı hikayesi’ olduğunu vurguladı.
 

Yasemin Gürleroğlu: “Odağımızda sürdürülebilirlik var”



Global Marketing Summit 2022’de “Gıdanın Yarını ve Gıda İsrafında Markaların Rolü” panelinde konuşan Banvit BRF Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Yasemin Gürleroğlu;  “Araştırmalarımız tüketicilerimizin %80’inin çevre dostu seçeneklere daha fazla öncelik verdiğini ve %60’ının da sürdürülebilirlik kavramına uygun davranmaya çalıştığını gösteriyor. Bu nedenle Banvit BRF olarak sürdürülebilirliği hem üretim hem de toplumsal yatırımlarımızın odağında görüyoruz” dedi.
 

10 soruda propolis


Yayın: 25-10-2022
Kategori: 10 Soruda

Arılar tarafından kovandaki sterilizasyonu sağlamak için kullanılan propolis, beslenmeyi destekleyerek günlük fenolik ve flavonoid ihtiyacının karşılanmasını sağlıyor. Ancak doğal bir arı ürünü olan propolisin ham haliyle tüketimi mümkün olmuyor. Propolisin kovandan çıkarıldıktan sonra insan tüketimine uygun hale getirilmesi ve vücudun bu ürünü sindirebilmesi için mutlaka uzman gıda mühendisleri tarafından özütlenmesi gerekiyor. BEE’O Propolis Genel Müdürü/Kurucu Ortak Dr. Aslı Elif Tanuğur Samancı, arıların mucizesi propolis ile ilgili bilinmesi gereken hususları Gıda Teknolojisi’ne anlattı.
 

Geleceği besleyecek isimler ödüllerini aldı



Güvenilir Ürün Platformu tarafından Tarım ve Orman Bakanlığı başta olmak üzere birçok kurumun desteği ile gerçekleştirilen Güvenilir Ürün Zirvesi ve Feed the Future Ödül Töreni Crowne Plaza Florya da gerçekleştirildi.
 

Ali Metin Duruk son yolculuğuna uğurlandı



74 yaşında hayatını kaybeden Aroma A.Ş. ile Friterm A.Ş.'nin Yönetim Kurulu Başkanı Ali Metin Duruk için İstanbul Ataköy Ömer Duruk Camisi'nde düzenlenen törende ailesi taziyeleri kabul etti. Duruk'un cenazesi bugün ikindi namazına mütakip Antalya Akseki'de aile mezarlığına defnedilecek.

Aroma A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ali Metin Duruk hayatını kaybetti


Yayın: 20-10-2022

Friterm A.Ş. ile Aroma A.Ş.’nin Yönetim Kurulu Başkanı A. Metin Duruk 75 yaşında hayata veda etti.

WorldFood İstanbul 30. yılında rekorlara imza attı



Avrasya bölgesinde gıda sektörünün en önemli uluslararası iş birliği platformu Uluslararası Gıda Ürünleri Teknolojileri Fuarı – WorldFood Istanbul, bu yıl ziyaretçi, katılımcı ve yabancı satın alma profesyoneli sayılarında çok önemli başarılara imza attı. 4 gün boyunca 25 farklı ülkeden 835 katılımcı, 2000’in üzerinde markasını, 163 ülkeden 38 bin 358 profesyonel ziyaretçiyle buluşturdu; her üç ziyaretçiden biri, yurt dışından katılım olarak kayıtlara geçti.