Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Kadın baklava ustaları geliyor



Son yıllarda, farklı marka ve kurumlarla yaptığı iş birlikleriyle sektörde ses getiren işlere imza atan Karaköy Güllüoğlu, bu çalışmalarına bir yenisini daha ekledi. Enstitü İstanbul İSMEK ve İBB Bölgesel İstihdam Ofisi ile ortak yürütülen projeyle; baklavacılık zanaatını yeni nesillere aktarabilmek ve kadın istihdamını desteklemek amacıyla, kadın baklava ustaları yetiştiriliyor.  

Zehirsiz Sofralar Platformu’ndan pestisit konusunda denetim talebi



Tarım zehirleri sebebiyle Avrupa Birliği’den ve diğer ülkelerden Türkiye’ye geri dönen gıda ürünleri rekor seviyeye ulaştı. Gıda güvenliği ve sağlıklı bir gelecek için bir araya gelen Zehirsiz Sofralar Platformu, bakanlıktan gıda ürünlerindeki denetimlerin artmasını ve şeffaflık talep ediyor.
 

GCA içecek sektörü için 2022’de de cam ambalaj üretimine hız kesmeden devam ediyor



Türkiye’de ve uluslararası pazarda cam ambalaj sektörünün önde gelen oyuncularından biri olan GCA, gıdada geniş bir skalaya cam kavanoz ürünleri sunarken; içecekte ise gazlı meşrubatlardan meyve sularına,sütten suya kadar farklı ürünler için renksiz cam şişe üretimi yapıyor.
 

Tüketicilerin yükselen gözdesi: Maden Suları


Yayın: 05-05-2022

Döhler Satış Yöneticisi Sinan Nufal ve Döhler Laboratuvar Uzmanı Selin Göçtü ortaklaşa olarak hazırladıkları makalelerinde, Türkiye'de maden suyu pazarının günümüzdeki durumunu ve maden suyu - sağlık ilişkisini Gıda Teknolojisi Dergisi'ne anlattılar. 
 

AKYOL, inovatif ve son teknoloji ürünleriyle gıda sektörünün tercihi



Yarım yüzyılı aşkın deneyimiyle ölçüm cihazları, sanayi malzemeleri ürünleri ve analiz & kontrol ürünleri konusunda faaliyet gösteren Akyol Ticaret, gıda ve içecek endüstrisinde ağırlıklı olarak un, yem, yağ, bakliyat, makarna fabrikaları olmak üzere tavukçuluk, et ve süt, çikolata ve fındık fabrikaları gibi geniş bir sektöre hizmet veriyor. Her zaman inovasyona önem vererek, son teknoloji ve güvenilir ürünleri müşterilere sunduklarını belirten Akyol Ticaret Yöneticisi Yaşar Akyol, firma olarak çalışmalarını ve gündemlerinde bulunan konuları Gıda Teknolojisi’ne anlattı.
 
Röportaj: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi

Mettler Toledo’dan yeni nesil metal algılama sistemleri



Mettler Toledo’nun yeni M30 R Serisi metal algılama sistemleri, yabancı maddelerin ileri seviye bir teknolojiyle algılanmasını sağlıyor. Yeni nesil metal algılama sistemleri, sistem genelinde akıllı kontrolün kapsamını artıran ve oyunun kurallarını değiştiren SENSE™ yazılımı ile çeşitli gıda üretim uygulamalarındaki yabancı maddeleri tespit etmek için tasarlandı.
 

Türk kahvesi belgeselinin 2022 premiyeri Hollywood’da gerçekleşecek



“Türk Mutfağı Haftası” kapsamında gerçekleşecek tanıtım etkinlikleri 8 şehirde çekilen belgesel ve sanatsal sunumlarla ABD’de tanıtılacak. 20 Mayıs tarihinde Los Angeles Başkonsolosluğu’nun ev sahipliğinde gerçekleşecek lansman etkinliğinde gastronomi sektörünün önde gelen isimleri, Türk Amerikan toplum liderleri, basın mensupları ve sanat kültür dünyasından seçkin konuklar ağırlanacak. 22 Mayıs tarihinde ATASC organizasyonunda Long Beach’teki Türk Festivali’nde de gösterimi gerçekleşecek belgesel ve sanat etkinlikleri, 24-25 Mayıs tarihleri arasında House of Turkey işbirliğinde San Diego’da Amerikalı kahveseverler ile buluşacak.

Sağlıklı atıştırmalık sektörü 38 milyar dolara ulaşacak



Sağlıklı ve temiz içeriğe sahip olan ürünlere ilginin arttığı son yıllarda, her 4 kişiden 1’i sağlıklı atıştırmalık tüketmeye başladı.  Tüketicilerin yüzde 40’ının sağlıklı atıştırmalığı ana öğün olarak tükettiğinin altını çizen Zbarz Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ebrul Gülkan, sağlıklı atıştırmalık sektörünün 2028 yılında 38 milyar dolara ulaşacağını söyledi. 
 

TOMRA’dan dondurulmuş sebze – meyveler için yeni premium ayıklama makinesi



Bu yeni uygulamada TOMRA 5C, üstün ayıklama etkinliğinin, daha yüksek verimliliğinin, kapasite artırımının ve büyük veri analizinin faydalarıyla hat üzerinde nihai kalite kontrollerini yapıyor.


Tüketiciler bu baharda en çok market alışverişi yapmayı planlıyor



Pandemide tüketicilerin alışveriş alışkanlarının nasıl değiştiğini ortaya koyan KPMG'nin Consumer Pulse anketine göre katılımcıların yaklaşık yüzde 40'ı Covid-19 nedeniyle hane gelirinde bir düşüş yaşadıklarını söyledi. Katılımcılar bu ilkbaharda geçen yılın aynı dönemine kıyasla en fazla harcamayı market ürünlerine (yüzde 29), kişisel bakım ürünlerine (yüzde 16) ve kişisel bakım hizmetlerine (yüzde 14) yapmayı planlıyor. Tüketiciler önümüzdeki aylarda tüm temel ürün kategorilerinin yanı sıra restoran, giyim ve eğlence için de internet üzerinde daha fazla harcama yapmayı planladıklarını belirtirken, yüzde 60'ından fazlası fiziksel mağazalardan alışveriş yaparken rahat olduklarını da söylüyor.