Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Lay’s dünyanın 1 numaralı yiyecek markası oldu

Dünyanın lider patates cipsi markalarından Lay’s, 8.9 milyar dolarlık perakende satış hacmiyle 2011 yılında dünyanın 1 numaralı yiyecek markası oldu.





lays.jpg

Tüm dünyada, sektörler, ülkeler ve tüketiciler ile ilgili global stratejik araştırmalar yapan, önde gelen bağımsız kuruluş Euromonitor’ün verilerine göre perakende satışlarında en yakın rakibinden 6 kat daha fazla hacim yaratan Lay’s’in bu başarısının ardında PepsiCo’nun dağıtımdaki gücü ve yenilikçi yerel pazar stratejileri yatıyor. Dünya çapında kaliteli patates cipsinin bir sembolü haline gelen Lay’s, Walkers, Smith's ve Sabritas gibi büyük markaları portföyünde barındıran PepsiCo, sayıları 22’ye ulaşan milyar dolarlık yiyecek ve içecek markaları ile hızla büyümeye devam ediyor. Bu sayının 2000 yılından beri iki katına çıkmış olması şirketin dünya çapındaki yiyecek ve içecek işlerinin gücünün bir başka göstergesini oluşturuyor. PepsiCo’nun patates cipsi portföyünün başarısının ardında uluslararası pazarlara yönelik genişleme stratejisi yatıyor. PepsiCo’nun Banner Sun portföyünün perakende satışları 10 milyar doları aşan cips markalarının satışlarının yaklaşık %60’ı Kuzey Amerika dışından geliyor.