Ravika Suudi Arabistan’da uçuşa hazır
Ortadoğu’ya yapılan toplam zeytinyağı ihracatının ’unu gerçekleştiren Keskinoğlu, Ravika Zeytinyağı ile bir ilki daha gerçekleştirdi. Artık Suudi Arabistan Havayolları’nın yıllık 20 milyon insanı ağırlayan uçuşlarındaki yemekleri Ravika tatlandıracak.
Dünya üzerinde 75 ülkeye zeytinyağı ihracatı gerçekleştiren Kekinoğlu’nun zeytinyağı markası Ravika, Türkiye’nin rekabet üstünlüğü sağlayabileceği pazarlarda hızlı adımlarla ilerlemeye devam ediyor. Keskinoğlu, şimdi de Ortadoğu’nun en büyük pazarlarından Suudi Arabistan’da yaptığı çalışmalara bir yenisini Ravika için ekledi. Ülkenin en büyük havayolu şirketi olan Suudi Arabistan Havayolları ile 2 yıllık anlaşma imzalayan Ravika, havayolu firmasının Mekke ve Medine dahil tüm yurtiçi ve yurtdışı uçuşlarında ikram edilecek. Ravika Sızma Zeytinyağı hem business hem ekonomi sınıfları hem de catering servislerinde kullanılacak.
Arabistan’da İspanya ve İtalya’nın üstünlüğünü bitirmek istiyoruz
Zeytinyağında ithalat ağırlıklı bir pazara sahip olan Suudi Arabistan’da, Türkiye’nin payını artırmak için yoğun çalışmalar yürüttüklerini belirten ve bu yıl Türkiye’den Suudi Arabistan’a yapılan zeytinyağı ihracatında önemli artış beklediklerinin altını çizen Keskinoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve Pazarlama Grup Başkanı Keskin Keskinoğlu, “Suudi Arabistan’da zeytinyağı tüketimi her geçen yıl artıyor ve pazar gün geçtikçe büyüyor. Biz Suudi Arabistan’a 2008 yılından beri ihracat yapıyoruz. Zeytinyağı bölge için hala yeni bir kültür sayılabilir ama tüketim istikrarlı bir şekilde artıyor. Türk markalarına duyulan güven ve iki ülke arasındaki olumlu işbirliklerinin de katkısıyla hedefimiz, ülkede önemli üstünlüğe sahip İtalya ve İspanya’nın hakimiyetini azaltmak. Bunun için de, hava yollarından marketlere kadar her platformda tanıtım çalışmalarımızı hızlandırdık, kısa vadede pazardaki payımızı büyük ölçüde artıracağız” dedi.
Zeytinler akhisar ve ayvalık’tan tedarik ediliyor
Birçok uluslararası havayolu firmasıyla benzer görüşmelerin sürdüğünü belirten Keskin Keskinoğlu, hem Ravika’nın hem de Türkiye’nin tanıtımı için çeşitli ülkelerde Türkiye Ticaret Ataşelikleri ve Türk Konsoloslukları ile yoğun çalışmalar yapıldığının da altını çizdi. Ravika’nın en büyük özelliğinin her yıl aynı ürün kalitesini sunması ve tüketicilerin her seferinde aynı lezzetteki ürüne ulaşabilmesi olduğu belirten Keskinoğlu, “Bundaki en büyük etken zeytinlerin büyük bir çoğunluğunu kendimiz üretmemiz. Zeytinlerimizi Akhisar ve Ayvalık bölgesinden temin ediyoruz, yıllık dolum kapasitemiz 15 bin ton. İç pazarda 50 bini aşkın noktada tüketiciye ulaşıyoruz” diye konuştu.
2005 yılından itibaren zeytinyağı sektöründe faaliyetleri sürdüren Ravika’nın bugün perakendedeki erişilebilirlik oranının %20’lere yaklaştığını açıklayan Keskinoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve Pazarlama Grup Başkanı Keskin Keskinoğlu, ürün gamlarında naturel sızma, riviera, premium, erken hasat Eylül, kırmızı sirkeli, beyaz sirkeli ve balzamik sirkeli, kekik, fesleğen, biber, limon ve sarımsak aromalı, turff mantarlı ve organik zeytinyağının bulunduğu bilgisini verdi.
Ambalajlı zeytinyağı ihracatında ’lik pazar payı
Ravika ile Türkiye ambalajlı zeytinyağı ihracatının ’ini, Ortadoğu’ya yapılan ihracatın ise ’unu gerçekleştirdiklerini kaydeden Keskinoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve Pazarlama Grup Başkanı Keskin Keskinoğlu, ihracatta 75 ülkeye uzandıkları söyledi. Keskinoğlu, “Naturel ve riviera ağırlıklı ürünlerimizi ihraç ettiğimiz ülkeler arasında Azerbaycan, Bosna Hersek, Çin, Dubai, Endonezya, G. Afrika, Hong Kong, İngiltere, İsviçre, Japonya, Kanada, Katar, Kuveyt, Makedonya, Norveç, Singapur, Rusya, Amerika, Kosova, Maldivler ve Ukrayna bulunuyor” diye konuştu.