Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Metro yerel tatları dünyaya açıyor

Metro, coğrafi işaretli ürünlerin pazarlama sorununa el attı. Genel Müdür Kubilay Özerkan, Türkiye'nin yerel tatlarının yok olmaması ve ihraç yoluyla dünyaya tanıtılması için bu çalışmayı başlattıklarını söyledi.





metro.png

Ekonomik büyümenin temel dayanaklarından olan tarım ürünleri, dev şirketlerin projeleriyle yurtdışında markalaşıyor. Bunun için özel bir ekip oluşturan ve bir yıllık çalışma sonrasında ilk uygulamalara geçtiğimiz bahar aylarında başlayan Metro, marketleri coğrafi işaretle tescillenmiş ürünlere odaklandı. Metro Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan, coğrafi işaretli ürünlerin Türkiye ve dünyada markalaşması için çalışma başlattıklarını ve bunun için 8 kişilik bir ekip oluşturduklarını söylüyor. Finike portakalı, Taşköprü sarımsağı gibi yerel tatları kendi markalarıymış gibi desteklediklerini anlatan Özerkan, "Bu konuda köylerde oluşmuş birliklerle irtibata geçtik. Gerekli gördüğümüz yerlerde birlik ya da kooperatif kurulması için bizzat çalışacağız. Birliklerin tescilledikleri yerel tatlar için logo ve ambalajlar düzenledik. Bu projeyi önemsiyoruz ve ciddi bir bütçe ayırıyoruz" diye konuşuyor.

 

İnternet desteği

 

Türkiye'de sıradan portakalın da Finike portakalı olarak satılmaya çalışıldığını, bu durumun peynirden tatlıya birçok üründe yaşandığını vurgulayan Özerkan, öncelikle bu konuda bilinçlenme yaratmayı amaçladıklarını söyledi. Özerkan, "Türkiye'nin özel zeytinlerini bir araya getirdik. Bunu birçok üründe yapıyoruz. Pazarlamada destek oluyor, kendi reyonlarımızda tanıtıyoruz. Böylece küçük üreticinin de Metro reyonlarına girmesi için fırsat yaratıyoruz" diyor. Özerkan, henüz coğrafi ürün olarak tescillenmemiş tatların da bu sürece girmesi için danışmanlık gibi hizmetler verdiklerini ifade ediyor. Proje için Metro'nun yurtiçi ve dışındaki tüm imkânları seferber edilmiş durumda. Basılı yayın araçları ve internet sitesinden tüketicileri bilgilendirerek marka algısı oluşturuluyor.

 

Akademisyenlerle işbirliği

 

Metro, coğrafi işaretli ürünlerin geliştirilmesi ve desteklenmesi projesi için yereldeki üretici ve birliklerin yanı sıra bu alanda çalışmalar yürüten akademisyenlerle de işbirliği yapıyor. Bu kapsamda 3. Uluslararası Antalya Coğrafi İşaretler Semineri, Türkiye ve Diğer Akdeniz Ülkelerinde Coğrafi İşaretler ve Yerel Gıda Değer Zincirleri Yönetimi gibi organizasyonlara sponsor olan şirket, bu konudaki bir bilgi ağına da destek veriyor. Söz konusu bilgi ağında akademisyenler ve konuyla ilgili temsilciler yer alıyor. Özerkan, "Amacımız Türkiye'de ideal bir coğrafi işaretler sisteminin kurulabilmesi ve yöresel ürünlere değer kazandırarak sürdürülebilir kırsal kalkınmanın desteklenmesi. Ayrıca biyolojik çeşitliliğin de korunması için çalışmalar yapıyoruz" diyor.

 

İhracattaki payı artıyor

 

Metro'nun projesi küçük üreticilerin ihracat yapmaları için de bir fırsat sunuyor. Çünkü ihracat imkânı olan yerel ürünler diğer ülkelerdeki Metro marketlerde de tüketicilerle buluşturuluyor. Bunun için özel olarak çalıştıklarını anlatan Özerkan, böylece hem yerel markaların tanıtıldığını hem de küçük üreticilerin yurtdışına açıldıklarını söylüyor. Coğrafi işaretli ürünlerin ihracını artırmayı planladıklarını söyleyen Özerkan'ın verdiği bilgiye göre bu ürünlerin Metro Türkiye'nin toplam ihracatındaki payı şimdiden yüzde 10'u bulmuş.

Kaynak: Sabah/ Yasemin Salih