Anı Bisküvi, ihracatta 140 ülkeyi hedefliyor
Genel Koordinatör Rıfkı Boynukalın, halen 90 ülkeye ihracat yaptıklarını, hedeflerinin ülke sayısını 140’a çıkarmak olduğunu söyledi.
Anı Bisküvi Genel Koordinatörü Rıfkı Boynukalın, hedeflerinin yeni yatırımlarla kapasiteyi artırmak ve ihracat yaptıkları ülke sayısını 90’dan 140’a çıkarmak olduğunu söyledi.
Türkiye İhracatçılar Meclisi 2011 kesinleşmiş verilerine göre, Anı Bisküvi’nin ülke ihracatında önemli bir yere sahip olduğuna vurgu yapan Boynukalın, “2012 yılında genel olarak iç piyasada talep daralması ve tüketicilerimizin satın alma gücünde azalmalar var. Tüm üreticiler büyük bir rekabetle mamullerini sunuyorlar” dedi. İç piyasada hammadde artışlarından dolayı fiyatları yeteri kadar yukarı çekemediklerini belirten Boynukalın, bu süreçte işletmelerin kârlılıklarının düştüğünü ifade etti. Bu durumu olumlu hale çevirmek için yurtdışına daha çok ağırlık verdiklerini vurgulayan Boynukalın, yurtdışı ihracat hedeflerini geçen seneye göre, ton bazında yüzde 17 artırdıklarını sözlerine ekledi.
Boynukalın, “2011 yılı kesinleşmiş ihracat verilerine göre, ülkede bin ihracatçı sıralamasında 402’nci, Karaman ilinde en fazla ihracat yapan şirketler sıralamasında birinci, bölgesel olarak unlu mamul ihracatçılar sıralamasında da üçüncü olduk. Ancak bu yıl Arap Baharı şeklinde tanımlanan olaylar ticareti olumsuz etkilemiştir. Ticaret daima huzurlu ve barışçıl ortamlarda sürdürüleceği için; dileğimiz dünyada siyasal ve ekonomik çalkantıların sona ermesidir” ifadelerini kullandı.
İhracat gerçekleştirdikleri ülke sayısını 90’a ulaştıran firmanın, ağırlıklı olarak Ortadoğu ülkeleri, Afrika ülkeleri ve Orta Avrupa ülkelerine ihracat gerçekleştirdiklerini dile getiren Boynukalın, Amerika, Güney Amerika ve Avustralya’ya kadar ulaştıklarını, böylece 5 kıtada Anı Bisküvi olarak var olduklarını söyledi. Önümüzdeki 10 yıllık süreç içinde, tam kurumsallaşmış bir şirket olmayı amaçladıklarını belirten Boynukalın, sözlerine şöyle devam etti: “Önümüzdeki 10 yıl içinde Anı Bisküvi, tam kurumsallaşmış bir şirket olarak sektörün önemli bir üreticisi konumunda yoluna devam edecektir. Şirketimiz hedefini, sürekli yeni yatırımlarla kapasiteyi daha da büyüterek ihracat yapılan ülke sayısını 90’dan 140’a çıkarmanın yanında, Anı’yı ülkemizde ve dünyada en çok tercih edilen marka olmasını sağlamak şeklinde belirlemiştir.”
“Yatırımlarımıza ara vermeden devam ediyoruz”
Ürünlerinin yüzde 70’ini ihracata yönelik, yüzde 30’unu da iç pazara yönelik ürettiklerini dile getiren Boynukalın, piyasaya daha iyi hitap edebilmek ve kaliteli ürün arzını sürdürmek için yatırımlara devam ettiklerini ifade etti. Boynukalın, “Yurtiçinde bin 600 adede ulaşan zincir marketlerde mamullerimiz satılıyor. Ayrıca toptancı ve servisçiler de tüm ilçe ve illerde malımızı pazarlıyorlar. Bu durum, kapasitemizden ürün çeşitliliğine varana kadar, hemen her kategoride yatırım yapmayı gerektiriyor ki ihtiyaçlara doğru cevap verebilelim” dedi.
19 yıllık süreçte bisküvi, çikolata, kek ana yatırımlarıyla, yıllık 50 bin ton üretim kapasitesine, 300 mamul çeşidine ulaştıklarını vurgulayan Boynukalın, “Bin çalışanımızla ülke istihdamına katkıda bulunuyoruz. 2010 yılında yeni bir tesis olarak kakao kremalı mozaik bisküvi yanında fındıklı pasta bisküvi ve çikolata damlalı pasta bisküvi üretimi yapan hatları, 2011’de gofret hatlarını yeniledik, 2012 Eylül’de de yeni bir kek hattını daha devreye soktuk” diye konuştu.