Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Arbel bakliyat pazarının yükselen değeri olacak

Üretimden paketlemeye, pazarlamadan satışa kadar bakliyat sektörünün önde gelen aktörlerinden biri olan Arbel Grup, son Kanada’dan Amerika’ya, Avustralya’dan Çin’e dünyanın dört bir yanında gerçekleştirdiği 28 tesis yatırımıyla gelişimini sürdürüyor. Dünya bakliyat sektörünün yönetildiği coğrafyalarda güçlerini artırmak için tesis ve altyapı çalışmalarına devam ettiklerini anlatan Arbel Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Hasan Arslan, “Bunun için en iyi bildiğimiz gıda alanında, doğru zaman ve yerde, doğru markaya yatırım yapıyoruz” dedi.





arbell.png

Temeli 50 yıl, kurumsal anlamda kuruluşu ise yaklaşık 30 yıl öncesine dayanan Arbel’in bugün dünyada mercimek kralı olarak anıldığını söyleyen Arbel Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Hasan Arslan, dünya mercimek literatürüne ‘futbol mercimek’ deyimini kazandıran şirketlerinin bugün Kanada’dan Amerika’ya, Avustralya’dan Çin’e dünyanın dört bir yanında yatırımı bulunan bir gıda devi haline geldiğini belirtti. Dünya tarımının yönetildiği tüm ülkelerde yatırım yaptıklarını ve buralardaki gücünü artırmak için tesis ve altyapı çalışmalarına devam ettiklerini anlatan Arslan, “Arbel küresel ekonomik kriz dönemlerinde kendisine güvenerek büyük kararlar aldı, yatırımlar yaptı. Bugün Türkiye dahil olmak üzere çeşitli ülkelerde 28 tesisi olan grubumuz geçtiğimiz ağustosta Avustralya’nın New South Wales eyaletinde 8 milyon dolar yatırımla Canz Commodities şirketini ve ekim ayında da Güney Afrika Johannesburg’da Advance Seed şirketinin %82’lik hissesini 7 milyon Kanada doları bedelle bünyesine kattı” dedi.

 

Yurtdışında başarılı yatırımlar

Mersin'in ilk bulgur, mercimek, makarna tesislerini kuran Arbel Grubu olarak 2001 yılında Kanada’da başlattıkları yurtdışı yatırımlarını takip eden yıllarda hızlandığını aktaran Hasan Arslan, 2007’de Avustralya ve Amerika’ya gerçekleştirilen yatırımlarla bu çalışmaların sürdüğünü ifade etti. 2007 yılında Kanada, Avustralya ve ABD'deki tesislerini ‘Alliance Grein Traders' adı altında birleştirdiklerini kaydeden Arslan, “Arbel A.Ş, 2009 yılı Eylül ayında Türkiye’deki şirketi de AGT çatısı altına aldı. 2007 yılında Kanada Toronto Menkul Kıymetler Borsası'nda hisselerini halka açan AGT, Türkiye’deki şirketin de aynı çatı altına alınmasıyla büyük değer kazandı. Dünya bakliyatının yönetildiği tüm ülkelerde yatırım yapan Arbel Grubu 2010 yılında İngiltere’nin 140 yıllık gıda firması A.Poortman’ı 8,3 milyon sterlin bedelle satın alarak Avrupa ve Çin’e adım attı. Geçtiğimiz Ağustos ayında Avustralya’da bir tesis daha satın alarak önemli bir noktada daha yapılanmamızı tamamladık” şeklinde konuştu.

