Starbucks Türkiye’ye kahve deneyimini sunuyor
2003 yılında Türkiye pazarına giren Starbucks, birbirinden farklı lezzetleri kahve severlerin beğenisine sunuyor. Türkiye’de güçlü bir kahve kültürü bulunduğu gerçeğinden hareket eden firma, buna paralel olarak 9 yılda 172 mağaza açtı.
17 bini aşkın mağazasıyla dünyanın en önemli kahve zincirlerinden biri olan Starbucks, 2003 yılında girdiği Türkiye’de şu anda 14 şehirde bulunan 172 mağazası aracılığıyla kahve severlere birbirinden farklı lezzetler sunuyor. Günün her saatinde sıcak ve soğuk espresso bazlı değişik kahve çeşitlerinin yanı sıra özel çaylarını, Frappuccino® çeşitlerinı, yaklaşık 15 farklı çekirdek kahve alternatifinden oluşan filtre kahve ya da kahve presiyle hazırlanan kahvelerin dahil olduğu 30’dan fazla içecek alternatifini müdavimlerinin beğenisine sunan Starbucks, mağazalarını da misafirlerinin uzun vakitler geçirebilecekleri bir mekan olarak tasarlıyor. Sıcak İçecekler dosyası kapsamında Starbucks Coffee Türkiye yetkililerine Türkiye’deki kahve kültürü ve yaptıkları çalışmalarla ilgili sorular yönelttik.
Starbucks’ın dünyada ve Türkiye’de mağaza sayısını ve ürün portföyünü anlatır mısınız?
Starbucks dünya genelinde 17 binden fazla mağazaya sahip bir şirket. Türkiye’de ise toplam 14 ilde 172 mağazamız ile hizmet vermekteyiz. Mağazalarımızda mükemmel espresso sanatı ile sütten hazırlanan Caffè Latte ve Cappuccino gibi espresso bazlı içeceklerimizin yanı sıra, espresso ve Starbucks çekirdek kahveleri ile hazırlanan filtre kahve de bulunuyor. Starbucks’in tescilli ürün kategorisini oluşturan Frappuccino® çeşitleri ise yaz aylarında en çok ilgi gören ürünlerimizden. Mağazalarımızda misafirlerimiz içeceklerini kişiselleştirip, kendi istekleri doğrultusunda hazırlatabiliyorlar. Dilerlerse içeceklerinin sütünü tam yağlı, yağsız veya soya alternatiflerinden seçebiliyor, yoğun kahve lezzeti için ekstra kahve ekletebiliyor veya içeceklerini kafeinsiz olarak tercih edebiliyorlar. Diğer yandan mağazalarımızda ilk günden itibaren Starbucks kahve çekirdekleri ile geleneksel pişirme usulüne uygun olarak hazırlanan Türk kahvesi sunmaktayız. Bunun yanı sıra, yiyeceklerimizin reçetelerini burada çalışmakta ve yerel tedarikçilere hazırlatmaktayız. Mağazalarımızda paket halinde satışa sunduğumuz çekirdek kahve çeşitlerimiz ve kahve hazırlamak için gerekli olan araçlarla kahve keyfini, dilediği her yerde yaşamak isteyenlerin beklentilerine de cevap vermektedir.
3 yerden çekirdek kahve tedariki
Starbucks tüketicilerine kaç çeşit kahve sunuyor? Üretim nerde gerçekleştiriyor? Hammadde tedariğiniz ve üretim sürecinizden söz eder misiniz?
Tüm mağazalarımızda, dünyanın en kaliteli arabica çekirdekleri ile hazırladığımız sıcak ve soğuk espresso bazlı değişik kahve çeşitlerinin yanı sıra Starbucks’a özel çaylar, Frappuccino® çeşitleri, yaklaşık 15 farklı çekirdek kahve alternatifinden oluşan filtre kahve ya da kahve presiyle hazırlanan kahvelerin dahil olduğu 30’dan fazla içecek alternatifini misafirlerimize sunuyoruz.
Çekirdek kahvelerimizi dünyanın kahve yetiştiren başlıca 3 ana bölgesinden tedarik ediyoruz. Bu bölgeler; Latin Amerika, Afrika/Arap Yarımadası ve Asya/Pasifik. Starbucks mağazalarında satışa sunulan ya da espresso bazlı içeceklerimizde kullanılan tüm bu kahve çekirdeklerini tek elden (Amerika’daki alım uzmanlarımız aracılığı ile) yapıyor ve çekirdekler yine kendimize ait 4 fabrikadan birinde kavrularak, en iyi sonuç alınacak seviyeye getirildiğinde mağazalarımıza ulaştırılıyor.
En çok hangi kahveleriniz talep ediliyor?
Starbucks mağazalarımızda günün kahvesi, Caffè Latte, Caramel Macchiato ve Caffè Mocha en çok ilgi gören içeceklerimiz. Yaz aylarında ise pek çok misafirimiz Frappuccino® çeşitlerini tercih ediyor. Dönemsel olarak sunulan ve o döneme özel içecek alternatiflerimiz de her zaman favoriler arasına giren ve beklenen alternatifler olmaktadır.
