Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Ahmad Tea Türkiye’de lüks çay tüketimini artırmayı hedefliyor

Kısa bir süre önce Türkiye pazarına giriş yapan İngiliz çay markası Ahmad Tea, kaliteli ve lüks çay boşluğunu doldurarak sektörde kalıcı olmayı amaçlıyor.





ahmad_tea.jpg

Kısa bir süre önce Türkiye pazarına giriş yapan İngiliz çay markası Ahmad Tea, kaliteli ve lüks çay boşluğunu doldurarak sektörde kalıcı olmayı amaçlıyor. Firma, bu doğrultuda ürünlerinin bir bölümünü İstanbul’un seçkin gurme marketleri ve şarküterilerinde satışa sundu.

Dünyanın dört bir köşesindeki özel çay bahçelerinden özenle toplanan çay yapraklarıyla müdavimlerine değişik lezzetlerde aroma ve harmanlar sunan İngiliz çay markası Ahmad Tea, geçtiğimiz günlerde Türkiye pazarına giriş yaptı. Günümüzde 70 ülkeye ihracat yapan firma, ilk etapta 25’lik paketler halinde Earl Grey, English Breakfast ve yeşil çaydan oluşan bardak poşet çayları ve 250 gr’lık paketlerden oluşan Earl Grey ve English Breakfast çaylarını İstanbul’da seçkin gurme marketlerde ve şarküterilerde satışa sundu. Ahmad Tea’nin Türkiye distribütörlüğünü yapan Barnet İnşaat ve Dış Ticaret’in sahibi Burak Gümrükçü ile markanın Türkiye pazarına giriş sebeplerini ve beklentilerini konuştuk.    

 

70 ülkede çay tutkunlarıyla buluşyor

Kısa bir süre önce Türkiye pazarına giren İngiliz çay markası Ahmad Tea’yi tanıtarak Türkiye’yi tercih etmesindeki başlıca nedenleri anlatır mısınız?

Ahmad Tea, dört kuşak boyunca çay yetiştirme ve harmanlama konusunda uzmanlaşan bir İngiliz aile şirketi. İngiltere’de günlük yaşamın kalbi olan çay içme alışkanlığı ile en kaliteli çayı yetiştirme vizyonunu buluşturan Ahmad Tea, muhteşem lezzetiyle çay tutkunlarına hitap ediyor. Ahmad Tea, İngiltere’de ilk kurulduğunda, insanların hergün severek içeceği, ayrıcalıklı bir sıcaklık arzuladıklarını farketti. İlk ekim alanlarının ve ortaklarının seçimi, ilk harman ve hatta erken paketleme yöntemi bu gereksinimi karşılamaya yönelik duyulan bağlılık dolayısıyla ortaya çıktı. Nesilden nesile gelişen bilgi birikiminin uygulamaya geçmesi sonucunda İngiliz Ahmad Tea 1986 yılında piyasaya sürüldü. Yıllar geçtikçe hakettiği üne kavuştu ve dünya çapında sevilen, lüks çay markası ünvanını kazandı. Ahmad Tea’nin kalitesi ve deneyimi uluslararası platformda yayılmaya başladı. Bugün 70 ülkeye Ahmad Tea çayları ihraç ediliyor.

 

Türkiye bizim için büyük bir fırsat

Ahmad Tea'nin Türkiye pazarına girme hikayesi ise, Türkiye'nin çay tutkusuna bir armağan sunmak amacıyla başladı. Türk insanı çay içmeyi seviyor. Çay, sohbetlerin, toplantıların, akşam yemeği sonrasının, kahvaltı sofralarının olmazsa olmazı. Ahmad Tea olarak, bu yüksek ilgiyi üstün lezzetle tanıştırmak istedik. Ayrıca Türkiye son yıllarda ekonomik olarak ciddi büyüme rakamlarına ulaştı. Yatırım için doğru adreslerden biri. Bu Ahmad Tea için bir fırsattı ve pazarı büyütmeye, değerlendirmeye karar verdik.

Ürün portföyünüz hakkında bilgi verir misiniz? Üretimi nerede yapacaksınız, yıllık üretim kapasiteniz, üretim ve ürün tedarik sürecinizle ilgili nasıl bir yapılanma oluşturacaksınız?

