Uludağ ihracatta Ortadoğu ve Afrika’ya yoğunlaşacak
Maden suyu kaynağının işletme ruhsatının alınmasının 100. yılını kutlayan Uludağ İçecek, ihracatta da hızlı koşuyor. Günümüzde 40 ülkeye ürün satan Uludağ, Irak başta olmak üzere Ortadoğu ve Afrika ülkelerine odaklanacak.
82 yıllık geçmişi ile Türkiye içecek sektörünün köklü ve en güçlü markalarından biri olan Uludağ İçecek düzenlediği özel bir gezide, Bursa’da bulunan merkezinin ve üretim tesislerinin kapılarını medyaya açtı. Uludağ İçecek’in Bursa Yenice ve Uludağ Çaybaşı’nda bulunan üretim tesislerine düzenlediği gezi, Uludağ maden suyu kaynağının işletme ruhsatının alınmasının 100. yılı nedeniyle özel bir anlam taşıyor. Gezi sırasında Bursa Yenice tesislerinde 82 yıllık markanın yarattığı miras, kurum kültürü ve değerleri hakkında bilgi alan katılımcılar, Uludağ Çaybaşı tesislerinde Uludağ maden suyu kaynağını ziyaret ederek ilginç bir deneyim yaşadı.
Uludağ’ı genç tutmayı başardık
Uludağ İçecek Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Erbak, 100. yıldönümünde Uludağ Doğal Maden Suyu’nun başarısını, kuruluşun Yenice’deki merkezi ve üretim tesislerinde yorumladı. “Uludağ Doğal Maden Suyu geçmişle geleceğin, yenilikle geleneğin iç içe geçtiği bir stratejiyi, doğal kaynağın korunmasına dayanan zengin bir kültürle hayata geçiriyor” diyen Erbak şunları söyledi:
“’Uludağ Doğal Maden Suyu, tüm içecek sektörünün ve içecek kategorilerinin en özel ürünlerinden biridir’ demek herhalde yanlış olmaz. Hem lezzetli, hem içerdiği zengin minerallerle sağlıklı içeceğin, 100 yıldır hayatımızdaki yerini koruyor olması bunun bir göstergesi. Uludağ Doğal Maden Suyu’nun başarısının ardında, Uludağ İçecek’in köklü kurum kültürü, bilgi birikimi ve kuşaklar boyu aktarılan geleceğe adanmışlık var. 1912 yılından bu yana sürekli yenilenme anlayışı içinde, milyonlarca insanın Uludağ Doğal Maden Suyu ile yeniden tanışmasını sağladık. Ürünümüzle sahip olduğu rekabet gücünü, çok değerli bir mirasa sahip olmanın avantajını, değişime ayak uydurarak değerlendirmemize borçluyuz. Bugün dünyanın dev içecek firmalarının sahip olduğu teknoloji birikimlerinden eksiğimiz yok, hatta fazlamız var. Bazı markalar yenilenir, çeşitlenir ama asırlar boyu yok olmaz aksine, hayatımızdaki yerini daha da güçlendirir. Biz de o markalardan birini Türkiye’de, tamamen kendi kaynaklarımızla yaratmış olmanın gururunu yaşıyoruz. İnsanlar gibi markalar da yaşlanabiliyor. Fakat bizler markamızı devamlı genç tutuyoruz.”
İhracat hedefi 40 milyon TL
Uludağ İçecek Grubu Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ömer Kızıl da, 2011 yılında 209 milyon TL ciro elde ettiklerini belirterek, 32 milyon TL ciro yaratan ihracat faaliyetleriyle Türkiye cari hesap dengesine olumlu katkıda bulunduklarını söyledi. 2012’de cirolarının 260 milyon TL’yi, ihracatın ise 40 milyon TL’yi geçmesini beklediklerini ifade eden Kızıl, “Uludağ İçecek denildiğinde ilk akla gelenler Uludağ Doğal Maden Suyu, Efsane Uludağ Gazozu ve son yıllarda Uludağ Limonata olur. Bu daha çok, markamızın tarihi ile özdeş ürünlerin kuşaklar boyu aktarılan bir yaşam kültürü haline gelmesinden kaynaklanıyor. İçecek sektöründeki rekabet gücümüzü büyük oranda, kola dışındaki ürünlere odaklanmamıza, bu alanda elde ettiğimiz başarıya borçluyuz. 82 yıldır en iyi bildiğimiz işi yapıyoruz. Efsane Uludağ Gazozu, 1930 yılından bu yana aynı gizemli formül ile üretiliyor. Aynı şekilde Uludağ Doğal Maden Suyu 100 yıldır hayatımızın ayrılmaz bir parçası olmaya devam ediyor. Bu yıl 10 milyon Euro yatırım yapıp kapasite artırdık. Son 5 yılda yaptığımız yatırımın da 70 milyon Euro’yu buldu. 10 yılda düzenli olarak her yıl %30 büyüdük. Uludağ İçecek 4 kategoride sunduğu 22 ürün ve toplam 79 ambalaj ile sektörünün en güçlü kuruluşları arasında yer alıyor” diye konuştu.
