Şahin Sucukları AB ülkelerinde üretim yapma hedefinde
Ürünlerini Gürcistan, Azerbaycan, Irak ve KKTC’ye ihraç eden Şahin Sucukları, şimdi de Avrupa Birliği pazarına odaklanıyor. Şahin - Melek Et ve Et Mamulleri Genel Müdürü Mustafa Demirpalta, hazırladıkları yeni projeyle AB ülkelerinde üretim yaparak ürünlerini yine bu pazarlara ulaştırmayı planladıklarını söyledi.
İşlenmiş et ürünlerinin yanı sıra mantı, erişte, çorba ve kesme makarnayı vakumlu ambalajlarda tüketicilerin beğenisine sunan Şahin Sucukları, Kayseri’de bulunan üretim tesislerinde faaliyetlerini sürdürüyor. Günlük 60 tonluk üretim kapasitesine sahip olan firma, şu anda hazırlık aşamasında bulunan projeyle Avrupa Birliği ülkelerinde üretim gerçekleştirmeyi hedefliyor. Şahin - Melek Et ve Et Mamulleri Genel Müdürü Mustafa Demirpalta ile gündemlerinde bulunan çalışmaları, pazarlama çalışmalarını ve et sektöründe yaşanan gelişmeleri konuştuk.
Şahin Sucukları’nın et sektöründeki yeri, ürün çeşitleri ve üretim kapasiteniz hakkında bilgi verebilir misiniz?
Şahin Sucukları, işlenmiş et sektörüne pastırma, sucuk, kavurma, füme dil, salam, sosis, jambon ve hamburger üreten 90 yıllık bir firmadır. Marka bilinirliği, ulaşılabilirlik ve en çok tercih edilen markalar sıralamasında ilk 3 marka içerisinde yar almaktadır. 0 dana ürünlerinde Şahin ve Melek, kanatlı ürünlerinde ise Sedef ve Ayvaz markalarıyla üretim yapmaktayız.
Kayseri Karpuzatan mevkiinde 10 bin metrekare kapalı, 5 bin 500 metrekare açık alana sahip fabrika binamızda günlük 60 ton üretim kapasitesiyle faaliyetimize devam ediyoruz. Besicilerimizden kasaplık canlı dana alımı yapıp, kendi kombinamızda İslami usullere uygun olarak kesimlerini yapmaktayız. Elde edilen karkas etlerden usulüne uygun olarak öncelikle pastırmalık, daha sonra kavurmalık etler ayrılmakta, kalan etler sucuk üretiminde kullanılmaktadır. Tüm ürünler hijyen şartlarına riayet edilerek üretilmekte, pastırma, sucuk ve kavurma üretiminde geleneksel yöntemler kullanılmaktadır. Yaklaşık 1 senedir üretip tüketicilerin beğenisine sunduğumuz Kayseri Etli Mantısı’nı da tam otomatik makinelerde el değmeden 0 dana etli olarak üretmekte, vakumlu ambalajlarda tüketicilerin beğenisine sunmaktayız. Unlu mamuller tarafında, geleneksel Kayseri Eriştesi, Kesme Çorba ve Kesme Makarna’yı vakumlu ambalajlarda tüketicilerin beğenisine sunuyoruz.
Perakendenin tüm kanallarını kullanılıyor
Ürünlerinizi kaç noktadan tüketicinize sunuyorsunuz? İhracat çalışmalarınızdan söz eder misiniz? Ürünlerimizi tüketicimize ulaştırırken, hem küçük perakendeciler, şarküteriler, yerel marketler ve ulusal market zincirleri, ulusal toptancı market zincirleri ve ulusal ucuzluk market zincirleri olmak üzere perakendenin tüm kanallarını kullanmaya çalışıyoruz. Yurt genelinde yaklaşık 70 bayimizle tüm Türkiye’ye ürün satmaya çalışıyoruz. Şu an bulunmadığımız ya da önceden belli bir süre bulunduğumuz satış noktalarında yeniden çalışma ortamı oluşturma girişimlerimiz var.
İhracat çalışmaları çerçevesinde; Gürcistan, Azerbaycan, Irak ve KKTC’ye ürün satıyoruz. İhracat kapsamında Avrupa Birliği ülkelerinde üretim yaparak yine bu ülkelerde pazarlama çalışmaları gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Bu projemizle ilgili çalışmalar devam etmektedir.
Altın kesim ile fast food’a çeşni kattık
Kısa bir süre önce piyasaya sürdüğünüz bir porsiyonluk Altın Kesim dilimli ürünlere tüketicilerinizin ilgisi ne yönde oldu?
Altın Kesim dilimli ürünleri tüketicilerin beğenisine sunduk. Genelde 35 gr ambalajlarla farklı bir ürün geliştirdik. ‘Aç tüket’ yaklaşımıyla son dönemlerdeki fastfood alışkanlıklarına çeşni kattık. Tüketicilere ilk defa bu gramajlarda ürün sunarak farklı bir tarz oluşturduk. Altın Kesim, Şahin markalı ürünlerimizden pastırma, kavurma, sucuk, salam ve jambonun tam otomatik makinelerde el değmeden dilimlenmesi ve paketlemesini yapan, yatırımını 2011 yılında gerçekleştirdiğimiz üretim biriminde üretilmektedir. Tüketicilerin yoğun ilgisini gördük ancak çok yeni bir ürün. Bu sebeple rakamlar için henüz erken dönemdeyiz.
