Dünyada her yıl 1,3 milyar, Türkiye'de ortalama 26 milyon ton gıda israf ediliyor. Dünya genelinde israf edilen bu gıdaların yıllık değeri ise 1 trilyon dolar. Dünyanın önde gelen yemek ve destek hizmetler sağlayıcılarından Compass Group, günümüzün en büyük küresel sorunlarından biri haline gelen yemek israfı konusuna sosyal sorumluluk bilinciyle yaklaşan kurumlardan biri. Grup, “Yemek İsrafını Durdur Günü” girişimiyle bu yıl da, Türkiye’nin de dahil bulunduğu tüm ülkelerde çeşitli farkındalık çalışmaları gerçekleştirerek, herkesi gıda israfının önüne geçmeye davet ediyor.
TÜBİTAK MAM Yaşam Bilimleri TÜGİP Ekibi’nden Başuzman Araştırmacı Dr. Ayşe Bakan, meyve suyu sektöründe öne çıkan trendleri ve TÜBİTAK MAM- Gıda Inovasyon Merkezi Nar ve Meyve Suyu İşleme Hattı’nın çalışmalarını anlatıyor.
Borsa İstanbul tarafından yapılan son ölçümlere göre, Dardanel paylarının 1 Mayıs 2022 itibariyle BİST 50 Endeksi’ne dahil edilmesine karar verildi.
Türkiye’nin önemli süt ve süt ürünleri kuruluşlarından Teksüt, Ege PERDER üyeleriyle iftarda bir araya geldi. Teksüt Yönetim Kurulu Başkanı Cevdet Arınık ve Ege PERDER Yönetim Kurulu Başkanı Feyzi Başdaş’ın da katıldığı iftarda dayanışma, işbirliği ve perakende sektörünün büyümesi ve gelişmesiyle ilgili görüş alışverişinde bulunuldu.
Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerini uzun yıllardır eğitim alanına odakladıklarının altını çizen Şölen CEO’su Elif Çoban, bu çalışmaları İyilik Şöleni marka çatısı altında birleştirerek daha da büyütme kararı aldıklarını belirterek, “Büyüklere bayram çocuklara gelecek” sloganıyla Ramazan ve Kurban Bayramları süresince TEGV işbirliği ile yapacakları bağış kampanyasıyla toplam 500 çocuğun eğitim masraflarını karşılayacaklarını söyledi.
Meyve Suyu Endüstrisi Derneği (MEYED) Genel Sekreteri İpek İşbitiren, Türkiye’nin meyve suyu ihracatının 2021 yılnda %20 büyüdüğünü belirterek 400 milyon doların üzerinde gelir elde edildiğini açıkladı. İşbitiren, sektörde yaşanan son gelişmeleri Gıda Teknolojisi’ne anlattı.
Röportaj: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
Ülker’in çocuklara özel çıkardığı yeni atıştırmalık markası “Kanky” altı ürünüyle raflarda yerini aldı. Bağımsız araştırma şirketleri tarafından yapılan tüketici testlerine göre “çocukların beğendiği, annelerin onayladığı” Kanky’de bol sütlü, kalsiyum ve D Vitamini içeren gofret, bisküvi ve çikolata seçenekleri bulunuyor.
Mondelēz International Türkiye’nin yeni Kurumsal ve Kamu İlişkileri Müdürü, sektörün deneyimli isimlerinden Demokan Konyalıgil oldu.