Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Gaziantep çikolata sektörü Arap Baharı ile harekete geçti

Türkiye çikolata ihracatının yüzde 21'ini üstlenen Gaziantep çikolata sektörü, inovasyon ve markalaşma yoluyla dünya pazarlarından daha fazla pay almak istiyor.





gaziantep.jpg

Son dönemde, Libya,Tunus, Mısır gibi Arap baharının yaşandığı ülkelerin Türkiye'den çikolata talebinin arttığını vurgulayan sektör temsilcileri, bazı ülkelerin Türkiye'den ithal edilen ürünlere uyguladığı yüksek gümrük tarifelerine çözüm olarak özel gümrük birliği anlaşmalarına ihtiyaç olduğunu düşünüyor. Geçmişte Karaman gibi çikolata üretiminin yoğunlaştığı kentlerin teşvik avantajı ile öne çıktığını belirten sektör temsilcileri, ithal hammaddeye bağımlı, enerji maliyetleri yüksek ve zor bir yatırım olan çikolatanın teşvik edilmesini bekliyor. Kayıt dışı üretimin engellenmesi, sağlıklı hammadde, AR-GE ve inovasyon faaliyetlerinin artırılmasının sektörün büyümesinde önemli rol oynayacağını kaydeden sektör temsilcileri, Şölen gibi markaların sayısının artırılmasına da ihtiyaç olduğunu düşünüyor.

Güneydoğu Anadolu İhracatçılar Birliği (GAİB) Koordinatör Başkanı Abdulkadir Çıkmaz, 2011 yılında Türkiye çikolata ihracatının 440 milyon 267 bin dolar olduğunu belirterek, "Bu ihracatın yüzde 24'ü GAİB tarafından kayda alınmış. Gaziantep'in Türkiye ihracatındaki payı ise yüzde 21 civarında. 2007-2011 yılları arasında GAİB'in çikolata ihracatı yüzde 27 oranında artış gösterdi. Aynı dönemde Gaziantep çikolata ihracatı artış oranı ise yüzde 19 oldu. Birliğimiz çikolata ihracatında başlıca ülke grupları Ortadoğu, Afrika, Türk Cumhuriyetleri, AB ve eski Doğu Bloku. Irak, Cezayir, Libya, Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Tacikistan, İsrail, Azerbaycan ve Romanya ilk sıralarda gelen alıcı ülkeler. Son dönemde Libya, Tunus ve Mısır gibi ülkelerden talep artışı gözleniyor" diye konuştu.