Yem fiyatlarındaki artışların özellikle besicileri zor durumda bıraktığı ve kırmızı et sektöründe önümüzdeki dönemde yeni bir krizin yaşanabileceği iddiaları yapılıyor. Bu konuda neler düşünüyorsunuz? Kaba yemde sıkıntı olduğunu, ithalatın açılmasıyla bu durumun giderildiğini düşünüyoruz. Firma olarak kırmızı et sektöründe önümüzdeki dönemde yeni bir kriz beklemiyoruz.
Sektörünün önemli oyuncularından biri olarak gerçekleştirdiğiniz sosyal sorumluluk projeleriniz hakkından kısaca bilgi verir misiniz?
Şahin Kids adı altında çocukların bilgi dağarcıklarını artırmak ve hoşça zaman geçirmeleri için dergi çıkardık ve ücretsiz dağıtımını yaptık. Yeni sayılarının tasarımı ve içerik zenginleştirmesi çalışmaları sürüyor. Bu dergimizle çocuklara karneler düzenlettirerek katılan miniklere çeşitli hediyeler gönderildi. Yeşilhisar ilçesi Soğanlı Köyü’nün hanımları tarafından el işçiliği ile yapılan Soğanlı bebeklerini Ekim ayı içinde Migros’larda promosyon olarak dağıtacağız. Bu kapsamda bölgesel amatör lig takımlarından Afyonkarahisarspor’a, PTT 1. Lig takımlarından ise Boluspor ve Kayseri Erciyesspor’a 2012-2013 sezonu için forma sponsoru olduk.
Firma olarak 2012 yılını değerlendirerek önümüzdeki yıllardan beklentilerinizi aktarır mısınız?
2012 hedeflerimizi gerçekleştirmek için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Yılsonunda iyi bir sezon geçirmiş olacağımız kanısı oluşmaya başladı. Genel ekonomi göz önüne alındığında bir önceki yıla göre olumlu gelişmeler gözlemek mümkün. Pastırma, sucuk, salam, sosis, kavurma gibi işlenmiş et ürünleri markaları pazarında ilk üçte yer alıyoruz. Bizim bu pazardaki payımız . Geçen yıl 87 milyon Türk Lirası ciroya ulaştık. Bu yıl ise 130 milyon Türk Lirası ciro hedefimiz bulunuyor. Avrupa’daki ekonomik krize ve ülkemizdeki ekonomik yavaşlamaya rağmen yılsonunda bu hedeflerimizi gerçekleştirebileceğimizi umuyoruz. 2011 verileri ile ISO İkinci 500 içerisine ilk kez girdik ve 111. gıda firması olduk. Önümüzdeki yıllarda daha üst sıralarda yer almak için kalite ve insan sağlığına verdiğimiz önemden ödün vermeden çalışmalara devam ediyoruz.
Tehşir olumlu ama firmalar tağşiş yapmıyor
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, bu yıl itibariyle üretimde tağşiş yaptığı gerekçesiyle içlerinde bazı et ürünleri üreticilerinin de bulunduğu firmaların isimlerini kamuoyuna açıklamaya başladı. Konyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Şahin - Melek Et ve Et Mamulleri Genel Müdürü Mustafa Demirpalta, Bakanlığın yaptığı denetimleri desteklediklerini söyledi. Demirpalta, “AB müktesebatına uyum sürecinde, tüketicilerimizin sağlıklı, katkısız ürünleri tercih edebilmesini ve sektöre olan bakışların değişmesini sağlamış, böylelikle sektörün kendi kendini sorgular hale getirmiştir. Süreçte eksiklik, hata ve istenmeyen kusurlar olabilir. Amaç doğru olduktan sonra bu eksiklikler elbette telafi edilir. Sektörün önde gelen oyuncuları arasında isimleri açıklanan firmaların bu tespitlerde kasıtlı davranmadığını, üretim proseslerindeki ortak kullanılan ekipmanlardan kaynaklandığı kanısındayız. İşlenmiş et ürünleri sektörü her geçen gün gelişen ve büyüyen bir yapıda. Tanıtım ve aktiviteler ürünlerin tüketiciler tarafından tercih edilmesinde önemli işleve sahip. Tüm sektör temsilcilerinin tanıtım ve aktivitelerde bulunması dileğimiz” dedi.
“Marka bilinirliği, ulaşılabilirlik ve en çok tercih edilen markalar sıralamasında ilk 3 içinde yar alıyoruz. 2011 verileri ile ISO İkinci 500 içerisine ilk kez girdik ve 111. gıda firması olduk. Önümüzdeki yıllarda daha üst sıralarda yer almayı hedefliyoruz.”