Saray 100 ülkeye yayılacak
15/11/2012 - 12:09:00
Gıda sektöründe markalı ürünler arasında ilk üçte olan Saray, 2023 yılı hedefini belirledi. Dünya gıda devi olma yolunda hızla ilerleyen şirket, 2023 yılında 5 milyar TL ciroyla birlikte ihracatta da 500 milyon doları yakalamayı planlıyor.
Geçen yıl 72 milyon dolar olarak gerçekleşen ihracatlarında bu yıl yüzde 30’luk büyüme hedeflediklerini söyleyen Saray Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sami Özdağ, her gün Türkiye ve yurtdışında toplam yaklaşık 7 milyon adet Saray markalı ürün tüketildiğine dikkat çekiyor.
İhracat yelpazelerini hızlı genişlettiklerini belirten Özdağ, izledikleri ‘markalı büyüme stratejisi’ çerçevesinde, dünyanın 87 ülkesinde kendi markalarıyla yer aldıklarını, ihracatta 87 olan ülke sayısını da 100’e çıkarmayı hedeflediklerini açıklıyor. Özdağ sözlerini şöyle sürdürüyor: “Afrika’da iyi bir imajımız var. Bununla birlikte Ortadoğu, Avrupa, Amerika Kıtası ve Türk Cumhuriyetlerinde varız. Ürünlerimiz 87 ülkeye gitmekle birlikte en az 25 ülkede tüketicinin tercih ettiği ürünler arasında yer alıyor. ABD ve Avrupa pazarında güçlenmek için İsviçre’de Saray International A.G. isminde bir şirket kurduk. Avrupa’da ve Amerika’da pazarlama ve satış operasyonlarımızı Saray International yapıyor ve başında İsviçre’li bir CEO’muz var.” Afrika ve Ortadoğu’yu da ihmal etmeyeceklerinin altını çizen Sami Özdağ, asıl hedeflerinin gelişmiş bölgeler olduğunu belirtti.