 

85 ülkeye bakliyat ihracatı

50 yıllık geçmişi olan Arbel üretimden paketlemeye, pazarlamadan satışa kadar sektörün her kademesinin içinde yer alıyor. Dünya bakliyatının yönetildiği her yerde olmayı kendisi ve Türkiye açısından oldukça önemli bulan şirket, dünyanın dört bir yanında yatırımlar gerçekleştiriyor. Tarımın doğa koşullarıyla her sene tekrardan şekillenen bir sektör olduğunu vurgulayan Arbel Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Hasan Arslan şunları söyledi: “Sel, kuraklık gibi sizin müdahale edemediğiniz doğal afetlerle karşılaştığınızda satacak ürün bulamazsınız. Elinizdeki müşterinizi başkasına kaptırırsınız. Dünya yapısı gereği bir küresinde sorun yaşanırken diğer küresinde sorunun olmadığı bir yaşam alanı. Biz müşterimize ‘elimizde ürün yok’ dememek için dünyanın farklı yerlerinde yapılanmamızı kurduk. Bugün dünyada mercimekte söz sahibi olan bir Türk şirketiyiz. Dünyadaki tüm tesislerimizin önünde Türk bayrağı dalgalanmaktadır. Kalifiye elemanından tutun hat ve diğer teknik alt yapılarına kadar Türkiye’den göndermekteyiz. Bununla da ülkemiz adına övünmekteyiz. Tesislerimizin bulunduğu bölgelerdeki üreticilerden satın aldığımız bakliyat ve özellikli diğer ürünleri işleyerek dünyanın her yanına dağılmış 85 ülkeye ihraç etmekteyiz. Bünyemizde bulunan 28 tesisimiz yıllık 1,5 milyon ton işleme kapasitesine sahiptir. Firmaların ve markaların küresel anlamda bir yere gelebilmeleri için büyütülmeye ihtiyacı vardır. Bunun için en iyi bildiğimiz gıda alanında, doğru zaman ve yerde, doğru markaya yatırım yapmaktayız. Amacımız büyümenin ve para kazanmanın dışında şirket olarak bir dünya markası haline gelmektir. Bunun için de şirketlerimize ve markalarımıza yatırıma devam ediyoruz.”

2006 yılında Mersin’de makarna tesisi kuran grup 2007’de Arbella Makarna markasıyla tüketicileri ile buluştu. Kısa sürede penetrasyonunu sağlayan Arbella, gerek yurtiçinde gerekse yurtdışında tüketicilerin beğenisini topladı. Türkiye’den en fazla makarna ihraç eden şirketlerin başında yer alan Arbella Makarna, kısa sürede 80’den fazla ülkenin raflarında yerini aldı. Arbella markasının bir dünya markası olması için gerekli tüm altyapı çalışmalarını yaptıklarını ve bilinirliğini artırmak için gerek yurtiçinde gerekse yurtdışında reklam alanında da yatırım yaptıklarını ifade etti.

Kanada’da kuracağı makarna tesisiyle ABD pazarına girecek

Arbel Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Hasan Arslan, Türkiye’nin en genç ve yenilikçi makarna markası olduklarının altını çizerek, “2007 yılında Mersin’de 150 dönüm üzerinde kurulan tesislerimizde makarna ve irmik üretmekte ve seksenden fazla ülkeye ihraç etmekteyiz. Yıllık 160 bin ton makarna ve 130 bin ton irmik üretim kapasitesiyle dünyadaki 11 büyük şirket içinde yer almaktayız. İhracatta lider olan firmamız makarnada da yurtdışı yatırımına karar vermiştir. Arbella Makarna olarak, Türkiye’nin ihracatının önündeki en büyük engel olan AB ülkelerinin kota sınırlaması ve ABD’nin antidamping uygulamaları sorunu aşmak adına 50 milyon dolarlık bir yatırımla Kanada’ya tesis kurmak için adım attık. Kısa sürede tamamlanması planlanan yatırımla ihracat gerçekleştirdiğimiz ülke sayısını artırmayı ve 2012 yılında %20 büyüme hedefliyoruz. 2012’de bitmesi planlanan yatırımla özellikle Avrupa ve ABD pazarını hedeflemekteyiz. Türkiye’de kurulup yurtdışında, özellikle de Batı’da tesis yatırımı yapan tek Türk makarna firmasıyız” diye konuştu.