Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Selin Dora Falay: "Laktozsuz kategorimizle tüketicilerimizi ‘rahat’ ettiriyoruz"



Tüketicilerin her geçen gün daha fazla ilgi gösterdiği laktozsuz ürünler kategorisi Nielsen verilerine göre Türkiye’de çift hanelerde büyüyor. Ak Gıda - İçim Süt’ün pazara sunduğu İçim Rahat, bu kategoride Türkiye’nin en çok tercih edilen laktozsuz ürün ailesi.
 

Erkaya Makine gıda sanayinde katma değer yaratıyor



Dünyanın önde gelen makine firmalarının ürünlerini Türk gıda sanayicilerinin hizmetine sunan Erkaya, güvenilir ve kaliteli gıda üretimine katkı yapıyor.
 

Süt sektöründe 2 açmaz: Yüksek yem ve enerji maliyetleri



Ulusal Süt Konseyi’nin çiğ süt fiyatını 15 Mayıs’tan itibaren geçerli olmak üzere litresinin 7,50 TL olarak belirlenmesinin ardından zamlı ürünler raflarda yer almaya başladı. Markalı süt ürünlerinde ürününe göre değişkenlik göstermekle beraber yüzde 40’a varan artışlar yaşanırken, özel markalı (private label) ürünlerde ise fiyat artışı yüzde 18,5 olarak hesaplandı. Süt üreticisinin yem, sanayicinin ise enerji maliyeti baskısı altında olduğuna dikkat çeken sektör temsilcileri,  dövize endeksli hammaddeler olan doğalgaz ve elektriğe gelen zamların da ürünün fiyatını doğrudan etkilediğini belirtiyorlar.
 
Haber: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
 

Aytekin Yıldız, Bel Group Asya Pasifik Bölge CEO’su olarak atandı



La vache qui rit, Karper, Kiri, Babybel, Boursin gibi markaları bünyesinde bulunduran BEL Group Türkiye’den Asya Pasifik bölgesine üst düzey bir atama gerçekleşti. Bel Group Türkiye’de son olarak Türkiye’nin yanı sıra Malta, Kıbrıs ve İsrail/Filistin marketlerinden sorumlu olan Aytekin Yıldız, 1 Temmuz 2022 tarihi itibariyle Bel Group Japonya’ya Asya Pasifik Bölge CEO’su olarak atandı.
 

Kahve Dünyası çikolata tüketim araştırmasını açıkladı: Çikolatada favorimiz sütlü



Kahve Dünyası “Çikolatayı ne kadar tüketiyoruz? Ne zaman çikolata yemeye ihtiyaç duyuyoruz? En çok hangi çeşidini tercih ediyoruz?” gibi sorulara yanıt bulmak için bir araştırma yaptı. Araştırmaya katılanların yüzde 65’i her zaman çikolata yediğini, yüzde 99,5’i ise çikolata yemenin kendilerini mutlu ettiğini söyledi.
 

PANKOBİRLİK'ten 'şekere zam' açıklaması



PANKOBİRLİK'ten yapılan açıklamada, "Türkşeker tarafından fabrika çıkış fiyatlarında yapılan düzenlemenin, zaruri bir ihtiyacı karşılamakla birlikte şeker üretiminin de devam edebilmesi için üreticilere fırsat verilmesini sağlayacağı kanaatindeyiz" denildi.
 

Şekere bir büyük zam daha



Şekere zam üstüne zam gelmeye devam ediyor. Mart ayında şekere yüzde 31 oranında zam yapan Türk Şeker, bu ay itibarıyla yüzde 36,3 ila yüzde 66,6 oranlarında yeni bir zam daha yaptı. Marketlerde bir ayda ikiye katlanan şeker fiyatlarının daha da artması bekleniyor.
 

Toplumun yüzde 89’u gıdaların nerede ve nasıl üretildiğini bilmek istiyor



Sürdürülebilir Gıda Platformu (SGP), Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek, gıdada şeffaflık ve izlenebilirlik farkındalığını ölçümleyen, “Türkiye Gıdada Şeffaflık ve İzlenebilirlik Tüketici Araştırması” sonuçlarını açıkladı. Ipsos Türkiye iş birliğiyle gerçekleştirilen araştırma çarpıcı veriler ortaya koyuyor. Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’de tüketicilerin yüzde 72’si izlenebilirlik kavramını duymadığını belirtiyor. Toplumun yüzde 89 gibi büyük bir çoğunluğu ürünlerin nerede, ne şekilde üretildiğini ve ürünün hangi hammaddelerden üretildiğini bilmek istediğini ifade ederken, yüzde 83’i izlenebilirliği sağlayan markaların ürünlerine daha çok güveneceğini belirtiyor.
 

Kuruyemiş sektöründe çıkış yolu katma değerli ürünlerden geçiyor



İstanbul Ticaret Borsası’nın düzenlediği ‘Borsa Meydanı’nda Sektörler Konuşuyor’ toplantılarının altıncısında kuruyemiş sektörünün sorunları konuşuldu. “Ekonomiye Yön Veren Atıştırmalık: Kuruyemiş” başlığıyla düzenlenen toplantıda, fındık, Antep fıstığı, ceviz başta olmak üzere kuruyemişlerde üretim, ihracat ve pazarlama çalışmalarıyla ürün standartları ele alındı.
 

TOMRA Food, yeni yayınladığı e-Kitap ile gıda üreticilerinin performansını artıracak



Ücretsiz indirilebilen yayın, ticari avantajı arttırmak için ayıklama verilerine nasıl kolayca erişilebileceğini ve dataların nasıl anlaşılabileceğini aktarıyor.