Tüm Ahmad Tea ürünleri, Türkiye’ye yurtdışından orijinal paketlenmiş halde ithal ediliyor. Henüz yurtiçinde herhangi bir üretim sürecimiz yok. İlk etapta 25’lik paketler halinde Earl Grey, English Breakfast ve yeşil çaydan oluşan bardak poşet çayları ve 250 gr’lık paketlerden oluşan Earl Grey ve English Breakfast çaylarını piyasaya sürdük. Süreç ilerledikçe ürün gamımızı genişletip Ahmad Tea’nin tüm tatlarını Türk tüketicisiyle buluşturmayı hedefliyoruz. Üretim süreci ve ithalat, AR-GE çalışmaları ve yatırımlarla önümüzdeki dönemlerde gelişecek.

 

Otel ve testoranlarda da olacağız

Ahmad Tea kendini lüks çay markası olarak tanımlıyor. Ürünleriniz nerelerde satılacak, tüketici olarak hangi hedef kitleye ulaşmayı planlıyorsunuz?

Ürünlerimiz ilk olarak İstanbul’da seçkin gurme marketlerde, şarküterilerde, marketlerde satışa sunuldu. Gün geçtikçe satış noktalarına yenileri ekleniyor. İlerleyen süreçte, diğer büyük şehirlerimizde de satış noktaları oluşturmayı hedefliyoruz. Ürün gamımızın genişlemesiyle birlikte otel ve restoranlarda da Ahmad Tea’yi çayseverlerle buluşturacağız. Bununla beraber markamızı taşıyabilecek online satış kanallarıyla da çalışma halindeyiz. Özellikle çay ve gurme ürünlerde yoğunlaşmış internet sitelerinde de ürünlerimiz satışa sunulacak. Şimdilik sadece bir e-ticaret sitesinde resmi olarak varız. Şu an internet üzerinden sadece www.caydukkani.com üzerinden satış yapıyoruz. Online ağımızı zamanla genişleteceğiz. Ahmad Tea adı altında bazı kaçak ve sahte ürünler maalesef online olarak satışa konulabiliyor. Şu an internette olanlar gerçek Ahmad Tea değil, sadece www.caydukkani.com adresinde bulunanlar gerçek Ahmad Tea. Online satış kanallarımız genişlediğinde basını ve kamuoyunu konu hakkında bilgilendireceğiz. Çay tutkunlarının bu konuda bilinçlenmesini ve gerçek Ahmad Tea lezzetini güvenle tatmalarını istiyoruz.

Türk insanının çaydaki damak zevki konusunda bir araştırma yaptınız mı?

Araştırmalarımız ve birikimlerimiz neticesinde ürün gamımızı oluşturduk, tüketicinin talebine ve bizlerin öngörüsüne göre de ileriki süreçte hızlı bir şekilde ürün portföyümüzü yenileriyle genişleteceğiz. Bnun yanı sıra AR-GE çalışmalarımız ve araştırmalar da olacak.

Kısa ve uzun vadede Türkiye pazarından beklentilerinizi ve yapacağınız yeni yatırımları bizimle paylaşır mısınız?

Kısa vadede, sağlıklı bir oluşumla pazardaki kaliteli, lüks çay boşluğunu doldurmak istiyoruz. Uzun vadede, Türkiye pazarında kalıcı olmayı, Türk çayseverlerle tüm ürünlerimizi buluşturabilmeyi, çay dendiği zaman ilk akla gelen marka olmayı amaçlıyoruz. Türkiye pazarıyla birlikte büyümeyi, lüks çay segmentini büyütmeyi hedefliyoruz.

 

Türkiye’ye istihdam da sağlayacağız

Türkiye piyasasına girerken kendi satış-pazarlama ekibimizi oluşturduklarını dile getiren Burak Gümrükçü, ilerleyen süreçle birlikte yeni personelleri de bünyelerine katarak çok daha geniş bir satış-pazarlama ağına ulaşmayı hedeflediklerini açıkladı. Böylelikle Türkiye'ye istihdam sağlamayı planladıklarını belirten Gümrükçü, “Kendi ekibimizi kurmaktaki amacımız, satış noktalarına daha yakın olarak tüketicinin taleplerine daha hızlı ve sağlıklı bir şekilde cevap vermek” diye konuştu.

“Türk insanı çay içmeyi seviyor. Çay, sohbetlerin, toplantıların, akşam yemeği sonrasının, kahvaltı sofralarının olmazsa olmazı. Ahmad Tea olarak, bu yüksek ilgiyi üstün lezzetle tanıştırmak istedik.”