Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Ahmet Kırman: 2022 Uluslararası Cam Yılı, cam çağının ilerlemesine hız katacak



Şişecam Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Ahmet Kırman, 5 bin yıllık tarihi ile camın geçmişten bugüne insanlığın geniş bir çerçevede çözüm ortağı olmuş, stratejik öneme sahip çok özel bir malzeme olduğunu dile getirerek, “Cam, insanoğlunun yaşamını hep olumlu etkilemiş, modern toplumların sosyoekonomik dokusuna şekil vermiş; her gün gerçekleştirdiğimiz aktivitelerin tam ortasında yer alan çok stratejik bir malzemedir. Modern çağın diğer adının da Cam Çağı olduğuna inanıyorum; 2022’nin Uluslararası Cam Yılı ilan edilmesini, bu çağda daha hızlı ilerlememiz için atılan çok önemli bir adım olduğunu düşünüyorum” dedi.
 

Kraft Heinz Türkiye'nin yeni Genel Müdürü Serkan Tekeş oldu



Dünyanın önemli gıda şirketlerinden Kraft Heinz, uluslararası büyüme stratejisi doğrultusunda geçtiğimiz yıl gerçekleştirdiği Assan Gıda satın almasının ardından, Kraft Heinz Türkiye bünyesinde birleşecek şirketlerin genel müdürlüğüne, sektörün deneyimli ismi Serkan Tekeş’i getirdi.
 

PepsiCo Türkiye'den yurt dışına yetenek transferi 


Yayın: 03-01-2022
Kategori: Gıda

Dünyanın önde gelen yiyecek ve içecek şirketlerinden biri olan PepsiCo’nun en büyük operasyonlarından biri olarak öne çıkan PepsiCo Türkiye, Avrupa organizasyonuna iki isim transfer etti.
 

Ak Gıda fonksiyonel ürün ailesini genişletti



Gıda Teknolojisi Dergisi’nin sorularını yanıtlayan Ak Gıda CEO’su Ali Sözen, “Ar-Ge ve inovasyon projelerimiz sayesinde geliştirdiğimiz ürünlerde, tüketicinin sağlığına ek fayda getirecek fonksiyonel bileşenlerin kullanılmasını önemsiyoruz. Özellikle çocuk ürünlerinde besin değeri yüksek, vitamin mineral içeriği zenginleştirilmiş ürünlerin tüketime sunulmasını hedefliyoruz” diyor.
 
Röportaj: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
 

Apitera reklam filmlerine Kristal Elma’da 8 ödül



Balparmak’ın iyi yaşamı destekleyen arı ürünleri markası Apitera için çekilen ve kovan içindeki yaşamı gözler önüne seren reklam filmleri, Kristal Elma Yarışması’nda 8 ödüle birden layık görüldü.
 

2021’in en çok tercih edilen lezzetleri belli oldu



Yemek.com, 2021 yılının en çok tercih edilen lezzetleri ve yemek tariflerini paylaştı ve yemekseverler için ilginç ayrıntıları ortaya koydu. Kısır, krep, irmik helvası, mercimek çorbası ve kakaolu ıslak kek en çok ziyaret edilen yemek tarifleri arasında yer alırken, genel olarak bilinen malzemelerin yaratıcı kullanımıyla hazırlanan alternatif tarifler de 2021 yılına damgasını vurdu.
 

Covid-19 aşıları hakkında doğru sanılan 8 yanlış



Acıbadem Taksim Hastanesi Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Çağrı Büke, Covid-19 aşısı hakkında doğru sanılan 10 hatalı bilgiyi anlattı; önemli öneriler ve uyarılarda bulundu.
 

Yılbaşı sofralarının yıldızı mezeler olacak


Yayın: 29-12-2021
Kategori: Gıda

Migros’un, yılbaşı kutlama alışkanlıklarını ve yeni yıldan beklentileri ortaya koyan araştırmasının sonuçları belli oldu. Yılbaşı alışverişi yapan müşterilerinin alışveriş tercihlerini ortaya çıkaran anketin sonuçlarına göre,  katılımcıların büyük çoğunluğu yılbaşı akşamını evde ailesiyle birlikte geçirmeyi tercih ediyor. Evlerdeki yılbaşı hazırlıkları geçtiğimiz yıla oranla daha fazla özen gösterilerek yapılırken, sofraların gözdesi mezeler oluyor. Ayrıca katılımcıların bu yıl yılbaşı çekilişlerine artan ilgisi de araştırmada dikkat çekiyor.
 

Kırmızı et sektörünün iki açmazı: Halkın alım gücünün azalması ve yüksek yem fiyatları



Türkiye’de kişi başı yıllık et tüketiminin 14-15 kilosunu kırmızı et oluşturuyor. Bu rakam gelişmiş birçok ülkenin oldukça altında kalıyor. Son dönemde yaşanan ekonomik gelişmelere bağlı olarak halkın alım gücünün azalması kırmızı et tüketimini etkileyen en önemli faktör olarak öne çıkıyor. Diğer yandan doviz kuruna bağlı olarak artan yem fiyatları sektörde belirsizliği artırırken, besicilerin alım gücünü azaltıyor.
 

Trendyol: Coğrafi işaretli ürünlere talep hızla artıyor



Trendyol, Kasım’da hayata geçirdiği Yöresinden Ürünler Programı’na ilişkin bir aylık verilerini açıkladı. Farklı şehirde yaşayan ve memleketinin ürünlerine ulaşmak isteyenler, sağlıklı yaşam için organik ve yerel ürünleri tercih edenler coğrafi işaretli ürünlere talebi artırdı. Trendyol’da satış yapan yerel üreticiler, bir ay gibi kısa sürede 11 bin coğrafi işaretli ürün satışı gerçekleştirirken, en çok satılan coğrafi işaretli ürün ise Bursa’nın Gemlik zeytini oldu.