Toplumun her kesimine hitap ediyoruz
Türk insanı kahveye nasıl bakıyor? Starbucks olarak ülkemizdeki kahve içme alışkanlıklarına hangi açılardan katkı yaptınız ve yapıyorsunuz?
Starbucks olarak misafir profilimiz, mağazalarımızın bulunduğu lokasyondan günün farklı saatlerine kadar değişiklik gösterebiliyor. Örneğin bir Starbucks mağazasına girdiğinizde, bir tarafta sohbet eden genç bir grup görürken, diğer tarafta toplantı yapan iş adamları, diğer köşede bir aile, bir diğerinde ise ders çalışan üniversite öğrencilerini görebilirsiniz. Gelişen teknoloji ile dijital ortam sağlayıcısı olarak da hizmet vermeye başlayan, özellikle de işyerlerine yakın mağazalarımız ofis çalışanlarının tercihi olurken, okullara ve yerleşim yerlerine yakın mağazalarımızda ise aileleri ve öğrencileri ağırlıyoruz.
Türkiye, güçlü bir kahve kültürüne sahip. Tüketim alışkanlıklarında ana olarak gözlemlediğimiz, mağaza dışı tüketimin artmış olması. Misafirlerimiz iş yerlerine gitmeden önce kahvelerini alarak, arabalarında ya da ofislerinde tüketirken, pek çok misafirimiz de alışverişleri esnasında da sevdikleri kahvelerini içiyorlar. Bunun yanı sıra mağazalarımızın toplantı ve çalışma mekanı olarak tercih edilerek uzun vakitler geçirilen bir mekan olarak konumladığını görüyoruz. Bu elbette Starbucks olarak misafirlerimizin beklenti ve ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamaya çalışmamız ile paralel olarak gelişen bir durum.
Ürün gamında ise yukarıda da belirttiğimiz gibi Türkiye pazarına girdiğimiz ilk günden bu yana geleneksel pişirme metoduna uygun olarak Starbucks çekirdekleri ile hazırlanan Türk kahvesini misafirlerimize sunuyoruz. Diğer yandan Türk damak tadına uygun yiyecek ürünlerini de lokal olarak çalışıyoruz.
Bu yıl sonu itibariyle ne kadarlık bir ciro hedefliyorsunuz? Önümüzdeki dönemde gerçekleştirmeyi planladığınız yeni yatırımlarınız ve projeleriniz neler olacak?
Biz çalışmalarımızı tamamen misafirlerimizin talep ve arzuları doğrultusunda şekillendiren bir şirketiz. Starbucks olarak her zaman, pazar büyüklüğü, pazar payı ve satış rakamları gibi ölçümlerinden ziyade amacımız, lezzetli kahvelerimiz ve partnerlerimiz aracılığı ile misafirlerimize en iyi Starbucks deneyimini sunabilmek.
2012 yılı içinde yeni fazını lanse ettiğimiz kart uygulamamız en önemli projelerimizden biri. Starbucks Card sahibi misafirlerimiz kayıtlı kartları ile mağazalarımızdan yapacakları 3 TL ve üzeri alışverişlerde 1 yıldız kazanıyor. 15 yıldıza ulaştıklarında ise 1 adet tall boyu ikramımız olarak alabiliyorlar. Diğer yandan kurumların çalışanlarına özel olarak sunabileceği ön ödemeli, tekrar yükleme özelliği bulunmayan Kurumsal Starbucks Card da kurumlara özel olarak çalıştığımız bir kart.
Gerek kart uygulamamız gerekse sosyal mecralarda yürüttüğümüz projeler ile misafirlerimizin Starbucks deneyimlerini zenginleştirmeye çalışıyoruz.
Her fincanda ayrı tat seçenekleri
Starbucks’ta içeceği kişiselleştirerek en sevilen tatları daha dengeli kılmanın birçok yolu bulunuyor. Mesela jkahve severler kahvelerini istedikleri lezzette, üstelik kafeinsiz olarak hazırlayabiliyor. Dileyenler ise daha yoğun bir kahve tadı için içeceklerine istedikleri miktarda kahve ekleyebiliyor. İçeceğini tatlandırmak isteyenler için farklı tatlardaki Starbucks şuruplarından dilediklerini seçebilirken, şekersiz şurup seçeneklerimizi de tercih edilebilir. Kahvelere ilave edilecek süt seçimi ise yağlı, yağsız süt veya soya olarak yapılabiliyor. Ayrıca normalde yaklaşık 70˚C’de buharla
Isıtılan sütü, istendiği takdirde daha fazla da ısıtmak da mümkün. Müşteriler isterlerse içecekleri kremalı veya kremasız olarak da hazırlanabiliyor.
Aklınızda bulunsun
İçeceklerin besin değerleri, Starbucks’ın standart reçetesi/tarifi üzerinden hesaplanıyor. Değerler, ESHA R&D SQL® yazılımıyla hesaplanıyor. Bu hesaplamada, yağlı sütün %3,25 süt yağı içerdiği varsayılırken, soya bilgileri ise Alpro marka soya içeceği üzerinden alınıyor. Starbucks’ın ürünlerinde az miktarda bulunan trans yağ asitleri, süt ve kremadan geldiği için tamamen doğaldır. Süt ve süt ürünleri bünyelerinde doğal olarak oluşan trans yağ asitleri içeriyor.