Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü (FAO), Türkiye'de tahıl üretiminin 5,4 milyon ton azalacağı ve ithalatın artacağı tahmininde bulundu.
Türkiye’den Çin’e yapılan ihracat 2021 yılının Ocak – Ekim döneminde yüzde 29’luk artışla 2 milyar 115 milyon dolardan, 2 milyar 727 milyon dolara çıkarken, Türk gıda sektörünün Çin’e yaptığı gıda ihracatı yüzde 86’lık artışla 162 milyon dolardan 302 milyon dolara yükseldi.
Ev dışı tüketim sektörünün lider firmalarından Nestlé Professional, sektöre yeni değerler kazandıracak anlamlı bir projeyi hayata geçirdi. Geleceğin şef ve baristalarını destekleyen YOCUTA/YOBATA (Young Culinary/Barista Talents-Genç Mutfak/Barista Yetenekleri) projesi, 20 Ekim Dünya Şefler Günü’nde gerçekleşen webinar etkinliğiyle başladı. Moderatörlüğünü Sinan Hamamsarılar’ın yaptığı, gastronomi dünyasında kariyer yapmak isteyen genç şef ve barista adayları ile sektörün önde gelen isimlerini bir araya getirmeyi hedefleyen dijital buluşmada, Murat Aslan, Aslı Yaman ve Ersin Dayı konuşmacı olarak yer aldı.
NielsenIQ Türkiye, hızlı tüketim ürünleri perakendesindeki son gelişmeleri paylaştı. Türkiye’de e-ticaret, yılın ilk 8 ayında %89 büyüme gösterdi. E-ticarette en çok büyüyen ilk 5 kategori Türk kahvesi, hazır kahve, çay, ev temizleyicileri ve deodorantlar oldu. “Yeni normal” döneminde alışverişçiler tekrar inovasyona yöneldi. Öte yandan alışverişçilerin sürdürülebilir ürünlere yönelik tercihi, pandemiyle birlikte net biçimde arttı.
Dünyanın en saygın eğitim kurumlarından Oxford Üniversitesi’nin yaptığı araştırmada balın piyasadaki antibiyotik ve ağrı kesicilerden ortalama yüzde 36 daha etkili olduğu ispatlandı. Özellikle toz propolis ile karıştırılarak tüketildiğinde etkisi çok daha güçlü hale geliyor. Bal Gurmesi Ahmet Bağran Aksoy, bal ile propolisin doğru kullanımını ve insan vücuduna faydalarını anlattı.
Ticket Restaurant Yemek Kartı ile Türkiye’yi ilk kez yemek kartı hizmetiyle tanıştıran kuruluşlardan Edenred, sürdürülebilir bir gelecek için çalışmalarını tüm hızıyla sürdürüyor. Hayata geçirdiği dijital ürün ve çözümleriyle plastik kullanımını azaltan şirket, Ticket Restaurant Yemek Kartlarını artık tamamen geri dönüştürülebilir malzemeden üretmeye hazırlanıyor.
Çikolata pazarının lider markalarından Ülker, vegan beslenenlere özel “Ülker Çikolata Vegan Bitter Çikolata’yı piyasaya sundu. Sunduğu ürünlerle sektörünün en güçlü oyuncusu olan Ülker Çikolata, yeni ürünü vegan çikolatayla vegan beslenenlerin dışında, bitter sevenlerin de vazgeçilmezi olacak
1968 yılından beri üretim yaptıklarını ve 30 yılı aşkın bir süredir sürdürülebilir ambalaj sektörünün öncüsü konumunda bulunduklarını söyleyen Jokey Turkey Ambalaj Türkiye Ortadoğu ve Afrika Satış Direktörü Emre Altınel, “Hedefimiz müşterilerimize sadece ürün satışı yapmak değil, onlara en uygun ambalajı sunmaktır. Bunu gerçekleştirmek için ise müşterilerimizin proje ortağı oluyoruz” diyor. Jokey Turkey Ambalaj’ın dünyada ve Türkiye’deki çalışmalarını, yeni projelerini ve geleceğe yönelik hedeflerini Emtre Altınel’e sorduk.
Röportaj: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
Dünyanın en önemli yiyecek ve içecek fuarları arasında yer alan Anuga Fuarı “Geleceği Tadın” temasıyla Almanya’nın Köln kentinde gıda sektörü profesyonellerini bir araya getirdi. Teksüt, kalitesini ve lezzetini Avrupa ülkelerine taşımak amacıyla fuarda ziyaretçilerle buluştu.