Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Papağan yılı 3 milyon dolarlık ihracatla kapatacak

Ayda 10 milyon adet paketlik kuruyemiş üreten Papağan Kuruyemiş, 2012’de 5 milyon dolarlık yatırım gerçekleştirdi. 18 ülkeye ürün sattıklarını belirten Papağan Kuruyemiş Genel Müdürü Rüstem Karakaya, yılı 3 milyon dolarlık ihracat rakamıyla kapatmak istediklerini söyledi.  





papagan_kuruyemis.jpg

Ay çekirdeğinden fındığa, fıstıktan kuru üzüme, bademden kabak çekirdeğine, yer fıstığından leblebiye dek zengin yelpazede paketlenmiş kuruyemiş sunan Papağan Kuruyemiş, bugün Türkiye’nin bilinirliği en yüksek kuruyemiş markalarından biri olarak öne çıkıyor. İnovatif yaklaşımıyla öne çıkan firma, ay çekirdeği paketlerinin yanına eklenen ”çöp poşeti” ya da kurutulmuş meyveleri ve tamamen çiğ yemişleri aynı pakette buluşturan “FİT” gibi ürünlerle sektöründe ve Türkiye’de pek çok ilke imza attı. 42 çeşit ürün ve paketli sektörde yaklaşık ’luk pazar payıyla kuruyemiş sektörün üçüncü büyük kuruluşu olduklarını ifade eden Papağan Kuruyemiş Genel Müdürü Rüstem Karakaya, Tekirdağ Çorlu’daki fabrikada aylık 10 milyon adet paketlik kapasiteye sahip olduklarını söyledi.

 

Kuruyemiş yeniden keşfedildi

Ürünlerinin Türkiye’nin önde gelen ulusal ve yerel market zincirlerinin yanı sıra, Türkiye’nin batısından doğusuna binlerce satış noktasında tüketicilerle buluştuğunu açıklayan Karakaya, “Tüm ürünlerimiz ilgi görüyor ancak kuruyemiş sektöründe ay çekirdeği çok önemli bir önceliğe sahip. Kuruyemiş sektöründe, satışlarının %40’ı ay çekirdeğinden oluşuyor. İnsanlarımız çekirdeği çok seviyor. Dolayısıyla biz de en çok bu ürünü satıyoruz. Bu konudaki ürün kalitemizle de öncelikli tercih sebebi olduğumuzu söyleyebilirim” diye konuştu. Son 5 yıldır kuruyemişin adeta yeniden keşfedildiğini belirten Rüstem Karakaya, bilinçlenen tüketici kitlesi ile birlikte kuruyemişin giderek daha çok “sağlıklı atıştırmalık” kategorisine kaydığına dikkat çekti. Bunun uzantısı olarak, yağ ve tuzla kavrulmayan, doğal haliyle sunulan ürünlerin öne çıkmaya başladığını anlatan Karakaya, geçen yıl bu çerçevede “Altın Meyveler” serisini tüketicilere sunduklarını dile getirdi.

 

2012’de 5 milyon dolarlık yatırım

2010 yılında 8 ülkeye ihracat yaparken 2012’de ise 18 ülkeye ihracat gerçekleştirdikleri bilgisini veren Rüstem Karakaya, ürünleri Papağan markasıyla sattıklarının altını çizerek “Özellikle Almanya, Makedonya ve Türkmenistan’da çok tüketiliyoruz. 2012’yi 3 milyon dolarlık ihracat rakamıyla kapatmak istiyoruz” şeklinde konuştu. 2012’nin kurumsallaşma sürecini genişlettikleri bir yıl olarak ifade eden Karakaya, “Sistem altyapımızı geliştirdik, yeni araç alımları gerçekleştirdik ve satış ile dağıtım ağımızın yaygınlaşmasına odaklandık. Bu çerçevede 5 milyon dolarlık yatırım yaptık. 2013’de de bu konudaki çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Hedefimiz, tüketicinin en çok beğendiği ve en çok tercih ettiği marka olarak hizmet vermek” ifadelerini kullandı.

 

1 kiloluk ürünlerle bir ilke imza attık

Son olarak endüstriyel tüketime yönelik 1 kiloluk ürünler çıkaran Papağan Kuruyemiş, böylelikle paketli kuruyemiş kuruluşları arasında bir ilke imza atmış oldu. Ticari tüketimde kalite ve marka arayışının öne çıkmaya başlamasıyla bu arayışa cevap vermek için büyük hacimli paketler hazırladıklarını kaydeden Genel Müdür Rüstem Karakaya, ilgi de görmeye başladıklarını ifade ederek bu paketlerin, kuruyemişi daha geniş ölçekli bulundurmak isteyenler açısından ev içi tüketimine de uygun olduğunu söyledi.