Çaykur, buzlu çay üretecek
Çaykur Genel Müdürü İmdat Sütlüoğlu, ürün çeşitlerini geliştirmek istediklerini belirterek buzlu çay ve aromalı içecek üreteceklerini açıkladı.
2023 ihracat hedefi 50 bin ton olan Çaykur, 2013'te Pepsi, Lipton ve Coca Cola gibi devlerin olduğu soğuk içecek pazarına girmeye hazırlanıyor. Çaykur Genel Müdürü İmdat Sütlüoğlu, buzlu çayın (ice tea) hammaddesini üreten tesis yatırımının tamamlanmak üzere olduğunu belirterek, "Ürün gamımızı geliştirmek istiyoruz. Sadece buzlu çay değil, aromalı içecekler de üreteceğiz" diye konuştu. Sütlüoğlu "Organik çayla dünyada birilerini koltuğundan edeceğiz. Kimse pazarını bırakmaz ama birini koltuğundan kaldıracağız" açıklamasını yaptı.
Çayın anavatanına çay götüreceğiz
Rize'de basın mensuplarıyla sohbet eden Sütlüoğlu, Çaykur'ın 2012 bilançosu ve 2013 hedefleri hakkında bilgi verdi. Sütlüoğlu yıl sonu itibariyle 1.5 milyar TL ciro hedeflediklerini söylerken, "İlk 9 ay sonunda 1.2 milyar TL ciro elde ettik; yıl sonunda bu rakamı 1.5 milyar TL'ye ulaşacağız" açıklamasını yaptı. Çaykur'un 2.7 milyar TL'lik çay pazarında yüzde 55 pazar payına sahip olduğu kaydeden Sütlüoğlu, pazar paylarını artırmak istediklerini ifade etti. 2015'e kadar ciddi kapasite artışına gideceklerini kaydeden Sütlüoğlu, "Yurtdışı ve yurtiçinde büyümeye devam edeceğiz. Halen 28 ülkeye ihracat yapıyoruz. Şu anda 3 bin ton olan ihracatımızı 2023 yılına kadar 50 bin tona çıkarmak istiyoruz. Çaykur'u bir dünya markası yapmak için yola çıktık. Dünyanın en önemli çay üreticileri Çin, Hindistan, Sri Lanka gibi ülkelere de ihracata başladık. Suudi Arabistan'a bayilik verdik. Hindistan ve Rusya'ya yönelik çalışmalarımız devam ediyor. Organik çayla dünyada birilerini koltuktan edeceğiz. Kimse pazarını bırakmayacağına göre birini koltuğundan kaldıracağız" açıklamasını yaptı.
Rize organik çay merkezi olacak
Dünya markası olma yolunda yeni üretim teknolojileri ve pazarlama yöntemlerine önem verdiklerini kaydeden Sütlüoğlu, "Rize'yi dünyanın en önemli organik çay merkezi haline getirmek istiyoruz.
Çaykur'u organik bir firma olarak öne çıkarmak istiyoruz. Daha önce 3 bin hektar olan organik çay alanlarını 11 bin hektara çıkardık. İlerleyen günlerde bu rakam daha da artacak. Ayrıca dünyanın en modern ve en yüksek kapasiteye sahip paketleme fabrikasının da temeli atıldı" bilgisini verdi.
100 milyon TL'lik yeni yatırım
Rize'yi sadece üretimde değil çay turizminde de öne çıkarmak istediklerini belirten İmdat Sütlüoğlu, "Turistler çayın nasıl üretildiğini, fabrikanın içine girmeden görecek. Çay üretimi ve paketlemeyi fabrikanın etrafında kurulacak hafif raylı bir sistemle inceleyebilecekler. Çay tadımı ve satışı da yapılacak. Paketleme tesisi raylı sistem ve tadım merkezi ile 100 milyon TL'lik bir yatırım olacak" dedi.
Sosyal sorumluluklarımız var
Çaykur'un bir kamu şirketi olmasından kaynaklanan ve sosyal sorumlulukları olduğunu vurgulayan Sütlüoğlu, "Yaş çayın kilosunu destekleme primi hariç, 1.1 liradan alıyoruz. Özel sektör 55-60 kuruştan alıyor. Aynı fiyattan alım yapsak 200 milyon TL avantaj sağlarım" dedi. Çaykur'un 2011'de 75 milyon TL zarar açıkladığını anımsatan Sütlüoğlu, "Bu durumda 125 milyon TL karda olacaktık" diye konuştu.
Kaynak: Dünya Gazetesi