Almanya’da dönerin yanında Uludağ Gazoz içiliyor
40’ın üzerinde ülkeye ihracat yaptıklarını anlatan Ömer Kızıl en büyük iki dış pazarının Almanya ve Irak olduğunu ifade etti. Almanya’ya geçen yıl 15 milyon TL’lik ihracat yaptıklarını, Uludağ Gazoz’un %60 oranında ülkedeki dönercilere satıldığını belirten Kızıl, “İhracatımızın yarıya yakınını Almanya'ya yapıyoruz. Burada yalnız Türkler değil, Almanlar da markayı iyi tanıyor. Bize Uludağ değil Uludak diyorlar. Türk dönercilerinde, dönerin yanına gazoz tercih ediyorlar” diye anlattı. Irak pazarında da hızlı büyüdüklerini vurgulayan Kızıl, Irak'ta 30 milyon koliyi geçtiklerini, bu yıl toplam ihracatlarının %25'inin Irak pazarına olacağını dile getirdi. Frutti ürünlerinin ise Ortadoğu ülkelerinden çok ciddi talep görmeye başladığını belirten Ömer Kızıl, “Irak’ta Frutti raf markası olmaya başladı” dedi.
Birkaç yıl içinde ihracat konusunda Irak’ın Almanya’nın seviyesine geleceğini kaydeden Ömer Kızıl, ihracatta şu anki stratejilerinin yakın komşu ülkelere markalarını satmak olduğunu belirterek, Irak başta olmak üzere Ortadoğu ülkeleri ve Afrika ülkeleri üzerinde yoğunlaşacakları bilgisini verdi. Uludağ Frutti ürünü için hazırlanan reklam filminin Temmuz ayı itibariyle 10 milyon TL’yi aşan ihracat yaptıkları Irak’ta yayına gireceğini açıklayan Kızıl, reklam ve pazarlama çalışmalarına cirolarından %4-5 oranında pay ayırdıklarını da sözlerine ekledi.
Meyveli soda satışlarında ’lık artış
Uludağ İçecek Grubu Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ömer Kızıl, gazlı meşrubat pazarındaki düşüşün, meyveli soda ve limonata satışlarını pozitif etkilediğini söyledi. İlk 5 ayda sektörde gazlı meşrubat satışlarında %4 düşüş olduğunu ifade eden Kızıl, “Meyveli soda satışımız geçen yıla göre , toplam satışımız ise % 25 arttı” dedi. Kızıl, 0 yerli sermaye ile kurulan Uludağ'ın sektörde dünya devleri ile rekabet ettiğinin altını çizerek, pazar payları ile ilgili şu bilgileri verdi: “Sade gazoz kategorisinde %22-23, maden suyunda pazar payımız var. Meyveli soda ve limonatada ise ve %70 pay ile sektör lideri konumundayız.”
Uludağ İçecek’ten kısa kısa
Uludağ İçecek’in 21 bin metrekare alan üzerinde kurulu Yenice üretim tesislerinin saatte 62 bin PET şişe dolum ve 36 bin metal kutu saat kapasitesi bulunuyor
Çaybaşı üretim tesisleri 10 bin metrekare alan üzerinde, iki farklı şişe dolum ünitesinde saatte 155 bin şişe üretim kapasitesi ile faaliyetlerini sürdürüyor.
Türkiye’nin ilk vidalı kapaklı 1 litrelik cam şişe gazozunu Uludağ İçecek üretti. Maden suyunu yeşil şişede sunmak yine Uludağ İçecek’in gerçekleştirdiği bir ilk. 1 litrelik pet şişe gazozunun ardından, Türkiye’nin ilk diyet gazoz, diyet portakal ve diyet kolasını Uludağ İçecek üretti.
Uludağ Frutti limon, elma, vişne, çilek, şeftali, karpuz-çilek ve nar çeşitleriyle maden suyu içen insanların yeni tercihi haline geldi.
Uludağ İçecek’in, maden suyu kategorisindeki yenilikçi ürünleri Uludağ Maden Suyu, Uludağ Premium, Uludağ Frutti, Uludağ Frutti Extra ve Uludağ Frutti C Max.
Hafif içimli maden suyu kategorisinin yerli ilk ürünü olan Uludağ Premium, pazarda önemli bir boşluğu doldurdu. Şık şişe tasarımı ile otel, restoran ve kafe (HORECA) kanalında kendisine güçlü bir yer buldu.
Uludağ Limonata pazarda %70’lik payla kendi segmentinin rakipsiz lideri. Uludağ İçecek’in limonata segmentindeki satışların %20’sini Uludağ Şekersiz Limonata oluşturuyor. Limonata lezzet ailesinin diğer üyeleri ise Mandalinata ve Narata.
Uludağ İçecek İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa’ya 5 depo ve kendi araç filosundan oluşan doğrudan dağıtım sistemi ile, Türkiye’nin diğer bölgelerine ise 168 bayisi aracılığı ile ulaşıyor.